[320d m47] Problem z mocą/silnikiem

karlos163
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 mar 11, 18:37
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Małaszewicz Duże

#11

Post autor: karlos163 »

Właśnie wypinałem przepływkę i rezultat był słaby, prawie nic sie nie zmieniło. Zaślepiłem wężyk EGR otwierający zawór, przed kolektorem ssącym. Pomogło, pokręciłem się koło domu i cały czas jest moc. Dziś wybieram się w trasę. Po powrocie dam znać co i jak.
BMW - Bardzo Mądry Wybór
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#12

Post autor: xlc »

Musisz sprawdzic parametry Live Data zwlaszcza dawka paliwa oraz kat wtrysku mozliwe ze pompa zostala zle zregenerowana lub masz masz zle ustawiony kąt.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
karlos163
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 mar 11, 18:37
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Małaszewicz Duże

#13

Post autor: karlos163 »

Niestety zaślepienie EGR również nic nie dało :( W poniedziałek odstawiam auto do kolejnego mechaniora i poproszę aby sprawdził dawkę oraz kąt.
BMW - Bardzo Mądry Wybór
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#14

Post autor: Maniek »

Dawka na rozgrzanym silniku ma wahać się w okolicach 4.5 - 5 mg
Da się to zrobić samemu :wink:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#15

Post autor: ameba01 »

Witam,

Nie bede otwieral nowego tematu gdyz bylby o tym samym.
Wydaje mi sie ze cos jest nie tak z moim autkiem w przy przyspieszaniu. Po wcisnieciu gazu autko bardzo dlugo reaguje zanim zacznie sie zbierac. Ogolnie ekonomizer bardzo powoli zaczyna piac sie w gore i auto dopiero przyspiesza jak ekonomizer pojdzie do konca - pomiedzy min zuzyciem a max auto nie reaguje. Jesli zaczne powoli dodawac gazu i ekonomizer sie wychili mocniej i potem przycisne auto reaguje od razu i przyspiesza w trakcie jak ekonomizer pnie sie do max spalania. Troche ciezko to wytluamczyc ale ogolnie przy min wskazywaniu ekonomizera jak raptownie przybutuje to auto przyspiesza dopiero po tym jak ekonomizer uzyska max zutycie (zajmuje to dluuugo), przy lekkim przyspieszaniu tak by ruszyc ekonomizer (gdzies do polowy) i potem butowanie wszystko wyglada ok.

Zauwazylem rozniez ze np na 2gim biegu jak przycisne z wolnych obrotow to przyspieszanie odczuwalne jest dopiero po 2,5 tys lub bardziej przy 3 tys. obrotow a przeceiz turbo wlacza sie duzo wczesniej. W tym przyapdku rowniez jesli trzymam ekonomizer ruszony ( pokazuje wieksze spalanie) nie ma problemu z przyspieszeniem.

Przeplywka niby ok bo zamyka ekonomizer na wszystkich biegach procz 5tki i 6tki. Przewody podcisnienia byly wymieniane, filterki byly czyszczone jakos rok temu, EGR nie jest zaslepione. Jakies propozycje w co zagladanac?
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#16

Post autor: Frost »

Zobacz czy gruszka pod turbo się rusza dobrze? Ciekawy jestem rozwiązania.
rumcajs13
Posty: 2
Rejestracja: 24 cze 14, 8:13
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: pulawy

#17

Post autor: rumcajs13 »

Witam. panowie a ja mam taki problem ze swoja bunia ze na 1,2,3 biegu ostro rwie do przodu ale juz na 4 i 5 ma mula. Na 4 biegu ekonomizer pokazuje max16l a na 5 12l. Wymienilem wezyki podcisnieniowe, wszystkie filtry, wyczyscilem egr elektrozaworki czujnik doladowania caly kolektor nasmarowalem ta gruche od turbo. Podmienilem od kolegi przeplywke o takim samym numerze napewno sprawna i nic. A na dodatek silnik dziwnie faluje na obrotach 700obr/min i nagle podskakuje na 900obr/min i spada i tak co jakis czas.pomozcie bo juz nie wiem co to moze.
karlos163
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 mar 11, 18:37
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Małaszewicz Duże

#18

Post autor: karlos163 »

Zaprowadziłem auto do serwisu bosch-a i stwierdzili źle ustawiony kąt wtrysku. Auto podobno jeździło po ustawieniu ,,jak burza,, Przy kolejnym teście podobno rozwaliło membranę i pompa znowu do wyciągnięcia, czekam na tel aby odebrać w końcu auto. Koszt ustawienia kątu wtrysku około 600zl a wraz z wymianą membrany ma być około 1000zl :(

Historia:
Kupiłem używaną pompę1250zl
+
robota (wyjęcie starej, włożenie nowej(używanej) + filtry itp) 350zl
+
ustawienie kąta z nową membraną 1000zl
=
2600zl i bardzo dużo zmarnowanego czasu

Regeneracja pompy z 2letnią gwarancją 2200zl

Nie warto bawić się w używane, tańszych napraw, regeneracji sterowników itp. Ja wyszedłem na tym fatalnie i więcej bym tego nie zrobił. Fakt, że 2200zl to spora kasa, ale lepiej odczekać, odłożyć i mieć święty spokój.
BMW - Bardzo Mądry Wybór
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#19

Post autor: Maniek »

To i tak przepłaciłeś, TC-Performance ogarniają te rzeczy za 1700zł. Normalnie dostajesz gwarancję, pompa przychodzi zblokowana, żadnych problemów. :)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
asotek
Posty: 1
Rejestracja: 27 lip 14, 22:11
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: wroclaw

#20

Post autor: asotek »

Z całą pewnością wymiana/regeneracja vp44 do tanich nie należy i jak czytam posty autora tematu - to hmm widać , że mechanik nie ma pojęciu o mechanice . Bo nie zaczyna się od wymiany / remontu najdroższych podzespołów.

Skoro ekonomizer nie szedł do końca - ja bym szukał przyczyny w przepływce - najtańszym sposobem można w niej zrobić dziurkę (patnent robertabmw)

naprawdę warto zainwestować w kabelek zainstalować disa i inpę (sa gotowce) i widzieć na czym się stoi .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”