[e46] Mata zajętości fotela pasażera
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
No więc rozgryzłem jak zrobić samemu prostą rzecz, żeby komputer otrzymywał cały czas sygnał, ze fotel pasażera jest zajęty. Zaoszczędzimy dzięki temu ok.500 zł w ASO i ok.100 zł z emulatora na allegro który budową nie różni się kompletnie od tego co zrobiłem ja.
Więc do dzieła.
Pewnego pięknego dnia pojawiła się czerwona kontrolka AirBagów, zakupiłem fejsa i drążyłem uparcie temat. W moim BMW z 99'' poduszki są jednonabojowe, gdyż jest z lutego. Dwunabojowe wprowadzono później i oznaczono MRS3.
U mnie występuje system MRS2.
Po podłączeniu i zdiagnozowaniu błędu dowiedziałem się, że fotel jest zajęty ale po wykasowaniu błędu maty wracał on natychmiast i uniemożliwiał zgaszenie kontrolki. Więc zacząłem szukać rozwiązania... Na wielu forach ten temat wałkuje się od nawet kilku lat i nie ma pewnych informacji. Tak więc najpierw zamiast maty zalutowałem diodę prostowniczą o oznaczeniu 1N4007. Dioda zalutowana katodą (białym paskiem) do przewodu niebieskiego. Niestety po tej operacji fotel był cały czas (FREE) niezajęty - Sprawdzane programem INPA. Tak to wyglądało -
Następnie przeczytałem, ze dioda (1N4007) + kondensator (10nF) zlutowane równolegle załatwią sprawę, kontrolkę będzie można zgasić a fotel będzie zajęty - jedno słowo na ten temat - bullshit ! Więc nawet nie próbujcie bo ani w MRS3 ani w MRS2 nie zatrybi tak jak powinno być
Dopiero dioda prostownicza (1N4007) i rezystor nie mniej niż 8.2 kO zlutowane równolegle (czyt. Dioda prostownicza białym paskiem -katodą- do przewodu niebieskiego i do tego rezystor przylutowany jednym końcem do niebieskiego a drugim końcem do białego przewodu ) dają pożądany efekt !! Tutaj dowód -
A tak to wygląda już nie wirtualnie a fizycznie :
Wiem wiem, że luty są badziewne, ale to była tylko wersja testowa. Już jest to wszystko poprawione, na spokojnie zlutowane, zaizolowane i osłonięte przed rurą odkurzacza i niewdzięcznymi nogami pasażerów.
Więc do dzieła.
Pewnego pięknego dnia pojawiła się czerwona kontrolka AirBagów, zakupiłem fejsa i drążyłem uparcie temat. W moim BMW z 99'' poduszki są jednonabojowe, gdyż jest z lutego. Dwunabojowe wprowadzono później i oznaczono MRS3.
U mnie występuje system MRS2.
Po podłączeniu i zdiagnozowaniu błędu dowiedziałem się, że fotel jest zajęty ale po wykasowaniu błędu maty wracał on natychmiast i uniemożliwiał zgaszenie kontrolki. Więc zacząłem szukać rozwiązania... Na wielu forach ten temat wałkuje się od nawet kilku lat i nie ma pewnych informacji. Tak więc najpierw zamiast maty zalutowałem diodę prostowniczą o oznaczeniu 1N4007. Dioda zalutowana katodą (białym paskiem) do przewodu niebieskiego. Niestety po tej operacji fotel był cały czas (FREE) niezajęty - Sprawdzane programem INPA. Tak to wyglądało -
Następnie przeczytałem, ze dioda (1N4007) + kondensator (10nF) zlutowane równolegle załatwią sprawę, kontrolkę będzie można zgasić a fotel będzie zajęty - jedno słowo na ten temat - bullshit ! Więc nawet nie próbujcie bo ani w MRS3 ani w MRS2 nie zatrybi tak jak powinno być
Dopiero dioda prostownicza (1N4007) i rezystor nie mniej niż 8.2 kO zlutowane równolegle (czyt. Dioda prostownicza białym paskiem -katodą- do przewodu niebieskiego i do tego rezystor przylutowany jednym końcem do niebieskiego a drugim końcem do białego przewodu ) dają pożądany efekt !! Tutaj dowód -
A tak to wygląda już nie wirtualnie a fizycznie :
Wiem wiem, że luty są badziewne, ale to była tylko wersja testowa. Już jest to wszystko poprawione, na spokojnie zlutowane, zaizolowane i osłonięte przed rurą odkurzacza i niewdzięcznymi nogami pasażerów.
Ostatnio zmieniony 30 gru 10, 12:57 przez Maniek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
- Robik-m
- Bywalec forum
- Posty: 645
- Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: E46 elite-group
Dobra robota ManiekTDS Za taki DIY należy Ci się browar
Moje E46 330i Topasblau: http://e46forum.pl/robik-m-e46-330i-topasblau-3075
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Żaden tam ze mnie MacGyver Po prostu jak już coś zacznę to lubię to skończyć i zrobić to dobrze.
Dziękuje Panowie za pochwały, to motywuje do dalszej pracy na rzecz ogółu
Pozdrawiam !
Dziękuje Panowie za pochwały, to motywuje do dalszej pracy na rzecz ogółu
Pozdrawiam !
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 paź 10, 21:16
- BMW: e46 320i M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Otwock
- Lokalizacja: Otwock
Czyli zamiast emulatora z allego można złożyć takie coś?u mnie kontrolka zapala sie czasem jak ktos wierci sie na fotelu:)
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Oczywiście, że tak. Emulator to nic innego jak to samo co zrobiłem ja. Z tym, że ja wydałem na to 13 gr. na części i poświęciłem trochę czasu na robotę. Ale jak się ma czasoumilacze pod postacią browarka to aż chce się robić.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Nie każdy potrafi to zrobić w NCS'ie w tym ja, dlatego wolałem zrobić to samodzielnie niż płacić komuś za podłaczenie pod kompa
Może i druciarstwo, ale nie wydam 300 zł na matę i nie będe rozwalał fotela żeby po jakimś czasie znów chodzić wqq z powodu tego badziewia
Może i druciarstwo, ale nie wydam 300 zł na matę i nie będe rozwalał fotela żeby po jakimś czasie znów chodzić wqq z powodu tego badziewia
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 sty 11, 14:53
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: przemyśl
Gratuluję widzy i zdolności, ja się niestety do tego nie nadaję. Oczywiście miałem ten sam problem i załatwiłem to przez warsztat. Koszt 100zł. Myślę, że jak się nieznam to nie przepłaciłem? Pozdrawiam.
- zdeniu
- Bywalec forum
- Posty: 462
- Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
- BMW: 320d M47N Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Słupsk
- Lokalizacja: Słupsk
jak na moje oko to druciarstwo jak się patrzy
a problemem jest tylko to że auta są kupowane przez ludzi których nie stać na ich utrzymanie (no ale co tam pokazać się trzeba)
teraz oszczędność kilku stówek ale w razie wypadku jak wypalą poduszki i kurtyny to będzie wydatek kilku tysięcy mimo że nikt nie będzie siedział na fotelu pasażera
no ale co tam, polak ma głowę na karku i zamiast poduszek i kurtyn zaślepki wciśnie , zaś oszczędność
Panowie chylę czoła Waszej odwadze (odwaga nierzadko równa jest głupocie)
brawo
a problemem jest tylko to że auta są kupowane przez ludzi których nie stać na ich utrzymanie (no ale co tam pokazać się trzeba)
teraz oszczędność kilku stówek ale w razie wypadku jak wypalą poduszki i kurtyny to będzie wydatek kilku tysięcy mimo że nikt nie będzie siedział na fotelu pasażera
no ale co tam, polak ma głowę na karku i zamiast poduszek i kurtyn zaślepki wciśnie , zaś oszczędność
Panowie chylę czoła Waszej odwadze (odwaga nierzadko równa jest głupocie)
brawo
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1482 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 4 Odpowiedzi
- 2184 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 5 Odpowiedzi
- 2985 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 34 Odpowiedzi
- 4518 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 4332 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 0 Odpowiedzi
- 1454 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: daave
-
- 3 Odpowiedzi
- 3226 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 9 Odpowiedzi
- 2970 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KarolM54
-
- 24 Odpowiedzi
- 9172 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 4 Odpowiedzi
- 1136 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err