[318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#11

Post autor: mariryb »

Odpowietrzenie- odkrecasz odpowietrznik (srubka koło korka) odpalasz, ogrzewanie na max. Dolewasz plynu przez tą dziurkę odpowietrznika. Trzeba też przytrzymać na obrotach trochę. Trzeba dolewać aż zacznie sie wylewać przez odpowietrznik. Zakrecasz odpowietrznik. Mniej więcej tak to wygląda i wystarcza w tym silniku.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#12

Post autor: Grzechu16 »

Tutaj masz opisany test zegarów: http://img692.imageshack.us/img692/6152/obce46.jpg interesuje nas test nr 7.0. Możesz podczas jazdy mieć włączony podgląd temperatury.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#13

Post autor: mariryb »

Grzechu dodał test zegarów, ja juz wczoraj nie zdarzylem dopisać drugiego wątku.

Włącz test na temp silnika. I pojezdzij z nim. Będziesz widział do jakiej dochodzi. Wprawdzie teraz nie ma termostatu..
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
bronek666666
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 13, 21:11
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice
VIN: JJ43303

#14

Post autor: bronek666666 »

mariryb pisze:Grzechu dodał test zegarów, ja juz wczoraj nie zdarzylem dopisać drugiego wątku.

Włącz test na temp silnika. I pojezdzij z nim. Będziesz widział do jakiej dochodzi. Wprawdzie teraz nie ma termostatu..



Ok bede sprawdzal jutro albo w sobote i dam znac co i jak.
A jak narazie to wielkie dzieki za informacje. :D
marcin3293
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 3 sty 13, 17:36
BMW: 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnow
VIN: fx01858

#15

Post autor: marcin3293 »

też mam m43 tu i moja temp zawsze to 99,100 nieraz 102.103 ale to nieraz , zawsze mi tyle trzyma wiatrak nieraz chodzi na 1 biegu nieraz na 2 a temp dalej podobna , w te upały 35 z klima w miescie nie przekroczyłem 103 duzo jeździłem na tescie zegarów , i te 99,100 to normalka w naszych kosiarkach :twisted: M43 :lol:
bronek666666
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 13, 21:11
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice
VIN: JJ43303

#16

Post autor: bronek666666 »

sprawdzalem na tym tescie zegarow ile stopni mi pokazuje i jak jechalem ok 100 kilometrow do pracy na caly czas wlaczonym wentylatorze bo mam go na krotko spietego i na ogrzewaniu wlaczonym na maksa to mi pokazalo tak ok. od 78 do 90 stopni a jak spowrotem wracalem to wylaczylem ogrzewanie na jakies 5 min i temperatura doszla do 106 stopni i wlaczylem ogrzewanie spowrotem bo sie zbalem ha ha i dalej nie wiem co jest grane .
OSA BMW

#17

Post autor: OSA BMW »

A czy ty sie stary nie doszukujesz usterki na sile? Zrezygnowales z termostatu teraz latem a co z zima? Wogole diagnozowanie ukladu lepiej odbywa sie przy nie upalnych warunkach.No i zrob Ten wiatrak
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#18

Post autor: Fala »

Dolny wąż nie musi być gorący,wystarczy że jest letni w górnej jego części(nie zimny),w innym przypadku masz zapowietrzony układ lub termostat nie otwiera dużego obiegu.Powiem to jak Osa...Czy ty nie szukasz usterki(której być może nie ma..)na siłę???Skoro ogrzewanie dobrze ci działa to po co kombinujesz?Jeżeli jednak działa słabo to od razu ci powiem,że masz zapowietrzony układ(więcej w nim powietrza niż płynu).
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#19

Post autor: GUMMISS »

To oprócz tego że masz według swojej opinii za zimny dolny wąż co się dzieje z autem?
Ile razy wskazówka wyszła poza drugą białą kreskę? Czy temperatura silnika była ponad 109*? Bo tyle jest normą według tego co piszą inni użytkownicy?
I nie wiem dlaczego sądzicie że dolny wąż ma być gorący, skoro to on wprowadza chłodny płyn do bloku jeśli temp silnika wzrośnie ponad temperaturę pracy? Nie mogę tego pojąć.......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#20

Post autor: Fala »

Sprawdzałem dzisiaj u siebie i przy 70-80 stopni Celsiusza dolny wąż jest ciepły u góry przy samym termostacie,a niżej jest letni.(przy dzisiejszej temperaturze,jakieś 20 stopni)Silnik nagrzał się do 103 stopni i potem temperatura spadała do 85 i z powrotem w górę rosła...Tak mniej więcej powinno być,zimą dolny wąż mam zimny.(po przejechaniu około 10 km przy -30 C)

GUMMISS mylisz się,w M43 dolny wąż idący od termostatu(o ile o niego chodzi...słabo autor sprecyzował pytanie)wychodzi z silnika na chłodnicę,więc nie może być zimny :)

Przerabiałem już prawie wszystko z układem chłodzenia u siebie(słabe ogrzewanie było,z jednej strony leciało zimne z nadmuchów,z drugiej letnie..)płukałem nagrzewnicę potem ją wymieniłem na nową,jednak myślę,że to odpowiednie odpowietrzenie załatwiło sprawę(też miałem zimny dolny wąż wtedy),później wymieniłem pompę wody bo już łożysko hałasowało i już jest spokój.Po pierwsze: pytanie,czy masz strumień w zbiorniczku po odkreceniu korka i po odpaleniu????Po drugie to załóż ten termostat!!!!Dla sprostowania termostat otwiera się przy ok 105 C!!!Na termostacie nawet masz 105 C!!Tak ma być!!!Na przyszłość lepiej pytaj wujka google zanim napiszesz jakiś post...
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”