[318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Odpowietrzenie- odkrecasz odpowietrznik (srubka koło korka) odpalasz, ogrzewanie na max. Dolewasz plynu przez tą dziurkę odpowietrznika. Trzeba też przytrzymać na obrotach trochę. Trzeba dolewać aż zacznie sie wylewać przez odpowietrznik. Zakrecasz odpowietrznik. Mniej więcej tak to wygląda i wystarcza w tym silniku.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Tutaj masz opisany test zegarów: http://img692.imageshack.us/img692/6152/obce46.jpg interesuje nas test nr 7.0. Możesz podczas jazdy mieć włączony podgląd temperatury.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Grzechu dodał test zegarów, ja juz wczoraj nie zdarzylem dopisać drugiego wątku.
Włącz test na temp silnika. I pojezdzij z nim. Będziesz widział do jakiej dochodzi. Wprawdzie teraz nie ma termostatu..
Włącz test na temp silnika. I pojezdzij z nim. Będziesz widział do jakiej dochodzi. Wprawdzie teraz nie ma termostatu..
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 27 sie 13, 21:11
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Gorlice
- VIN: JJ43303
mariryb pisze:Grzechu dodał test zegarów, ja juz wczoraj nie zdarzylem dopisać drugiego wątku.
Włącz test na temp silnika. I pojezdzij z nim. Będziesz widział do jakiej dochodzi. Wprawdzie teraz nie ma termostatu..
Ok bede sprawdzal jutro albo w sobote i dam znac co i jak.
A jak narazie to wielkie dzieki za informacje.
-
- Bywalec forum
- Posty: 98
- Rejestracja: 3 sty 13, 17:36
- BMW: 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Tarnow
- VIN: fx01858
też mam m43 tu i moja temp zawsze to 99,100 nieraz 102.103 ale to nieraz , zawsze mi tyle trzyma wiatrak nieraz chodzi na 1 biegu nieraz na 2 a temp dalej podobna , w te upały 35 z klima w miescie nie przekroczyłem 103 duzo jeździłem na tescie zegarów , i te 99,100 to normalka w naszych kosiarkach M43
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 27 sie 13, 21:11
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Gorlice
- VIN: JJ43303
sprawdzalem na tym tescie zegarow ile stopni mi pokazuje i jak jechalem ok 100 kilometrow do pracy na caly czas wlaczonym wentylatorze bo mam go na krotko spietego i na ogrzewaniu wlaczonym na maksa to mi pokazalo tak ok. od 78 do 90 stopni a jak spowrotem wracalem to wylaczylem ogrzewanie na jakies 5 min i temperatura doszla do 106 stopni i wlaczylem ogrzewanie spowrotem bo sie zbalem ha ha i dalej nie wiem co jest grane .
A czy ty sie stary nie doszukujesz usterki na sile? Zrezygnowales z termostatu teraz latem a co z zima? Wogole diagnozowanie ukladu lepiej odbywa sie przy nie upalnych warunkach.No i zrob Ten wiatrak
-
- Bywalec forum
- Posty: 270
- Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
- BMW: 318i 143 KM
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Dolny wąż nie musi być gorący,wystarczy że jest letni w górnej jego części(nie zimny),w innym przypadku masz zapowietrzony układ lub termostat nie otwiera dużego obiegu.Powiem to jak Osa...Czy ty nie szukasz usterki(której być może nie ma..)na siłę???Skoro ogrzewanie dobrze ci działa to po co kombinujesz?Jeżeli jednak działa słabo to od razu ci powiem,że masz zapowietrzony układ(więcej w nim powietrza niż płynu).
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
To oprócz tego że masz według swojej opinii za zimny dolny wąż co się dzieje z autem?
Ile razy wskazówka wyszła poza drugą białą kreskę? Czy temperatura silnika była ponad 109*? Bo tyle jest normą według tego co piszą inni użytkownicy?
I nie wiem dlaczego sądzicie że dolny wąż ma być gorący, skoro to on wprowadza chłodny płyn do bloku jeśli temp silnika wzrośnie ponad temperaturę pracy? Nie mogę tego pojąć.......
Ile razy wskazówka wyszła poza drugą białą kreskę? Czy temperatura silnika była ponad 109*? Bo tyle jest normą według tego co piszą inni użytkownicy?
I nie wiem dlaczego sądzicie że dolny wąż ma być gorący, skoro to on wprowadza chłodny płyn do bloku jeśli temp silnika wzrośnie ponad temperaturę pracy? Nie mogę tego pojąć.......
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 270
- Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
- BMW: 318i 143 KM
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Sprawdzałem dzisiaj u siebie i przy 70-80 stopni Celsiusza dolny wąż jest ciepły u góry przy samym termostacie,a niżej jest letni.(przy dzisiejszej temperaturze,jakieś 20 stopni)Silnik nagrzał się do 103 stopni i potem temperatura spadała do 85 i z powrotem w górę rosła...Tak mniej więcej powinno być,zimą dolny wąż mam zimny.(po przejechaniu około 10 km przy -30 C)
GUMMISS mylisz się,w M43 dolny wąż idący od termostatu(o ile o niego chodzi...słabo autor sprecyzował pytanie)wychodzi z silnika na chłodnicę,więc nie może być zimny
Przerabiałem już prawie wszystko z układem chłodzenia u siebie(słabe ogrzewanie było,z jednej strony leciało zimne z nadmuchów,z drugiej letnie..)płukałem nagrzewnicę potem ją wymieniłem na nową,jednak myślę,że to odpowiednie odpowietrzenie załatwiło sprawę(też miałem zimny dolny wąż wtedy),później wymieniłem pompę wody bo już łożysko hałasowało i już jest spokój.Po pierwsze: pytanie,czy masz strumień w zbiorniczku po odkreceniu korka i po odpaleniu????Po drugie to załóż ten termostat!!!!Dla sprostowania termostat otwiera się przy ok 105 C!!!Na termostacie nawet masz 105 C!!Tak ma być!!!Na przyszłość lepiej pytaj wujka google zanim napiszesz jakiś post...
GUMMISS mylisz się,w M43 dolny wąż idący od termostatu(o ile o niego chodzi...słabo autor sprecyzował pytanie)wychodzi z silnika na chłodnicę,więc nie może być zimny
Przerabiałem już prawie wszystko z układem chłodzenia u siebie(słabe ogrzewanie było,z jednej strony leciało zimne z nadmuchów,z drugiej letnie..)płukałem nagrzewnicę potem ją wymieniłem na nową,jednak myślę,że to odpowiednie odpowietrzenie załatwiło sprawę(też miałem zimny dolny wąż wtedy),później wymieniłem pompę wody bo już łożysko hałasowało i już jest spokój.Po pierwsze: pytanie,czy masz strumień w zbiorniczku po odkreceniu korka i po odpaleniu????Po drugie to załóż ten termostat!!!!Dla sprostowania termostat otwiera się przy ok 105 C!!!Na termostacie nawet masz 105 C!!Tak ma być!!!Na przyszłość lepiej pytaj wujka google zanim napiszesz jakiś post...
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 2467 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 1909 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotreek
-
- 6 Odpowiedzi
- 4366 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: micbil96
-
- 0 Odpowiedzi
- 1176 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damii92r
-
- 2 Odpowiedzi
- 1113 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: trzmiel
-
- 2 Odpowiedzi
- 2059 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 579 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piotrek8978
-
- 6 Odpowiedzi
- 2175 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 2 Odpowiedzi
- 1326 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sander
-
- 14 Odpowiedzi
- 2055 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112