Interfejs diagnostyczny...

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#1

Post autor: mihuu »

Witajcie, przymierzam się do zakupu interfejsu - abym mógł co jakiś czas kontrolować stan komputerka i ewentualnie usuwać jakieś pojawiające się błędy. Przeszukując internet i fora - natrafiłem na coś takiego:

http://www.diagnostic.com.pl/interfejs-inpa-carsoft-obd2-obdii-p-44.html

Czy ten interfejs wart jest swojej ceny i sprawdzi się w połączeniu z moim autkiem? Nad samym oprogramowaniem się jeszcze zastanawiam i jako pierwszy chcę zakupić interfejs. Proszę o opinię - ewentualnie o polecenie innego, godnego "zamiennika" :twisted:
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Powinien pasować,cena odpowiednia oczywiście z "linkiem" do programu :) lub np:http://moto.allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-obd2-polska-inpa-i1572759542.html :D
Romanikxxl
krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

#3

Post autor: krzysiek80r »

Będzie pasował jeden i drugi, ten drugi link dla klubowiczów bmwklub zniżka.
A soft można dostać tu
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#4

Post autor: mihuu »

A czy warto zwracać uwagę na certyfikaty RoHs Ce i dopuszczenia ISO z zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi? Czy wszystkie interfejsy to mają i to tylko taki chwyt...?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#5

Post autor: Maniek »

Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#6

Post autor: mihuu »

Ostatecznie zakupiłem interfejs z przejściówką z tej aukcji - z zabezpieczeniem przepięciowym:

http://allegro.pl/okazja-komplet-interfejs-bmw-inpa-adap-20pin-i1579908607.html

Jak dojdzie i go przetestuję - dam znać :)
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#7

Post autor: mihuu »

Więc tak, interfejs działa jak należy :) Jako kompletny laik w sprawach diagnozowania chciałbym podpytać - rozumiem, że błędy w komputerze są tak długo dopóki nie zostaną usunięte? W przypadku kiedy się je usunie nie usuwając problemu - pojawią się ponownie - czyli będzie wiadomo, czy jest problem aktualny? Pytam, ponieważ po podłączeniu wykazało mi jakieś błędy:

silnik:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 05/09/11 17:15:37
ECU: DDE40KW0
JobStatus: OKAY
Variant: DDE40KW0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

6660 Coolant temperature heater

Error frequency : 255
Logistic counter: 39

Error occured 1. times at:

Engine speed 1623.38 1/min
Coolant temperature 52.50 Grad C
Einspritzmenge 31.23 mm^3
Supply voltage 14.12 V
Fehler aufgetreten bei 210460.00 km

Error occured 2. times at:
Engine speed 874.13 1/min
Coolant temperature 83.91 Grad C
Einspritzmenge 2.56 mm^3
Supply voltage 14.12 V
Fehler aufgetreten bei 212320.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 1098.90 1/min
Coolant temperature 57.96 Grad C
Einspritzmenge 11.78 mm^3
Supply voltage 14.12 V
Fehler aufgetreten bei 213180.00 km

Error present
Sporadic error
Over temperature detection
Open circuit or short circuit to B-

Errorcode:
1A 04 27 FF FC 80 41 89 3D 7A 6D 8E 80 23 B7 05
7A 52 F0 01 2C 91 17 7A 53
=============================================================




Air coś tam...



E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 05/09/11 17:21:51
ECU: IHKA46_2
JobStatus: OKAY
Variant: IHKA46_2
-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
0 Ventilation flap motor

Error frequency : 225

Open circuit
Error present

Errorcode: 00 44 E1 3C 13 9C 02 10 03 70
-------------------------------------------------------------
2 Footwell flap motor
Error frequency : 225

Open circuit
Error present

Errorcode: 02 44 E1 3C 13 9C 02 10 03 70
-------------------------------------------------------------
33 Solar sensor or Latent heat storage system Temperature sensor
Error frequency : 10

Short circuit to batt+
Error present

Errorcode: 21 41 0A 3C 13 9C 02 10 03 70
-------------------------------------------------------------
28 AUC sensor
Error frequency : 164

Open circuit
Error present

Errorcode: 1C 44 A4 36 13 9C 01 10 03 86
=============================================================




i jeszcze coś takiego:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 05/09/11 17:18:56
ECU: MRS4
JobStatus: OKAY
Variant: MRS4
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
81 Fault lamp (AWL)

Error frequency : 1

Error not currently present
Short to ground / (Wiring) break

Error not sporadic
-------------------------------------------------------------
112 Seat occupancy sensor

Error frequency : 114

Error not currently present
(Wiring) break Seat mat

Sporadic error
=============================================================


czy najlepiej wyczyścić wszystkie błędy i dopiero poczekać aż się pojawią ponownie? czy już należy coś grzebać? Mógłby ktoś podać co znaczą te błędy? i gdzie np sprawdzić i INPA przebieg?

Pozdrawiam

PS: co oznaczają nastepujące wartości w danych czujnikow analogowych?

- rate main-injection
- UB operating hours
- lst-Air mass
pytam, poniewaz mam te wartosci przekroczone... sprawdzane tylko na wylaczonym silniku.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

Pierwszy błąd to podgrzewacz elektryczny płynu chłodzącego,drugi w klimatroniku silnik klapy wentylacyjnej,trzeci chyba czujnik nasłonecznienia, czwarty czujnik smrodu :) ,piąty nie wiem , szósty dotyczy chyba maty zajętości fotela(nie jestem pewien),wykasuj błędy odpal auto i sprawdź czy się pojawjają :)
Romanikxxl
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#9

Post autor: mihuu »

A jaką funkcję spełnia czujnik nasłonecznienia? I gdzie w INPA, można sprawdzić przebieg auta - wiem że zapisywany jest ponoć aż w trzech miejscach...
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#10

Post autor: romanikxxl »

Czujnik nasłonecznienia kabiny-chodzi o temperaturę w środku auta(tak myślę) :) Przebieg w aucie zapisuje sie w liczniku ,kluczyku i w światłach(w module świateł :unknown: ).W inpie przebieg- nie pamiętam-szukaj u wujka google :D
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”