• Sponsor
Październik to najlepszy moment na kupno zimówek!

Interfejs diagnostyczny...

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach

Interfejs diagnostyczny...

Postautor: mihuu » 01/05/2011, 17:37

Witajcie, przymierzam się do zakupu interfejsu - abym mógł co jakiś czas kontrolować stan komputerka i ewentualnie usuwać jakieś pojawiające się błędy. Przeszukując internet i fora - natrafiłem na coś takiego:

http://www.diagnostic.com.pl/interfejs-inpa-carsoft-obd2-obdii-p-44.html

Czy ten interfejs wart jest swojej ceny i sprawdzi się w połączeniu z moim autkiem? Nad samym oprogramowaniem się jeszcze zastanawiam i jako pierwszy chcę zakupić interfejs. Proszę o opinię - ewentualnie o polecenie innego, godnego "zamiennika" :twisted:



Awatar użytkownika
mihuu
 
Posty: 69
Rejestracja: 16/04/2011, 7:23
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 0
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

Re: Interfejs diagnostyczny...

Postautor: romanikxxl » 01/05/2011, 18:39

Powinien pasować,cena odpowiednia oczywiście z "linkiem" do programu :) lub np:http://moto.allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-obd2-polska-inpa-i1572759542.html :D
romanikxxl
Awatar użytkownika
romanikxxl
Moderator
 
Posty: 3959
Rejestracja: 17/10/2009, 12:10
Lokalizacja: Lubin
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 131
BMW: A6c5 3.0 Quattro
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

Re: Interfejs diagnostyczny...

Postautor: krzysiek80r » 01/05/2011, 19:19

Będzie pasował jeden i drugi, ten drugi link dla klubowiczów bmwklub zniżka.
A soft można dostać tu
krzysiek80r
 
Posty: 146
Rejestracja: 06/12/2010, 13:13
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 5
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

Re: Interfejs diagnostyczny...

Postautor: mihuu » 02/05/2011, 17:20

A czy warto zwracać uwagę na certyfikaty RoHs Ce i dopuszczenia ISO z zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi? Czy wszystkie interfejsy to mają i to tylko taki chwyt...?
Awatar użytkownika
mihuu
 
Posty: 69
Rejestracja: 16/04/2011, 7:23
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 0
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

Re: Interfejs diagnostyczny...

Postautor: Maniek » 02/05/2011, 19:55

Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
Maniek
Moderator
 
Posty: 2452
Rejestracja: 17/08/2010, 11:22
Lokalizacja: celu do zlikwidowania...
Udzielone podziękowania: 9
Otrzymane podziękowania: 52
BMW: M47D20 136KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Nowa Sól
Gadu-Gadu: 10244691
VIN: KE44897

Re: Interfejs diagnostyczny...

Postautor: mihuu » 03/05/2011, 18:57

Ostatecznie zakupiłem interfejs z przejściówką z tej aukcji - z zabezpieczeniem przepięciowym:

http://allegro.pl/okazja-komplet-interfejs-bmw-inpa-adap-20pin-i1579908607.html

Jak dojdzie i go przetestuję - dam znać :)
Awatar użytkownika
mihuu
 
Posty: 69
Rejestracja: 16/04/2011, 7:23
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 0
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

Re: Interfejs diagnostyczny...

Postautor: mihuu » 09/05/2011, 17:10

Więc tak, interfejs działa jak należy :) Jako kompletny laik w sprawach diagnozowania chciałbym podpytać - rozumiem, że błędy w komputerze są tak długo dopóki nie zostaną usunięte? W przypadku kiedy się je usunie nie usuwając problemu - pojawią się ponownie - czyli będzie wiadomo, czy jest problem aktualny? Pytam, ponieważ po podłączeniu wykazało mi jakieś błędy:

silnik:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 05/09/11 17:15:37
ECU: DDE40KW0
JobStatus: OKAY
Variant: DDE40KW0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

6660 Coolant temperature heater

Error frequency : 255
Logistic counter: 39

Error occured 1. times at:

Engine speed 1623.38 1/min
Coolant temperature 52.50 Grad C
Einspritzmenge 31.23 mm^3
Supply voltage 14.12 V
Fehler aufgetreten bei 210460.00 km

Error occured 2. times at:
Engine speed 874.13 1/min
Coolant temperature 83.91 Grad C
Einspritzmenge 2.56 mm^3
Supply voltage 14.12 V
Fehler aufgetreten bei 212320.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 1098.90 1/min
Coolant temperature 57.96 Grad C
Einspritzmenge 11.78 mm^3
Supply voltage 14.12 V
Fehler aufgetreten bei 213180.00 km

Error present
Sporadic error
Over temperature detection
Open circuit or short circuit to B-

Errorcode:
1A 04 27 FF FC 80 41 89 3D 7A 6D 8E 80 23 B7 05
7A 52 F0 01 2C 91 17 7A 53
=============================================================




Air coś tam...



E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 05/09/11 17:21:51
ECU: IHKA46_2
JobStatus: OKAY
Variant: IHKA46_2
-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
0 Ventilation flap motor

Error frequency : 225

Open circuit
Error present

Errorcode: 00 44 E1 3C 13 9C 02 10 03 70
-------------------------------------------------------------
2 Footwell flap motor
Error frequency : 225

Open circuit
Error present

Errorcode: 02 44 E1 3C 13 9C 02 10 03 70
-------------------------------------------------------------
33 Solar sensor or Latent heat storage system Temperature sensor
Error frequency : 10

Short circuit to batt+
Error present

Errorcode: 21 41 0A 3C 13 9C 02 10 03 70
-------------------------------------------------------------
28 AUC sensor
Error frequency : 164

Open circuit
Error present

Errorcode: 1C 44 A4 36 13 9C 01 10 03 86
=============================================================




i jeszcze coś takiego:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 05/09/11 17:18:56
ECU: MRS4
JobStatus: OKAY
Variant: MRS4
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
81 Fault lamp (AWL)

Error frequency : 1

Error not currently present
Short to ground / (Wiring) break

Error not sporadic
-------------------------------------------------------------
112 Seat occupancy sensor

Error frequency : 114

Error not currently present
(Wiring) break Seat mat

Sporadic error
=============================================================


czy najlepiej wyczyścić wszystkie błędy i dopiero poczekać aż się pojawią ponownie? czy już należy coś grzebać? Mógłby ktoś podać co znaczą te błędy? i gdzie np sprawdzić i INPA przebieg?

Pozdrawiam

PS: co oznaczają nastepujące wartości w danych czujnikow analogowych?

- rate main-injection
- UB operating hours
- lst-Air mass
pytam, poniewaz mam te wartosci przekroczone... sprawdzane tylko na wylaczonym silniku.
Awatar użytkownika
mihuu
 
Posty: 69
Rejestracja: 16/04/2011, 7:23
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 0
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

Re: Interfejs diagnostyczny...

Postautor: romanikxxl » 09/05/2011, 23:34

Pierwszy błąd to podgrzewacz elektryczny płynu chłodzącego,drugi w klimatroniku silnik klapy wentylacyjnej,trzeci chyba czujnik nasłonecznienia, czwarty czujnik smrodu :) ,piąty nie wiem , szósty dotyczy chyba maty zajętości fotela(nie jestem pewien),wykasuj błędy odpal auto i sprawdź czy się pojawjają :)
romanikxxl
Awatar użytkownika
romanikxxl
Moderator
 
Posty: 3959
Rejestracja: 17/10/2009, 12:10
Lokalizacja: Lubin
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 131
BMW: A6c5 3.0 Quattro
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

Re: Interfejs diagnostyczny...

Postautor: mihuu » 10/05/2011, 12:06

A jaką funkcję spełnia czujnik nasłonecznienia? I gdzie w INPA, można sprawdzić przebieg auta - wiem że zapisywany jest ponoć aż w trzech miejscach...
Awatar użytkownika
mihuu
 
Posty: 69
Rejestracja: 16/04/2011, 7:23
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 0
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

Re: Interfejs diagnostyczny...

Postautor: romanikxxl » 10/05/2011, 12:42

Czujnik nasłonecznienia kabiny-chodzi o temperaturę w środku auta(tak myślę) :) Przebieg w aucie zapisuje sie w liczniku ,kluczyku i w światłach(w module świateł :unknown: ).W inpie przebieg- nie pamiętam-szukaj u wujka google :D
romanikxxl
Awatar użytkownika
romanikxxl
Moderator
 
Posty: 3959
Rejestracja: 17/10/2009, 12:10
Lokalizacja: Lubin
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 131
BMW: A6c5 3.0 Quattro
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

Następna

Wróć do Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość