trandolf pisze:W sprawie EGR-a, w internecie jest masa informacji jak go wyłączy w różnych sterownikach. Potrafię wyłączyć EGR całkowicie w przedlifcie i polifcie. W przedlifcie (EDC15) Jest możliwość zmiany temp w której EGR zaczyna działać i w jakiej przestaje. W polifcie (EDC16) niestety nie znam takiej linijki, a EGR wyłącza się inaczej.
Jedna sprawa to wyłączenie EGR, aby się nie uruchamiał, ale o nie jest wszystko co trzeba zrobić przy wyłączeniu EGR-a, bo to równa się zaślepieniu EGR-a przez blaszkę. Trzeba dodatkowo skorygować wartość zasysanego powietrza, trzeba pozwolić zassać więcej powietrza w tym momencie, kiedy wcześniej silnik zasysał spaliny. To samo tyczy się pracy turbiny. W zakresie pracy EGR-a, turbina jest uspana, dlatego ją też trzeba odblokować po zaślepieniu, aby wypełniała powietrzem lukę po spalinach.
Po co blaszka w EGR by zaślepić? Ja po prostu odłączyłem wąż podciśnienia idący do EGR i przestaje działać. Tak samo w INPA wartość SOLL/IST się zmienia (IST jest znacznie większa), a gdy podepnę wąż to zaraz się normuje.