Vademecum 320d 150KM
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Od zawsze jezdzilem bmw z silnikami benzynowymi i te mam rozpracowane jesli chodzi o modyfikacje "na poczatek" , a teraz trafil sie jeden kopciuszek i chcialbym sie dowiedziec co mozna zrobic na poczatku zeby lepiej sie odpychal, jakis "starter pack"
Silnik jest po remoncie, turbina po regeneracji jeszcze nie zalozona (moglem pokusic sie o hybryde ale ...) , wczoraj wycialem katy i bede robil przelot z kwasu - jaka srednica? Klapki wywalone. co jeszcze mozna zrobc szybko i tanio zeby dalo pozytywne efekty?
Wiem ze tematow podobnych jest sporo, ale chcialbym pozniej edytowac pierwszy post i wypisac liste rzeczy do zrobienia na start.
EDIT : nie używaj przekleństw
Silnik jest po remoncie, turbina po regeneracji jeszcze nie zalozona (moglem pokusic sie o hybryde ale ...) , wczoraj wycialem katy i bede robil przelot z kwasu - jaka srednica? Klapki wywalone. co jeszcze mozna zrobc szybko i tanio zeby dalo pozytywne efekty?
Wiem ze tematow podobnych jest sporo, ale chcialbym pozniej edytowac pierwszy post i wypisac liste rzeczy do zrobienia na start.
EDIT : nie używaj przekleństw
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
spodziewalem sie troche wiecej i bardziej szczegolowych odpowiedzi ....
IC wiekszy - jak duzy pod seryjne turbo zeby nie przesadzic?
EGR off czy przymknac? Jak ? (jest diy na przymkniecie, na calkowity off nie widzialem /w polsce ze wszystkiego jest robiona tajemnica / )
Downpipe to prawie jak przelot , jaka srednica przelotu zeby nie przegiac?
IC wiekszy - jak duzy pod seryjne turbo zeby nie przesadzic?
EGR off czy przymknac? Jak ? (jest diy na przymkniecie, na calkowity off nie widzialem /w polsce ze wszystkiego jest robiona tajemnica / )
Downpipe to prawie jak przelot , jaka srednica przelotu zeby nie przegiac?
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
DP (tak się na to mówi tylko) wystarczy takiej średnicy jak reszta wydechu a IC większego przy seryjnym turbo nie potrzeba. Bandaże już masz W ista+ można egr ograniczyć chyba o 80%, ale lepiej chyba zaślepić. Z tanich modów to faktycznie chyba na tyle. .. no i chipsy
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 457
- Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
Sorki, egr mozesz pozbyc sie calkiem, zaslepic kolektor, a przy ssacym do flanszy egr dospawac kwasowke, sa gotowe zestawy chyba na allegro, turbo to gt1749v, w sam raz masz do tego zestaw ic z orurowaniem z fmic. Do tego tak jak pisales przelot, nie wiem czy cos da sportowy filtr powietrza, sam uzywam, ale w turbo diselu nie daje to jakiegos efektu wow. I tak jak pisalem z tanich rzeczy to tyle. Zrobisz program i te 190 +/- powinna wypluc. Mozesz isc dalej zaczynajac od turbo hybrydy,nie pamietam jak ze spezeglem, ale to juz koszty, a raczej 220km nie przeskoczysz.
-
- Specjalista
- Posty: 313
- Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
- BMW: E46 320D 2001 M47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
Co do EGR off. Jeśli posiadasz przepustnicę gaszącą, to wystarczy, że zamontujesz taki bypass:
Przykręcasz to do kolektora ssącego, do niego przykręcasz przepustnicę z e60, która dodatkowo łagodnie wygasza auto. Pozbywasz się w ten sposób elegancko EGR-a, a zyskujesz na łagodnym gaszeniu. Później przy ewentualnym programie wyłącz elektronicznie zawór EGR.
Przykręcasz to do kolektora ssącego, do niego przykręcasz przepustnicę z e60, która dodatkowo łagodnie wygasza auto. Pozbywasz się w ten sposób elegancko EGR-a, a zyskujesz na łagodnym gaszeniu. Później przy ewentualnym programie wyłącz elektronicznie zawór EGR.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
A czy jest jakis przepis diy jak samemu programowo calkowicie wylaczyc egr? Trandolf, potrafisz calkiem go z softu wyrzucic?
Na zagranicznych stronach zwiazanych z ecu i programowaniem znalazlem jakies info w ktorej linijce znajduja sie informacje odnosnie egr. Ponoć mozna zrobic tak, ze egr dziala tylko do momentu zagrzania sie silnika (temperatura ustawiana wlasnie w tej linijce, np 75 stopni) a pozniej ponoc egr calkowicie sie zamyka. Ile w tym prawdy nie wiem, bo tam tez czesto trole sie przesiaduja
Na zagranicznych stronach zwiazanych z ecu i programowaniem znalazlem jakies info w ktorej linijce znajduja sie informacje odnosnie egr. Ponoć mozna zrobic tak, ze egr dziala tylko do momentu zagrzania sie silnika (temperatura ustawiana wlasnie w tej linijce, np 75 stopni) a pozniej ponoc egr calkowicie sie zamyka. Ile w tym prawdy nie wiem, bo tam tez czesto trole sie przesiaduja
-
- Bywalec forum
- Posty: 457
- Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
Broder, nie skupialbym sie tak bardzo na EGR, bo jego brak to dyskusyjna sprawa, niektorym podobno lepiej wstawalo turbo, niektorzy nie odczuli nic. Jaka masz wersje silnika euro3 czy euro4? Podobno euro4 ma wydajniejsze wtryski i turbo sterowane elektronicznie, a nie podcisnieniowo. Szkoda, ze nie zainwestowales w turbine, bo pierwsze czego bedzie brakowalo to powietrza. Przy m47n najprosciej to wyglada tak(oczywiscie sa rozne przypadki, napisze usrednione wyniki):
Seria:
150km
Sam program:
170-180km
Stage1:
EGR off, wiekszy IC(np taki-http://fmic.pl/bmw/490-bmw-e46-diesel.html), przelot+dp
180-195km
Stage2:
Stage1+turbo(I tu szkoda, ze nie zainwestowales w hybryde, bo miejsca w m7n jest malo i czytajac rozne tematy widze, ze hybryda sprawdza sie najlepiej), dobrze tez juz pomyslec o wzmocnieniu sprzegla.
210-230+km
Turbo
Gt1749 - 190KM
GT1752 - 200KM
GT2052 - 220KM
GT2056 - 230KM
GTB1749 - 200KM
GTB1752 - 210KM
GTB1756 - 240KM
GTB2056 - 260KM
Tak wygladaja w przyblizeniu wyglada potencjal seryjnych turbin, powinienes szukac takiej, ktora bedzie najlepsza dla Ciebie. Zalezy czy chcesz mocny dol, krotki spool, czy duzą suszarke z duzym potencjalem, mocna gorą ale i sporym lagiem. Dlatego wydaje mi sie, ze najlepiej pojsc w hybryde.
Nie wiem tez jak wygląda sprawa wtryskow, m47n to mniejszy brat m57n, czyli 2 generacja common raila od bmw (pierwsza to m57 184/193km) i do m57n wkladaja wtryski z koncowka 216 lub 219 z silnikow 35d(biturbo). Nigdy nie moglem znalezc info kiedy w m47n brakuje paliwa.
Moglem gdzies sie pomylic, wiec jak ktos ma cos do dodania, bądz konkretniejsza wiedze niech uzupelni. Wydaje mi sie, ze w przyblizeniu mowiąc o usrednionych wynikach mozna tak to opisac. pozdro
Seria:
150km
Sam program:
170-180km
Stage1:
EGR off, wiekszy IC(np taki-http://fmic.pl/bmw/490-bmw-e46-diesel.html), przelot+dp
180-195km
Stage2:
Stage1+turbo(I tu szkoda, ze nie zainwestowales w hybryde, bo miejsca w m7n jest malo i czytajac rozne tematy widze, ze hybryda sprawdza sie najlepiej), dobrze tez juz pomyslec o wzmocnieniu sprzegla.
210-230+km
Turbo
Gt1749 - 190KM
GT1752 - 200KM
GT2052 - 220KM
GT2056 - 230KM
GTB1749 - 200KM
GTB1752 - 210KM
GTB1756 - 240KM
GTB2056 - 260KM
Tak wygladaja w przyblizeniu wyglada potencjal seryjnych turbin, powinienes szukac takiej, ktora bedzie najlepsza dla Ciebie. Zalezy czy chcesz mocny dol, krotki spool, czy duzą suszarke z duzym potencjalem, mocna gorą ale i sporym lagiem. Dlatego wydaje mi sie, ze najlepiej pojsc w hybryde.
Nie wiem tez jak wygląda sprawa wtryskow, m47n to mniejszy brat m57n, czyli 2 generacja common raila od bmw (pierwsza to m57 184/193km) i do m57n wkladaja wtryski z koncowka 216 lub 219 z silnikow 35d(biturbo). Nigdy nie moglem znalezc info kiedy w m47n brakuje paliwa.
Moglem gdzies sie pomylic, wiec jak ktos ma cos do dodania, bądz konkretniejsza wiedze niech uzupelni. Wydaje mi sie, ze w przyblizeniu mowiąc o usrednionych wynikach mozna tak to opisac. pozdro
-
- Specjalista
- Posty: 313
- Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
- BMW: E46 320D 2001 M47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
W sprawie EGR-a, w internecie jest masa informacji jak go wyłączy w różnych sterownikach. Potrafię wyłączyć EGR całkowicie w przedlifcie i polifcie. W przedlifcie (EDC15) Jest możliwość zmiany temp w której EGR zaczyna działać i w jakiej przestaje. W polifcie (EDC16) niestety nie znam takiej linijki, a EGR wyłącza się inaczej.
Jedna sprawa to wyłączenie EGR, aby się nie uruchamiał, ale o nie jest wszystko co trzeba zrobić przy wyłączeniu EGR-a, bo to równa się zaślepieniu EGR-a przez blaszkę. Trzeba dodatkowo skorygować wartość zasysanego powietrza, trzeba pozwolić zassać więcej powietrza w tym momencie, kiedy wcześniej silnik zasysał spaliny. To samo tyczy się pracy turbiny. W zakresie pracy EGR-a, turbina jest uspana, dlatego ją też trzeba odblokować po zaślepieniu, aby wypełniała powietrzem lukę po spalinach.
Jedna sprawa to wyłączenie EGR, aby się nie uruchamiał, ale o nie jest wszystko co trzeba zrobić przy wyłączeniu EGR-a, bo to równa się zaślepieniu EGR-a przez blaszkę. Trzeba dodatkowo skorygować wartość zasysanego powietrza, trzeba pozwolić zassać więcej powietrza w tym momencie, kiedy wcześniej silnik zasysał spaliny. To samo tyczy się pracy turbiny. W zakresie pracy EGR-a, turbina jest uspana, dlatego ją też trzeba odblokować po zaślepieniu, aby wypełniała powietrzem lukę po spalinach.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Dzieki za rozpiske
Jesli chodzi o mnie konkretnie to auto jest dla mojej dziewczyny (e46 Compact) , ona w nie inwestuje dlatego budzet jest mocno ograniczony bo wszelkie modyfikacje sa zbedne wg niej.
Budzetu na budowe ukladu wydechowego tez nie bylo, wiec musialem radzic sobie sam wycinajac katalizatory, a ona mysli ze wycinka katow byla konieczna do naprawy Na intercooler z FMIC.pl tez cos wymysle, cena nie jest tragiczna za kompletny "dedykowany" zestaw, wiec predzej czy pozniej na pewno wpadnie
Jak juz go ogarne i zarejestruje to zaloze galerie na forum, bo jak zwykle bylo co przy nim robic zeby przywrocic do normlanosci.
Jesli chodzi o mnie konkretnie to auto jest dla mojej dziewczyny (e46 Compact) , ona w nie inwestuje dlatego budzet jest mocno ograniczony bo wszelkie modyfikacje sa zbedne wg niej.
Budzetu na budowe ukladu wydechowego tez nie bylo, wiec musialem radzic sobie sam wycinajac katalizatory, a ona mysli ze wycinka katow byla konieczna do naprawy Na intercooler z FMIC.pl tez cos wymysle, cena nie jest tragiczna za kompletny "dedykowany" zestaw, wiec predzej czy pozniej na pewno wpadnie
Jak juz go ogarne i zarejestruje to zaloze galerie na forum, bo jak zwykle bylo co przy nim robic zeby przywrocic do normlanosci.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 8014 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: morcine
-
- 16 Odpowiedzi
- 3704 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: saku82pl
-
- 2 Odpowiedzi
- 1436 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wilku2012
-
- 6 Odpowiedzi
- 17214 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 22 Odpowiedzi
- 19632 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niedostepny363
-
- 5 Odpowiedzi
- 3671 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: morii
-
- 15 Odpowiedzi
- 5476 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1007 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piomal18