Vademecum 320d 150KM

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#1

Post autor: Broder »

Od zawsze jezdzilem bmw z silnikami benzynowymi i te mam rozpracowane jesli chodzi o modyfikacje "na poczatek" , a teraz trafil sie jeden kopciuszek i chcialbym sie dowiedziec co mozna zrobic na poczatku zeby lepiej sie odpychal, jakis "starter pack" ;)
Silnik jest po remoncie, turbina po regeneracji jeszcze nie zalozona (moglem pokusic sie o hybryde ale ...) , wczoraj wycialem katy i bede robil przelot z kwasu - jaka srednica? Klapki wywalone. co jeszcze mozna zrobc szybko i tanio zeby dalo pozytywne efekty?

Wiem ze tematow podobnych jest sporo, ale chcialbym pozniej edytowac pierwszy post i wypisac liste rzeczy do zrobienia na start.


EDIT : nie używaj przekleństw
Obrazek
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#2

Post autor: KEMN1 »

Wiekszy ic, downpipe, egr off, dalej juz tanio nie jest.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

spodziewalem sie troche wiecej i bardziej szczegolowych odpowiedzi .... :P

IC wiekszy - jak duzy pod seryjne turbo zeby nie przesadzic?
EGR off czy przymknac? Jak ? (jest diy na przymkniecie, na calkowity off nie widzialem /w polsce ze wszystkiego jest robiona tajemnica :D / )
Downpipe to prawie jak przelot , jaka srednica przelotu zeby nie przegiac?
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

DP (tak się na to mówi tylko) wystarczy takiej średnicy jak reszta wydechu a IC większego przy seryjnym turbo nie potrzeba. Bandaże już masz ;) W ista+ można egr ograniczyć chyba o 80%, ale lepiej chyba zaślepić. Z tanich modów to faktycznie chyba na tyle. .. no i chipsy :D
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#5

Post autor: KEMN1 »

Sorki, egr mozesz pozbyc sie calkiem, zaslepic kolektor, a przy ssacym do flanszy egr dospawac kwasowke, sa gotowe zestawy chyba na allegro, turbo to gt1749v, w sam raz masz do tego zestaw ic z orurowaniem z fmic. Do tego tak jak pisales przelot, nie wiem czy cos da sportowy filtr powietrza, sam uzywam, ale w turbo diselu nie daje to jakiegos efektu wow. I tak jak pisalem z tanich rzeczy to tyle. Zrobisz program i te 190 +/- powinna wypluc. Mozesz isc dalej zaczynajac od turbo hybrydy,nie pamietam jak ze spezeglem, ale to juz koszty, a raczej 220km nie przeskoczysz.
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#6

Post autor: trandolf »

Co do EGR off. Jeśli posiadasz przepustnicę gaszącą, to wystarczy, że zamontujesz taki bypass:

Obrazek

Przykręcasz to do kolektora ssącego, do niego przykręcasz przepustnicę z e60, która dodatkowo łagodnie wygasza auto. Pozbywasz się w ten sposób elegancko EGR-a, a zyskujesz na łagodnym gaszeniu. Później przy ewentualnym programie wyłącz elektronicznie zawór EGR.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

A czy jest jakis przepis diy jak samemu programowo calkowicie wylaczyc egr? Trandolf, potrafisz calkiem go z softu wyrzucic?
Na zagranicznych stronach zwiazanych z ecu i programowaniem znalazlem jakies info w ktorej linijce znajduja sie informacje odnosnie egr. Ponoć mozna zrobic tak, ze egr dziala tylko do momentu zagrzania sie silnika (temperatura ustawiana wlasnie w tej linijce, np 75 stopni) a pozniej ponoc egr calkowicie sie zamyka. Ile w tym prawdy nie wiem, bo tam tez czesto trole sie przesiaduja ;)
Obrazek
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#8

Post autor: KEMN1 »

Broder, nie skupialbym sie tak bardzo na EGR, bo jego brak to dyskusyjna sprawa, niektorym podobno lepiej wstawalo turbo, niektorzy nie odczuli nic. Jaka masz wersje silnika euro3 czy euro4? Podobno euro4 ma wydajniejsze wtryski i turbo sterowane elektronicznie, a nie podcisnieniowo. Szkoda, ze nie zainwestowales w turbine, bo pierwsze czego bedzie brakowalo to powietrza. Przy m47n najprosciej to wyglada tak(oczywiscie sa rozne przypadki, napisze usrednione wyniki):
Seria:
150km
Sam program:
170-180km
Stage1:
EGR off, wiekszy IC(np taki-http://fmic.pl/bmw/490-bmw-e46-diesel.html), przelot+dp
180-195km
Stage2:
Stage1+turbo(I tu szkoda, ze nie zainwestowales w hybryde, bo miejsca w m7n jest malo i czytajac rozne tematy widze, ze hybryda sprawdza sie najlepiej), dobrze tez juz pomyslec o wzmocnieniu sprzegla.
210-230+km

Turbo
Gt1749 - 190KM
GT1752 - 200KM
GT2052 - 220KM
GT2056 - 230KM


GTB1749 - 200KM
GTB1752 - 210KM
GTB1756 - 240KM
GTB2056 - 260KM

Tak wygladaja w przyblizeniu wyglada potencjal seryjnych turbin, powinienes szukac takiej, ktora bedzie najlepsza dla Ciebie. Zalezy czy chcesz mocny dol, krotki spool, czy duzą suszarke z duzym potencjalem, mocna gorą ale i sporym lagiem. Dlatego wydaje mi sie, ze najlepiej pojsc w hybryde.

Nie wiem tez jak wygląda sprawa wtryskow, m47n to mniejszy brat m57n, czyli 2 generacja common raila od bmw (pierwsza to m57 184/193km) i do m57n wkladaja wtryski z koncowka 216 lub 219 z silnikow 35d(biturbo). Nigdy nie moglem znalezc info kiedy w m47n brakuje paliwa.

Moglem gdzies sie pomylic, wiec jak ktos ma cos do dodania, bądz konkretniejsza wiedze niech uzupelni. Wydaje mi sie, ze w przyblizeniu mowiąc o usrednionych wynikach mozna tak to opisac. pozdro
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#9

Post autor: trandolf »

W sprawie EGR-a, w internecie jest masa informacji jak go wyłączy w różnych sterownikach. Potrafię wyłączyć EGR całkowicie w przedlifcie i polifcie. W przedlifcie (EDC15) Jest możliwość zmiany temp w której EGR zaczyna działać i w jakiej przestaje. W polifcie (EDC16) niestety nie znam takiej linijki, a EGR wyłącza się inaczej.
Jedna sprawa to wyłączenie EGR, aby się nie uruchamiał, ale o nie jest wszystko co trzeba zrobić przy wyłączeniu EGR-a, bo to równa się zaślepieniu EGR-a przez blaszkę. Trzeba dodatkowo skorygować wartość zasysanego powietrza, trzeba pozwolić zassać więcej powietrza w tym momencie, kiedy wcześniej silnik zasysał spaliny. To samo tyczy się pracy turbiny. W zakresie pracy EGR-a, turbina jest uspana, dlatego ją też trzeba odblokować po zaślepieniu, aby wypełniała powietrzem lukę po spalinach.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#10

Post autor: Broder »

Dzieki za rozpiske

Jesli chodzi o mnie konkretnie to auto jest dla mojej dziewczyny (e46 Compact) , ona w nie inwestuje dlatego budzet jest mocno ograniczony bo wszelkie modyfikacje sa zbedne wg niej.
Budzetu na budowe ukladu wydechowego tez nie bylo, wiec musialem radzic sobie sam wycinajac katalizatory, a ona mysli ze wycinka katow byla konieczna do naprawy :lol: Na intercooler z FMIC.pl tez cos wymysle, cena nie jest tragiczna za kompletny "dedykowany" zestaw, wiec predzej czy pozniej na pewno wpadnie :D
Jak juz go ogarne i zarejestruje to zaloze galerie na forum, bo jak zwykle bylo co przy nim robic zeby przywrocic do normlanosci.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”