Utrzymanie E46 z M52TU B20, M54 B22, M54 B25

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
ODPOWIEDZ
Orel
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 05/06/2018, 14:33
BMW: Bedzie e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
Kontakt:

Utrzymanie E46 z M52TU B20, M54 B22, M54 B25

Post autor: Orel » 10/06/2018, 16:49

Witam :siema:

Założyłem temat ponieważ nie mogłem znaleźć dokładnej odpowiedzi. Zastanawiam się nad kosztami utrzymania lub ew. naprawami w przypadku awarii tych silników. Czy są one zbliżone?? Pytam ponieważ znalazłem dużo opinii, ze naprawa lub serwisowaniem motoru M54 B25 może być nieco większy problem ze względu na to, że jest ich po prostu mniej. Fakt oferuje on zupełnie inne wrażenia z jazdy niż słabsze silniki, ale pytanie czy w normalnym użytkowaniu/serwisowaniu stwarza on większe problemy.

PS. Jeśli jest już gdzieś temat w którym omówione są te sprawy to poproszę o jakiś namiar i temat do zamknięcia

Pozdrawiam :good:


Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 05/01/2016, 9:06
BMW: E46 320i Sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JM38437
Lokalizacja: przed monitorem
Kontakt:

Post autor: Szczurson » 10/06/2018, 16:57

Obie te rodziny (M52TU i M54) to bardzo podobne konstrukcje, a już same silniki w obrębie danej grupy praktycznie się nie różnią (no, tam jakieś wraz z większą pojemnością zaczynają się pojawiać, ale to chyba 328i i 330i dopiero mają jakieś "większe"). Myślę, że koszty eksploatacji i użytkowania samych tych silników będą niemalże identyczne (poza tym, że M54 prędzej będą piły olej niż M52TU). Nie wiem czy przypadkiem M54B25 nie ma lepszych hamulców i to mogłaby być różnica w kosztach ewentualnych.
Moja Bunia (klik w obrazek) :)
Obrazek

Orel
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 05/06/2018, 14:33
BMW: Bedzie e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
Kontakt:

Post autor: Orel » 10/06/2018, 17:23

A różnica w vanosach występuję w tych silnikach czy wszystkie te konstrukcje są na podwójnych vanosach??

maje222
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 24/02/2018, 8:27
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zywiec
Kontakt:

Post autor: maje222 » 10/06/2018, 17:25

@szczurson m54b30 maja większe tarcze i do nich najmniejsze koła to 17 wchodzą.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2300
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 11/06/2018, 6:46

Orel pisze:
10/06/2018, 17:23
A różnica w vanosach występuję w tych silnikach czy wszystkie te konstrukcje są na podwójnych vanosach??
Wszystkie silniki r6 w e46 mają podwójnego vanosa. Do 325i minimalna felga to 16 cali, ponieważ ma większe hamulce.
Koszty eksploatacji są bardzo podobne, przy m54 trzeba doliczyć niestety średnio 0,5 l/1000 km oleju, niektóre biorą mniej, niektóre więcej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Orel
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 05/06/2018, 14:33
BMW: Bedzie e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
Kontakt:

Post autor: Orel » 11/06/2018, 9:20

:siema:
Dziekuje chłopaki za wyjaśnienia - dlatego tez wybór padł na M52 320 lub 325 , dodałem linki w temacie przy wyborze aut ;)


ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości