Uszkodzony DME / wymiana

Wszystko, co dotyczy kodowania E46. NCS Expert, INPA, kody błędów, porady, instrukcje instalacji przy użyciu VMware
lucasp
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 2 lip 11, 20:21
BMW: e46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#1

Post autor: lucasp »

Witam. Co prawda E39 M54 520i ale sprawa silnika więc to samo.
Po kupnie wymieniłem obie sondy przed katem, na INPA/miernik zamiast oscylować od 0 do 1V to stoją na 0,03V. Przełożyłem z E46 i to samo, kupione włożyłem do E46 i są OK 100% sprawne.

W E39 wkręciłem sondę, wtyczka odpięta i zasiliłem ją kablem bezpośrednio z akumulatora, podpiąłem miernik pod czarny, po odpaleniu sonda bardzo ładnie działa, gdy tylko podepnę DME do czarnego to odczyt słabnie prawie stoi, gdy dołączę jeszcze szary (masa) do DME to spada do tych 0,03V (czyli jak przy podpiętej sondzie bezpośrednio 4 przewody do DME)
DME tylko przy przegazówce łapie z sondy 0,87V, przy maks bucie też ale po dłuższym czasie spada na 0V

Według mnie uwalony DME, wiązka sprawdzona brak zwarcia :cry:

Gdy bym kupił jakiś DME to wgram winkfp soft pod silnik 2.2L ? Czy da radę pa softem lub DISem zsynchronizować go z EWSem ?
Co by dało jak by w pa sofcie odczytał eproom i w nowym dme go wgrał ? Odpalił by z moim EWS ?
Awatar użytkownika
samot69
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 7 paź 15, 16:50
BMW: E46 320CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dziekanów Polski
VIN: JX72662

#2

Post autor: samot69 »

MUSISZ KUPIĆ DME +EWS OD TEGO DME+KLUCZYK. To zna.. ZESTAW ZŁODZIEJSKI szybka synchronizacja Inpą ,Disem,Carsoftem lup Pasoftem i auto pali jak nowe tylko tak jak napisałem komplet z jednego auta z kluczyka przerzucasz pestkę "elektronikę"do swojego kluczyka i jazda.
Awatar użytkownika
samot69
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 7 paź 15, 16:50
BMW: E46 320CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dziekanów Polski
VIN: JX72662

#3

Post autor: samot69 »

Spróbuj sprawdzić bezpieczniki łącznie z tymi dużymi przy DME
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#4

Post autor: Jarando »

Nie musisz kupowac kompletnego zestawu z DME, jeśli tylko potrafisz przed wgraniem odpowiedniego wsadu zrobić z DME tzw. virginA.
Jeśli zrobisz tego virginA, to przed wgraniem nowego odpowieniego wsadu, synchronizujesz nowy DME z obecnym EWSem.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#5

Post autor: trandolf »

Dajesz/wysyłasz elektronikowi stary i nowy komputer, on przenosi dane immobilizera z jednego do drugiego, wtedy ewentualnie musisz tylko zrobić synchronizację za pomocą INPA.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

Opcje sa 3
1. Jesli kupisz sterownik z innego auta i wgrasz mu nowy soft, a nigdy wczesniej nikt nie robil update'u , to bedzie po tym wymagal synchronizacji i prawdolodobnie dostosuje sie do twojego ews
2 . Kupic sterownik i zrobic z niego dziewice, pozniej synchronizacja ews przez inpe
3. Jak napisal trandolf , wysylasz swoje ecu , zgrywa pelny wsad i wgrywa do drugiego sterownika

Pasoft prawdopodobnie nie odczyta pelnego wsadu, wiec ta opcja nie przejdzie.

W razie co mam sterownik ms43, moge zrobić z niego dziewice lub zgrac twoj wsad.
Obrazek
lucasp
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 2 lip 11, 20:21
BMW: e46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#7

Post autor: lucasp »

Dzięki za sugestie. Kupiłem tylko DME MS43 i przegrałem wsad z vinem itd. kabelkiem od INPY w trybie boot mode. Później synchro EWS w inpie i odpalił na nowym DME. Ale jest to samo %)

Za to wyskoczył błąd przepływki, po włożeniu sprawnej przepływki przestał gasnąć.
I pojawiła się pewna zależność:
Przepływomierz podpięty = sondy nie działają
Przepływomierz odpięty = sondy pięknie działają :shock:

Macie jakieś porady ?

Z przepływką
Obrazek

Po odłączeniu przepływomierza sondy działają poprawnie i oscylują od 0V do 1V ale silnik przymula.
Obrazek

Odczyty powietrza na niesprawnej przepływce na postoju pokazuje 12 kg/h na sprawnej z mojej E46 8,75 kg/h
loginek0
Posty: 2
Rejestracja: 13 mar 17, 8:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:

#8

Post autor: loginek0 »

Trochę odkopuje. Mógłbyś opisać cała procedurę przegrania wsadu i wgrania od nowa do DME?
Major899
Posty: 9
Rejestracja: 23 gru 17, 22:24
BMW: 328i
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#9

Post autor: Major899 »

Doszedłeś do ładu? Bo mam u siebie dokładnie taki sam przypadek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kodowanie”