Uszkodzony DME / wymiana
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 2 lip 11, 20:21
- BMW: e46 328
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Witam. Co prawda E39 M54 520i ale sprawa silnika więc to samo.
Po kupnie wymieniłem obie sondy przed katem, na INPA/miernik zamiast oscylować od 0 do 1V to stoją na 0,03V. Przełożyłem z E46 i to samo, kupione włożyłem do E46 i są OK 100% sprawne.
W E39 wkręciłem sondę, wtyczka odpięta i zasiliłem ją kablem bezpośrednio z akumulatora, podpiąłem miernik pod czarny, po odpaleniu sonda bardzo ładnie działa, gdy tylko podepnę DME do czarnego to odczyt słabnie prawie stoi, gdy dołączę jeszcze szary (masa) do DME to spada do tych 0,03V (czyli jak przy podpiętej sondzie bezpośrednio 4 przewody do DME)
DME tylko przy przegazówce łapie z sondy 0,87V, przy maks bucie też ale po dłuższym czasie spada na 0V
Według mnie uwalony DME, wiązka sprawdzona brak zwarcia
Gdy bym kupił jakiś DME to wgram winkfp soft pod silnik 2.2L ? Czy da radę pa softem lub DISem zsynchronizować go z EWSem ?
Co by dało jak by w pa sofcie odczytał eproom i w nowym dme go wgrał ? Odpalił by z moim EWS ?
Po kupnie wymieniłem obie sondy przed katem, na INPA/miernik zamiast oscylować od 0 do 1V to stoją na 0,03V. Przełożyłem z E46 i to samo, kupione włożyłem do E46 i są OK 100% sprawne.
W E39 wkręciłem sondę, wtyczka odpięta i zasiliłem ją kablem bezpośrednio z akumulatora, podpiąłem miernik pod czarny, po odpaleniu sonda bardzo ładnie działa, gdy tylko podepnę DME do czarnego to odczyt słabnie prawie stoi, gdy dołączę jeszcze szary (masa) do DME to spada do tych 0,03V (czyli jak przy podpiętej sondzie bezpośrednio 4 przewody do DME)
DME tylko przy przegazówce łapie z sondy 0,87V, przy maks bucie też ale po dłuższym czasie spada na 0V
Według mnie uwalony DME, wiązka sprawdzona brak zwarcia
Gdy bym kupił jakiś DME to wgram winkfp soft pod silnik 2.2L ? Czy da radę pa softem lub DISem zsynchronizować go z EWSem ?
Co by dało jak by w pa sofcie odczytał eproom i w nowym dme go wgrał ? Odpalił by z moim EWS ?
- samot69
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 7 paź 15, 16:50
- BMW: E46 320CI
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Dziekanów Polski
- VIN: JX72662
MUSISZ KUPIĆ DME +EWS OD TEGO DME+KLUCZYK. To zna.. ZESTAW ZŁODZIEJSKI szybka synchronizacja Inpą ,Disem,Carsoftem lup Pasoftem i auto pali jak nowe tylko tak jak napisałem komplet z jednego auta z kluczyka przerzucasz pestkę "elektronikę"do swojego kluczyka i jazda.
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Nie musisz kupowac kompletnego zestawu z DME, jeśli tylko potrafisz przed wgraniem odpowiedniego wsadu zrobić z DME tzw. virginA.
Jeśli zrobisz tego virginA, to przed wgraniem nowego odpowieniego wsadu, synchronizujesz nowy DME z obecnym EWSem.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli zrobisz tego virginA, to przed wgraniem nowego odpowieniego wsadu, synchronizujesz nowy DME z obecnym EWSem.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Specjalista
- Posty: 313
- Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
- BMW: E46 320D 2001 M47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
Dajesz/wysyłasz elektronikowi stary i nowy komputer, on przenosi dane immobilizera z jednego do drugiego, wtedy ewentualnie musisz tylko zrobić synchronizację za pomocą INPA.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Opcje sa 3
1. Jesli kupisz sterownik z innego auta i wgrasz mu nowy soft, a nigdy wczesniej nikt nie robil update'u , to bedzie po tym wymagal synchronizacji i prawdolodobnie dostosuje sie do twojego ews
2 . Kupic sterownik i zrobic z niego dziewice, pozniej synchronizacja ews przez inpe
3. Jak napisal trandolf , wysylasz swoje ecu , zgrywa pelny wsad i wgrywa do drugiego sterownika
Pasoft prawdopodobnie nie odczyta pelnego wsadu, wiec ta opcja nie przejdzie.
W razie co mam sterownik ms43, moge zrobić z niego dziewice lub zgrac twoj wsad.
1. Jesli kupisz sterownik z innego auta i wgrasz mu nowy soft, a nigdy wczesniej nikt nie robil update'u , to bedzie po tym wymagal synchronizacji i prawdolodobnie dostosuje sie do twojego ews
2 . Kupic sterownik i zrobic z niego dziewice, pozniej synchronizacja ews przez inpe
3. Jak napisal trandolf , wysylasz swoje ecu , zgrywa pelny wsad i wgrywa do drugiego sterownika
Pasoft prawdopodobnie nie odczyta pelnego wsadu, wiec ta opcja nie przejdzie.
W razie co mam sterownik ms43, moge zrobić z niego dziewice lub zgrac twoj wsad.
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 2 lip 11, 20:21
- BMW: e46 328
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Dzięki za sugestie. Kupiłem tylko DME MS43 i przegrałem wsad z vinem itd. kabelkiem od INPY w trybie boot mode. Później synchro EWS w inpie i odpalił na nowym DME. Ale jest to samo
Za to wyskoczył błąd przepływki, po włożeniu sprawnej przepływki przestał gasnąć.
I pojawiła się pewna zależność:
Przepływomierz podpięty = sondy nie działają
Przepływomierz odpięty = sondy pięknie działają
Macie jakieś porady ?
Z przepływką
Po odłączeniu przepływomierza sondy działają poprawnie i oscylują od 0V do 1V ale silnik przymula.
Odczyty powietrza na niesprawnej przepływce na postoju pokazuje 12 kg/h na sprawnej z mojej E46 8,75 kg/h
Za to wyskoczył błąd przepływki, po włożeniu sprawnej przepływki przestał gasnąć.
I pojawiła się pewna zależność:
Przepływomierz podpięty = sondy nie działają
Przepływomierz odpięty = sondy pięknie działają
Macie jakieś porady ?
Z przepływką
Po odłączeniu przepływomierza sondy działają poprawnie i oscylują od 0V do 1V ale silnik przymula.
Odczyty powietrza na niesprawnej przepływce na postoju pokazuje 12 kg/h na sprawnej z mojej E46 8,75 kg/h
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2415 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kristof89pl
-
- 3 Odpowiedzi
- 1469 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Analogowy13
-
- 3 Odpowiedzi
- 2177 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Wilek
-
- 3 Odpowiedzi
- 2763 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 10 Odpowiedzi
- 3474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gixer010
-
- 6 Odpowiedzi
- 4460 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maczupikczu
-
- 4 Odpowiedzi
- 2389 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 14 Odpowiedzi
- 3024 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dGrMaMba
-
- 10 Odpowiedzi
- 4707 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 10 Odpowiedzi
- 3146 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damiangxxx