Uszczelniacze ? 316i N42b18a

Pero1324
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 3 paź 16, 12:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: Pero1324 »

Witam, sprawa jest taka, autko z podpiętym vvt zmula od niskich obrotów ( jest taka przycinka) bez chodzi dobrze. Auto również na postoju przy rozgrzanym silniku potrafi puścić niebieską chmurkę. Wymieniona odma wraz z przewodami oraz pompą oleju. Mogą być to uszczelniacze ?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Jak niebieska chmurka to olej a jak olej to na 99%uszczelniacze .
Pero1324
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 3 paź 16, 12:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#3

Post autor: Pero1324 »

Tylko teraz mechanik mi powiedział że ma niższą kompresję na dwóch cilyndrach i obstawia pierścienie :/
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Jest też pewne prawdopodobieństwo że mogą to być pierścienie choć większość użytkowników tego motoru zwykle wymieniała uszczelniacze i problem znikał .Jeszcze jedna sprawa jakie są rozbieżności w kompresji bo jeżeli są niewielkie to mechanik chce Ciebie nakręcić na remoncik silnika .Może warto pofatygować się do jakiegoś innego mechanika niech sprawdzi i się wypowie .
Pero1324
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 3 paź 16, 12:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#5

Post autor: Pero1324 »

A samemu kompresję dałoby radę zmierzyć?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: Palec11 »

Ciezko powiedziec u mnie auto pracowalo wzorowo. Na luzie jak zostawikem na 20 min to co jakis czas puszczl dymka i pil odgroma oleju po mimo tego ze wszystko bylo uszczelnione. Wymienilem uszczelniacze i praca silnika sie nie zmienila z tym ze przestal pic olej i puszczac dymka ...
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

Uszczelniacze raczej nie maja nic wspolnego z moca silnika.
Jak pije olej to bankowo uszczelniacze, a dodatkowo pierscienie jesli faktycznie kompresja słaba. Raczej rzadko spotyka sie n42 zeby pierscienie poszly, a uszczelniacze byly cale.
Kolejna sprawa to rozrzad. Bede powtarzal do znudzenia ze szczegilnie w tych silnikach trzeba go kontrolowac. Dlaczego?
A no dlatego ze w te silniki sa bezkolizyjne, tzn jesli rozrzad sie przestawi, a nawet peknie lancuch to zawory nie spotykaja sie z tlokami, wiec mozna miec uwalony/przestawiony rozrzad i nawet o tym nie wiedziec. Dodatkowo kolo zebate rozrzadu na wale w tym silniku nie ma zadnego klina, tzn jest przykrecane do walu przez kolo pasowe i nim dociskane tylko do walu. Jesli ktos wymienial rozrzad i niedokrecil odpowiednio kola pasowego to rozrzad juz po wymianie i ustawieniu potrafi sie przestawić.

Kompresje oczywiscie sprawdzisz sam jesli masz przyrzad, kosztuje kolo 100pln.
Obrazek
Pero1324
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 3 paź 16, 12:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#8

Post autor: Pero1324 »

Okazało się, że na na jednym cylindrze pomiar wyszedł 6,5 drugi 8 reszta ładnie po 14 ;\
Pero1324
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 3 paź 16, 12:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#9

Post autor: Pero1324 »

Więc wychodzą pierścienie , tylko szukam szukam i coś ciężko znaleźć do tego silnika
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#10

Post autor: Tomos »

Równie dobrze mogą to być już luźne zawory i nimi kompresja ucieka. Tak czy siak głowicę masz do remontu. Ale pierścieni bym nie ruszał bez potwierdzenia że zawory na tych cylindrach są dobre.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”