Urwana śruba w zwrotnicy mocująca amortyzator ...

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: rajax »

Witam Panowie,
Własnie uje...ła mi się śruba w zwrotnicy mocująca amorek. Przydarzyło się to przy okazji wymiany amorków. Konkretnie urwał się łeb śruby i piasta nadal trzyma amor.
Co robić ???
Sytuacja na tyle paskudna że nie bardzo chce zejść końcówka drażka i sworzeń wahacza. Jak to zmasakruje, koszty pójdą w górę, szczególnie ze sworzniem wahacza, bo chyba nie jest wymienny ??
Dodam że mam zawieche M pakiet II.

Prośba o poradę.
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#2

Post autor: Krzysiek669 »

Kiedyś miałem podobny problem, śrubę musiałem rozwiercić i zastosować inną śrubę z nakrętką o tej samej twardości.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Dokładnie j/w, współczuję, bo to nieprzyjemna zabawa..dlatego warto przed wymianą kilka razy potraktować je odrdzewiaczem w odstępie kilku dni oraz wymieniać później na nowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: rajax »

Co prawda poszedł odrdzewiacz ale tylko dzień wcześniej. Nakrętki nie bardzo mogę użyć, bo nie będzie dobrze przylegała do zwrotnicy cała płaszczyzną.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Dlaczego? Mam tak z podkładką w turasie i wszystko jest ok. Jak chcesz jak było to wymień całą zwrotnicę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#6

Post autor: Dzidek90 »

Dokładnie tak jak koledzy wyżej piszą ;)
Rozwiercić i zastosować inna śrubę o tej samej twardości.

Od 2 lat tak śmigam i wszystko trzyma jak należy :)
Sytuacja na tyle paskudna że nie bardzo chce zejść końcówka drażka i sworzeń wahacza. Jak to zmasakruje, koszty pójdą w górę, szczególnie ze sworzniem wahacza, bo chyba nie jest wymienny ??
Nie rozumiem zbytnio tego, ja wybilem sworzen wahacza, końcówkę drazka, zdemontowalem cały amortyzator i dopiero rozwiercalem.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

To jest śruba klasy 10.9 i wymiarze m12x1,5 oraz długości 55mm. Po rozwierceniu można użyć śruby m12 (będzie tańsza) i długości 70mm, do tego nakrętka i dwie podkładki płaskie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: rajax »

Widocznie mam inna zwrotnice. Zrobi dzisiaj foto i pokaze.
rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: rajax »

A więc wygląda to tak. Nakrętka nie będzie się idealnie opierała o płaską powierzchnię zwrotnicy a co dopiero podkładka ...
Tez takie zwrotnice mieliście, czy inne z większą powierzchnią płaszczyzny dla podkładki ?

http://e46forum.pl/images/upload/527f0578b0fa148e1bcd3efe46b7ddbe.jpg

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Fakt, zapomniałem, że tak jest, ja dałem dwie poszerzane podkładki, które zeszlifowałem z jednej strony i dopiero na to poszła nakrętka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”