Urwana śruba w zwrotnicy mocująca amortyzator ...

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: rajax »

No to mi juz troche druciarstwem podchodzi, ale moge nie miec wyjscia ...
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#12

Post autor: WKRENTEK77 »

Wyjście masz i to bez druciarstwa wystarczy kupić używkę ,chyba lepiej jak stosować jakieś kombinacje.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

To z założenia na starcie było jakby nie patrzeć druciarstwo, więc nie wiem co bardziej druciarskiego w doszlifowaniu sobie podkładek :roll: chcesz jak powinno być to wymień zwrotnicę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: rajax »

Jako że druciarstwem się brzydzę, spędziłem trochę życia przy tym gównie.
Wystającą śrubę na przelocie, naciąłem pod płaski wkrętak. Potem poszedł palnik i zaczęło iść wkrętakiem i żabą. Gdybym był bardziej cierpliwy i grzał na bieżąco to by się wykręciło. Jako że była 2.00 w nocy, zmęczenie i piwo sie kończyło, kręciłem jak już nawet zwrotnica ostygła. Efekt, urwało się to co trzymało wkrętak.
Następnego dnia poszły wiertła, aż do 9,5 mm. Następnie zawiozłem do dobrego ślusarza, który przegwintował otwór (12x1,5) i zwrotnica uratowana.
Można jeszcze zatrzymać się z rozwiercaniem np. na rozmiarze wiertła np. 6 mm i próbować wykrętakami. Ja nie miałem i nie chciałem inwestować w porządne wykrętaki, bo nie zarobią na siebie.
Śrubę z drugiej strony od razu potraktowałem palnikiem, wyszła palona kilka razy i ten sposób od razu polecam.
Swoja drogą to strasznie gówniany pomysł inż z BMW na takie rozwiązanie. Zdecydowanie fabrycznie śruba przelotowa ułatwiła by temat.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Brawo za wytrwałość :beer:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#16

Post autor: pawlo2404 »

Sprawa jest prosta i skuteczna,pod warunkiem że masz palnik i spawarkę.Przecinasz śrubę po studiu,gwint jest tylko z jednej strony.Przyspawujesz druga śrubę do ukreconej ,grzejesz palnikiem i po robocie wszystko działa jak w oryginale.
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#17

Post autor: PiotrWłocławek »

Odkopuję dinozaura ale u mnie temat w garażu niedawno był aktualny. U siebie śrubę rozwierciłem i dałem nową dłuższą 70mm z nakrętką i podkładkę miedzianą. Trochę szlifierką przyciąłem zwrotnicę, żeby nakrętka lepiej pasowała. Takie druciarstwo ale pewne skręcenie hehehe.

BTW ściągacze ręczne jak robicie samemu to polecam takie

Obrazek

Można nawet złapać za górną "miskę". Kosztują do 50zł. Te ściągacze z podwójnym uchwytem u mnie przy m pakiet nie dawały za nic rady. Najlepiej to zanieść całą kolumnę do znajomego mechanika i żeby prasą zrobił szybko elegancko.

pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”