Ukochane N42B20 OLEJ

WGR0
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 8 paź 17, 13:48
BMW: Black E46 Benzin Only
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Tak

#1

Post autor: WGR0 »

Witam.
Mam ten silnik i nie powiem nie narzekałem do czasu . Auto robi przebieg no w niecałe 2 lata ponad 60k km .
Problem był z valvetronikiem i lekkim braniem oleju , jesień zeszłego roku .
Że mechanike ogarniam sam , to poszło 2k zł na wałek , uszczelniacze zaworowe , rozrząd dla spokoju , ślizgi , śruby i uszczelnienie całego silnika .
Uszczelka misy , pokrywy zaworów , podstawy filtra , i vacum pompy .
Silnikem zrobione było 203tys ( w tym 30 tys ja na benzynce )
Zrobiłem silnik pykał elegancko , to dołożyłem podtlenek STAG .
Kolejne 30tys ... teraz olej zmieniony był w czerwcu zrobiłem 13,500km i wlałem 3l oleju i już świeci kontrolka .
Wychodzi na to że zjada 4l na 15 tys km co daje .Tylko że po zmianie oleju pierwsze 5k km nic nie świadczyło o tym żę tak pije .
Po wymianie uszcelniaczy coś tam podpijał z miski ale nie dolewałem .
Niby wadą tego silnika są te uszczelniacze ( były twarde jak cholera ) , ale czy po 30 tys km mogły by już puścić ?
Silnik poci sie z pod pokrywy ale tylko poci . Wcześniej znaczył teren .
Stoje nad decyzją katowania go do końca ... dając 50zł na olej miesięcznie ... i następnie remoncie go ( dla mnie to 3 dni roboty ) a już szkoda na niego
bo z remontem już silnik dostanie kolejne 2-3 tys zł i zastanawia mnie swap ... 3.0 nic innego .
Jedyne co bym chciał sie dowiedzieć czy macie jakiś sposób oprócz spawdzania dymienia na to którędy silnik bierze olej ?
Kompresja 14 14,2 14,1 ,14,1 ... Na niesbiesko nie dymi ...
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#2

Post autor: Badboy-PL »

Odma wymieniona??
Awatar użytkownika
kosa1061
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 28 maja 13, 8:12
BMW: E46 318i -- 330i M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Zarszyn

#3

Post autor: kosa1061 »

rób swpaa szkoda pakować kasy w ten silnik :D :D :D :lol:
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: Palec11 »

Jeśli chodzi o N42 jeśli po wymianie uszczelniaczy pije olej (zakładając że silnik jest szczelny) to nic innego jak pierścienie. Ja miałem do czynienia z kilkoma N42 i w 90% silnik brał olej przez uszczelniacze i w 10% przez pierścienie.Nie spotkałem się aby komuś po wymianie odmy silnik przestał olej wpierdzielać w N42.
WGR0
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 8 paź 17, 13:48
BMW: Black E46 Benzin Only
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Tak

#5

Post autor: WGR0 »

Odmy nie ruszałem bo jest dobra .
Zwracając uwage na odmę to po wypięciu rurki z dolotu i zatkania dolotu palcem żeby auto nie zgaslo z rurki leci dym jak bym dmuchał dymem z fajki .
Jedyne co myśle to czy uszczelniacze nie mogły być felerne ...
No ale 30tys i gorzej jak przed wymianą ?
A remont tego gówniaka to prawie tyle co swap ....
Swapa zobie w 3 dni bez kanału .
Dobrze sie orientuję że żeby wszystko działało ( asr itp ) to tylko m54 ( chyba tylko one mają elektryczną przepustnice )
Wiem co pasuje co nie pasuje z tego silika .. i drogo by nie było ...
Chyba ten silnik przezimuje u mnie i bay bay .
Z drugiej strony jak kupić m54 które nie żre oleju jeszcze gorzej ....
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: Palec11 »

Teoretycznie można M52 wstawić ale tam trzeba coś czarować ale z tego co wiem jest to wykonalne (Jak będziesz chciał n42 na M54B30 zmienić to trzeba w sumie wymienić wszystko co odpowiada za to że auto się porusza skrzynia wał pół osie hamulce wydech zostanie z tego co pamiętam tylko chłodnica) Zakup M54b30 co nie żre oleju jest bardzo trudne w normalnych pieniądzach. A znaleźć i kupić pewne B30 jest dosyć trudno i będzie to na pewno bardzo kosztowne i raczej nie opłacalne moim zdaniem lepiej sprzedać auto i kupić inne niż bawić się w SWAP.
Awatar użytkownika
kosa1061
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 28 maja 13, 8:12
BMW: E46 318i -- 330i M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Zarszyn

#7

Post autor: kosa1061 »

Możesz wrzucić m52 na osprzęcie z m54 czyli wtedy masz dalej gaz elektryczny. Jak wzucisz m52 to jest szansa że nie będzie pił oleju. Bo z m54 jest różnie😑
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#8

Post autor: Spectron »

Tak jak palec pisal, uszelniacze lub pierscienie. Uszczelniacze bardzej bo mogly juz byc stare, tr ktore kupiles bo komus zalegaly i sprzedal albo wade materialowa maja. Pierscienie wyjda jak wiecej gazu dajesz i mocniej kopci. Cisnienie na cylindrach wiele nie powie bo kompresje masz przez uszelnienie olejem luzow miedzy pierscieniami a cylindrem. Berz rozebrania i wymiarowania pierscieni nic sie nie dowiesz. Sprawdz swiece czy czarne to sie dowiesz czy pali.

Remont N42 jest bardziej oplacalny, bo masz nowy silnik. W M54 musisz wywalic kase na swapa i za jakis czas na remont M54 bo pierscienie w nich są słabe i silnik pali olej.
WGR0
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 8 paź 17, 13:48
BMW: Black E46 Benzin Only
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Tak

#9

Post autor: WGR0 »

To wyjdzie na to ze ogarne ten silnik i zmienie auto ...
ale m52 na osprzęcie m54 mnie ciekawi ...
bunia23
Posty: 1
Rejestracja: 12 lis 18, 19:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: ui47383

#10

Post autor: bunia23 »

Witam poszukuje osoby z woj. lubelskiego która podejmie sie wymiany uszczelniaczy zaworowych w bmw e46 n42 b20 2.0 benzyna 143km
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”