Uciekający Płyn chłodniczy, czy to uszczelka?

jumponion
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 lis 17, 20:57
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Leżajsk

#1

Post autor: jumponion »

Witam. Od marca mam problem z uciekającym płynem chłodniczym.
99r 1.9b+LPG.
Na początku minimalne ilości ubywały. Później już 1L na tysiąc km. Auto miesiąc temu oddałem do mechanika. Płyn lał się po silniku i kapał na ziemię.
Wymienione zostało :
3 krućce (od silnika i od chłodnicy)
Zbiorniczek wyrównawczy
Pompa wody
Termostat
Wszystkie oringi na wężach

Po tych zabiegach płyn ucieka jeszcze szybciej... Gdzieś z tyłu silnika. 1L na 100km...

Teraz druga istotna rzecz ;
Samochód w ogóle nie stracił "mocy"
Ani troche nie kopci, nie czuć niczym dziwnym
Poziom oleju jest cały czas taki sam
W płynie nie ma żadnych oznak oleju

Mój mechanik ma dwie tezy. Uszczelka pod głowicą, albo pekniety blok silnika.

Wydaje mi się to trochę dziwne, auto nie było pałowane, dbalem o olej, nigdy się nie "przegrał"

Pomożecie? :poklon:
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

z tyłu silnika jest kruciec wchodzący w głowice, jego też wymienił?
jumponion
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 lis 17, 20:57
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Leżajsk

#3

Post autor: jumponion »

Wymienił ten na froncie (nad pompą wody), oraz po prawej stronie silnika (mniej więcej pod pokrywą zaworów) , oraz przy chłodnicy. Z tyłu nie widziałem żeby coś było , ani on nic nie wspominał :/
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

To zajrzyj tam, pewnie tez z tyłu rozpada się.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
jumponion
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 lis 17, 20:57
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Leżajsk

#5

Post autor: jumponion »

zapomniałem dodać, że po rozgrzaniu silnika przy próbie odkręcenia korka w zbiorniku wyrównawczym - płyn wywalało, wyglądał jakby się gotował, a węże było mocno nabite ciśnieniem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Termostat otwiera się?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

no brawo, gratuluje odkrecania korka na cieplym ;) Uklad jest cisnieniowy wiec czego sie spodziewales?
Z tylu silnika jest krociec i on sie lamie/peka. Poza tym jak widzicie ze plyn sie leje z tylu silnika to skad wzieliscie ta uszczelke pod glowica? ;)
Nr. 1

Obrazek
Obrazek
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#8

Post autor: D3jw »

w m43 termostat otwiera się przy 105 stopniach, a temperatura w teście zegarów numer 7 oscyluje w przedziale 102-108 stopni.. nic dziwnego, że po odkręceniu korka masz gejzer a węże są twarde (chociaż bez przesady, powinny być twarde - ale nie jak kamień, przy poprawnie odpowietrzonym układzie da się je ścisnąć) :ROFL:

zerknij do tego krućca. od razu kup nowy oring węża idącego bodajże z magistrali, w tym miejscu nawet się dobrze sprawdza zamiennik febi - montowałem jakiś czas temu znajomemu.. dostęp nie jest taki najgorszy, wystarczy mieć zwinne ręce - przy ocenieniu 'skali problemu' polecam jakieś lusterko, lub telefon z włączonym nagrywaniem i lampą błyskową :wink:

zapomniałbym, postaraj się (lub mechanik) nie obrobić śruby :lol:
jumponion
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 1 lis 17, 20:57
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Leżajsk

#9

Post autor: jumponion »

Jutro będę na warsztacie i nagram filmik. Dzwoniłem do mechanika, twierdzi że z tyłu silnika nie ma krućca, tylko jest z przodu i boku. Ponadto powiedział że sprawdzał jakąś pompką i ewidentnie widać jak leje na łączeniu głowicy z blokiem silnika.
Odrazu rzucił cenę 1500 zł..
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#10

Post autor: D3jw »

zmień mechanika :D

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”