Ubywajacy płyn chłodniczy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Pawelh2o2
Posty: 8
Rejestracja: 21 lut 19, 22:15
BMW: 318ci
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Londyn

#1

Post autor: Pawelh2o2 »

Witam,
Jestem nowy na forum i chciałbym zasięgnąć rady ekspertów na temat problemu jaki mnie dotknął przy mojej 318ci. Chodzi o to że strasznie ubywa mi plynu chłodniczego mimo że jakiś czas temu jakiś mechanik niby usunął usterkę. Po niby naprawie i uzupełnieniu od nowa układu chłodniczego po zaledwie 2 tygodniach dolalem już 1 litry płynu. Obawiałem się że to może uszczelka po głowicą Ale dzisiaj jak wracałem strasznie zakopciło mi z pod maski Ale po chwili już był spokój. Wskazówka od temperatury cały czas w pionie choć komputer pokazuje ok 105-110 stopni. Po powrocie do domu i sprawdzeniu stanu płynu chłodniczego okazalo sie ze dalej sporo brakuje mimo iz rano dolewalem. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Pewnie wyciek tylko skąd i jak. Może jakieś wskazowki.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Zdejmij osłonę pod silnikiem, wloty z przodu, odpal zimny silnik na kanale, jedna osoba w środku dodaje gazu, druga pod autem a trzecia z góry pod maską i patrzycie gdzie leci, cała filozofia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#3

Post autor: D3jw »

maniek21112 pisze: 21 lut 19, 23:20 Zdejmij osłonę pod silnikiem, wloty z przodu, odpal zimny silnik na kanale, jedna osoba w środku dodaje gazu, druga pod autem a trzecia z góry pod maską i patrzycie gdzie leci, cała filozofia.
W praktyce to zazwyczaj nie jest takie proste. Wycieki mogą się pojawiać jak ciśnienie zaczyna schodzić z układu po zgaszeniu silnika.

Ja od mechanika przy sprawdzaniu układu chłodzenia pożyczam coś w rodzaju pompki nakręcanej na zbiorniczek - nawet z niewielkiego wycieku po napompowaniu nieraz potrafi się polać od razu ciurkiem.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

D3jw pisze: 22 lut 19, 0:35 Wycieki mogą się pojawiać jak ciśnienie zaczyna schodzić z układu po zgaszeniu silnika
wytlumacz mi to zjawisko :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#5

Post autor: Jerrry »

Po zatrzymaniu przepływu cieczy chłodzącej temperatura w ukladzie jeszcze przez chwilę rośnie co może powodować wzrost ciśnienia w układzie.
Kiedyś tak miałem w poprzednim aucie jak silnik chodził to nie było wycieku a jak wyłączyłem to zaczynało sikac z chłodnicy. Taka teoria.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Mi akurat nie trafił się taki przypadek, każdy wyciek, którego nie widać po prostu po otwarciu maski ujawniał się w podany przeze mnie sposób.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
salytjow
Posty: 6
Rejestracja: 12 wrz 18, 20:39
BMW: E46 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB

#7

Post autor: salytjow »

Sprawdź zaślepkę nr 17 11537583666:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY31-EUR---E46-BMW-316i&diagId=11_3178

płyn chłodniczy spada na wydech i paruje.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#8

Post autor: scghost »

Jerrry pisze: 22 lut 19, 6:03 Po zatrzymaniu przepływu cieczy chłodzącej temperatura w ukladzie jeszcze przez chwilę rośnie co może powodować wzrost ciśnienia w układzie.
to akurat ma sens, bo chlodzenia juz nie ma a silnik wciaz jest goracy, wiec temperatura musi rosnac pewnie powyzej 100
a d3jw napisal ze odrazu cisnienie zaczyna spadac dlatego sie oburzam :lol: :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Pawelh2o2
Posty: 8
Rejestracja: 21 lut 19, 22:15
BMW: 318ci
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Londyn

#9

Post autor: Pawelh2o2 »

, wiec temperatura musi rosnac pewnie powyzej 100
No a ja mam temperaturę według komputera non stop powyżej 100 stopni. Różne rzeczy czytałem na ten temat, jedni twierdzą że to normalne inni że nie i sam już nie wiem.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Ten silnik ma termostat z temperaturą otwarcia 105 stopni, więc to normalne. Zaczynałbym się martwić powyżej 108-110, wtedy zaczynają puszczać połączenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”