ubytek płynu i zapowietrzanie

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
e46driver
Bywalec forum
Posty: 62
Rejestracja: 4 lut 12, 17:48
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#1

Post autor: e46driver »

Witam! Mam problemik z układem chłodzenia borykam się z nim odkąd kupiłem samochód (luty 2012) otóż na początku po około 2 tygodniach jazdy zapaliła mi się kontrolka która pokazała niski poziom płynu chłodzącego no to dolałem pojeździłem z dwa dni trzeciego dnia przestałem chwilę w miejscu silnik zapalony rozdarło mi węża przy kruścu przy chłodnicy temperatura pracy silnika była optymalna wskaźnik był na środku obok był serwis wąż został zmieniony następnego dnia umówiłem się na diagnostykę powiedzieli mi sterownik wentylatora zdziwiło mnie to troszku bo wentylator włącza się dopiero przy drugiej białej kresce ale postanowiłem załączać ręcznie jeździłem jakieś dwa miesiące raz na dwa tygodnie trzeba było dolać litrę płynu po około dwóch miesiącach zapomniałem włączyć wentylator zagotowało maszynę i rozdarło zbiorniczek wyrównawczy został pospawany sprawdzony wycieku niema ale leje delikatnie przy chłodnicy przy wężu samochód ciągle się zapowietrza dostałem poradę żeby przedziurawić delikatnie korek nie pomogło tylko wycieka płyn co można zrobić dlaczego robi takie ciśnienie wąż jest bardzo twardy kontrolka nie zawsze się zapala wskaźnik pokazuje prawidłową pracę a po 15 minutach jest zapowietrzony dodam że silnik pracuje równo po odpowietrzeniu jest obieg bulek nie widać w zbiorniczku czy nieszczelność z zewnątrz może zapowietrzać czy idzie gdzieś na silnik. Cyba cała historia.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Po pierwsze to popraw tytuł wątku zgodnie z zasadami pisania na forum.
Co to za silnik?
Uzupełnij profil.

Przede wszystkim musisz zlikwidować wszystkie wycieki. Jeżeli wiesz że cieknie Ci z węża koło chłodnicy to musisz albo go wymienić albo skrócić jeżeli się da, po prostu naprawić.
Podciśnienie w wężach możesz mieć właśnie przez tą nieszczelność gdyż on zasysa lewe powietrze przez ten otwór, dlatego zbiorniczek Ci pękł. Miej nadzieję że tylko on uległ uszkodzeniu a nie uszczelka pod głowicą...
Nie wiem kto doradził Ci aby zrobić otwór w korku wlewu. Optymalny jest 220 korek sam w sobie jest tak skonstruowany że ma zadanie przepuszczać gdy ciśnienie zrobi się zbyt wysokie.
Teraz to musisz wymienić korek.
Lepiej nie słuchaj rad tego człowieka.

Dopiero jak uszczelnisz cały układ to będzie może szukać wycieku.
Teraz ew. możesz sprawdzić stan oleju. Czy Ci go przypadkiem nie przybyło, czy pod zakrętką od wlewu oleju masz "czysto" czy też jest tam tak jakby "masło"(biały nalot).
Może zauważyłeś spadek mocy auta, albo kopcenie na biało...
ogólnie to są trzy opcje albo masz gdzieś wyciek na zew. albo płyn dostaje się do oleju co powoduje jego przyrost, albo płyn zostaje od razu spalany. (było by to czuć w spalinach).
e46driver
Bywalec forum
Posty: 62
Rejestracja: 4 lut 12, 17:48
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#3

Post autor: e46driver »

na chwilę obecną jeżdzę na wodzie także mogę sprawdzić tylko stan oleju korek już jest uszczelniony co do węża problem jest tego typu iż wymieniony na nowy wycieka na tym łączeniu co jest zawleczka od węża do chłodnicy i nie wiem jak z tym się uporać wyciek jest jak już silnik złapie temperature bo ma olbrzymie ciśnienie więc też niema pewności że tu jest problem co w sytuacji jeżeli poziom oleju będzie podniesiony

EDIT : i kiedy sprawdzić poziom oleju zaraz po zgaszeniu na ciepłym silniku czy jak ostygnie na chłodnym silniku sprawdziłem korek niby ok wody nie wykryje



Ostatnie ostrzeżenie dla Ciebie, używaj opcji EDYTUJ post, nie pisz jednego pod drugim ! ///MOD
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Nie pisz postu pod postem!
Proszę abyś je edytował!
Ponownie proszę o to abyś poprawił tytuł wątku, "przywitał się", napisał o jaki silnik chodzi oraz uzupełnił profil!


Jak niby uszczelniłeś korek? Skoro powiększyłeś dziurkę czy też zrobiłeś kolejną to bardzo jestem ciekaw jak Ci się udało "naprawić" go...
Skoro krócic wody przepuszcza to go wymień i tyle.
W tym przypadku poziom oleju możesz sprawdzić nawet na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#5

Post autor: Greg 318 »

e46driver pisze:Witam! Mam problemik z układem chłodzenia borykam się z nim odkąd kupiłem samochód (luty 2012) otóż na początku po około 2 tygodniach jazdy zapaliła mi się kontrolka która pokazała niski poziom płynu chłodzącego no to dolałem pojeździłem z dwa dni trzeciego dnia przestałem chwilę w miejscu silnik zapalony rozdarło mi węża przy kruścu przy chłodnicy temperatura pracy silnika była optymalna wskaźnik był na środku obok był serwis wąż został zmieniony następnego dnia umówiłem się na diagnostykę powiedzieli mi sterownik wentylatora zdziwiło mnie to troszku bo wentylator włącza się dopiero przy drugiej białej kresce ale postanowiłem załączać ręcznie jeździłem jakieś dwa miesiące raz na dwa tygodnie trzeba było dolać litrę płynu po około dwóch miesiącach zapomniałem włączyć wentylator zagotowało maszynę i rozdarło zbiorniczek wyrównawczy został pospawany sprawdzony wycieku niema ale leje delikatnie przy chłodnicy przy wężu samochód ciągle się zapowietrza dostałem poradę żeby przedziurawić delikatnie korek nie pomogło tylko wycieka płyn co można zrobić dlaczego robi takie ciśnienie wąż jest bardzo twardy kontrolka nie zawsze się zapala wskaźnik pokazuje prawidłową pracę a po 15 minutach jest zapowietrzony dodam że silnik pracuje równo po odpowietrzeniu jest obieg bulek nie widać w zbiorniczku czy nieszczelność z zewnątrz może zapowietrzać czy idzie gdzieś na silnik. Cyba cała historia.
Wydaje mi sie ze to Twoj samochod ma problem z........ wlascicielem.
Daj mu szanse i przestan stosowac druciarstwo.
latanie zbiornika (jeszcze nikomo to sie powiodlo na dluzsza mete), wlacznik wentylatora, woda w ukladzie (termostat otwiera sie przy 105 st. w ukladzie masz wode i obnizone cisnienie ) ja to ma dzialac
Krok po kroku musisz usuwac wszystkie niesprwnosci ,inaczej nie dojdziesz ladu, uklad chlodzenia w BMW nie da oszukac druciarstwem
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#6

Post autor: Fala »

Zgadzam się z Gregiem...Słuchaj jak ma ci nie wyciekać przez nowy wąż jak ci gdzieś indziej łapie lewe powietrze i zapowietrza się układ,co powoduje wysokie ciśnienie i temu ci wywala przez wszystkie słabe punkty,czyt. uszczelnienia... %) Musisz usunąć wszystkie nieszczelności w układzie,porządnie odpowietrzyć i cieszyć sie jazdą. :) A druciarstwo to może w hOplu przejdzie,ale nie w BMW :lol:
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”