tylne tuleje wahaczy przód

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#1

Post autor: 3gary »

Muszę wymienić to co w tytule, czyli tylne tuleje wahaczy przednich. Po opiniach w necie wnioskuję że kupię Lemfordery, już w tej metalowej "obudowie" którą się przykręca, no i właśnie tu pytanie- czy z jakimś konkretnym momentem? Czy byle mocno? Smarować czymś śruby?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Te śruby są na klucz 16 mm, więc pewnie m10 lub m10x1 i zapewne klasy 8.8, więc jeżeli chcesz być taki dokładny to wg poniższej tabelki powinno być 47 nm. Ja sam dokręciłem na czuja, bez smarowania.
Obrazek
Tu też jest ciekawa ściąga 8)
https://tedserbinski.com/files/bmw_torq.pdf
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#3

Post autor: Grzechu16 »

3gary pisze: 23 lip 18, 19:20Po opiniach w necie wnioskuję że kupię Lemfordery,
Nie ma co dziadować najtańszymi częściami marki no-name, ale czytając niektóre opinie na forach, że jak BMW to tylko oryginalne najdroższe części i najlepiej wszystko wymieniać w ASO to można pójść z torbami :) Wydaje mi się, że takie Meyle czy Febi też się sprawdzi a cena "trochę" korzystniejsza w porównaniu do Lemfordera. To tylko takie luźne przemyślenia, bo jestem świeżo po przeglądzie i w prawdzie nie jest to rzecz do wymiany na już, ale też planuję u siebie wymianę tulei.
maniek21112 pisze: 23 lip 18, 19:33 Ja sam dokręciłem na czuja, bez smarowania.
Ja tak samo, do oporu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Dyskutowałbym z takim podejściem, w moim sedanie były założone febi z datą produkcji pod koniec 2015 roku, więc pewnie założone w 2016r. już w kraju i zrobiły raptem 30 tys. km a stan bardzo słaby po demontażu, bardzo luźne a lewa naderwana. Z kolei w turasie przy 120 tys. km założyłem lemfordera i teraz jest chyba 197 tys. i żadnych objawów nie wyczuwam. Jak sprawdzisz ceny to różnica jest niewielka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#5

Post autor: 3gary »

Ceny to ok 130-150 febi, 250 Lem, już kupiłem Lema, bo większość opinii o tulejach zbliżonych do mańka
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ja w sedanie testuję akurat meyle hd, ale opinie są z reguły takie, że są sztywniejsze i wytrzymalsze od lema, zobaczymy :) febi mnie nie przekonuje jako elementy zawieszenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#7

Post autor: Analogowy13 »

Ja ze swojej strony polecam polireutany z Olkusza ( osobiście mam 75Sh czyli zbliżone do OEM twardości)
Co ciekawe przy wymianie starych normalnych zauważyłem że prawa strona to był najtańszy maxgir i wystarczyło delikatnie młotkiem i same schodziły , za to lewą strona to było coś lepszego strasznie się umordowalem , młotek tu nie pomógł ... Dopiero jak chciałem rozwalić ta gumę , wziąłem śrubokręt i przebilem na wylot , i ku mojemu zdziwieniu wypłynął OLEJ :o gdzie w maxgir była sama guma ( wiem bo później wybijałem ) także warto wziąć to pod uwagę
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#8

Post autor: Krzysiek669 »

Również polecam poliuretany, mam z Olkusza, wytrzymały prawie 100tkm, po takim przebiegu sworznie w wahaczach się poddały (meyle hd), założone nowe sworznie, a tuleje dalej sztywne bez luzu, nabijają kolejne km.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Z ciekawości jaki to koszt? Rozumiem, że same tuleje bez mocowań, tak?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#10

Post autor: Analogowy13 »

Same gumy , mocowania wybijasz ze starych tulei , choć widziałem na alledrogo już z mocowaniami choć sporo to kosztowało w stosunku do samych gum ..
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/bmw_e46-3-98-05
82,50 zł jedna sztuka
Mocowania to można na spokojnie jakieś stare z garażu wziąć i sobie przy czasie wybić , sam montaż banalnie prosty dają smar ale ja zawsze jak zmieniam to wale na grubo żeby nie piszczało . 75Sh polecam ,

Edit: zawsze w sensie mam już na stabilizatorach i teraz na wachaczach od wiosny :wink:
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”