tylne tuleje wahaczy przód

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
3gary
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 13/10/2017, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

tylne tuleje wahaczy przód

Post autor: 3gary » 23/07/2018, 19:20

Muszę wymienić to co w tytule, czyli tylne tuleje wahaczy przednich. Po opiniach w necie wnioskuję że kupię Lemfordery, już w tej metalowej "obudowie" którą się przykręca, no i właśnie tu pytanie- czy z jakimś konkretnym momentem? Czy byle mocno? Smarować czymś śruby?


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3226
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 23/07/2018, 19:33

Te śruby są na klucz 16 mm, więc pewnie m10 lub m10x1 i zapewne klasy 8.8, więc jeżeli chcesz być taki dokładny to wg poniższej tabelki powinno być 47 nm. Ja sam dokręciłem na czuja, bez smarowania.
Obrazek
Tu też jest ciekawa ściąga 8)
https://tedserbinski.com/files/bmw_torq.pdf
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 484
Rejestracja: 29/11/2012, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Gadu-Gadu: 2450261
Kontakt:

Post autor: Grzechu16 » 23/07/2018, 20:32

3gary pisze:
23/07/2018, 19:20
Po opiniach w necie wnioskuję że kupię Lemfordery,
Nie ma co dziadować najtańszymi częściami marki no-name, ale czytając niektóre opinie na forach, że jak BMW to tylko oryginalne najdroższe części i najlepiej wszystko wymieniać w ASO to można pójść z torbami :) Wydaje mi się, że takie Meyle czy Febi też się sprawdzi a cena "trochę" korzystniejsza w porównaniu do Lemfordera. To tylko takie luźne przemyślenia, bo jestem świeżo po przeglądzie i w prawdzie nie jest to rzecz do wymiany na już, ale też planuję u siebie wymianę tulei.
maniek21112 pisze:
23/07/2018, 19:33
Ja sam dokręciłem na czuja, bez smarowania.
Ja tak samo, do oporu.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3226
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 23/07/2018, 22:09

Dyskutowałbym z takim podejściem, w moim sedanie były założone febi z datą produkcji pod koniec 2015 roku, więc pewnie założone w 2016r. już w kraju i zrobiły raptem 30 tys. km a stan bardzo słaby po demontażu, bardzo luźne a lewa naderwana. Z kolei w turasie przy 120 tys. km założyłem lemfordera i teraz jest chyba 197 tys. i żadnych objawów nie wyczuwam. Jak sprawdzisz ceny to różnica jest niewielka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

3gary
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 13/10/2017, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: 3gary » 23/07/2018, 22:22

Ceny to ok 130-150 febi, 250 Lem, już kupiłem Lema, bo większość opinii o tulejach zbliżonych do mańka


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3226
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 23/07/2018, 22:44

Ja w sedanie testuję akurat meyle hd, ale opinie są z reguły takie, że są sztywniejsze i wytrzymalsze od lema, zobaczymy :) febi mnie nie przekonuje jako elementy zawieszenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 450
Rejestracja: 04/09/2016, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Post autor: Analogowy13 » 24/07/2018, 7:40

Ja ze swojej strony polecam polireutany z Olkusza ( osobiście mam 75Sh czyli zbliżone do OEM twardości)
Co ciekawe przy wymianie starych normalnych zauważyłem że prawa strona to był najtańszy maxgir i wystarczyło delikatnie młotkiem i same schodziły , za to lewą strona to było coś lepszego strasznie się umordowalem , młotek tu nie pomógł ... Dopiero jak chciałem rozwalić ta gumę , wziąłem śrubokręt i przebilem na wylot , i ku mojemu zdziwieniu wypłynął OLEJ :o gdzie w maxgir była sama guma ( wiem bo później wybijałem ) także warto wziąć to pod uwagę
" W życiu piękne są chwile i tyle ... "
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3240
Rejestracja: 09/07/2011, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
Kontakt:

Post autor: Krzysiek669 » 24/07/2018, 10:08

Również polecam poliuretany, mam z Olkusza, wytrzymały prawie 100tkm, po takim przebiegu sworznie w wahaczach się poddały (meyle hd), założone nowe sworznie, a tuleje dalej sztywne bez luzu, nabijają kolejne km.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3226
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 24/07/2018, 10:38

Z ciekawości jaki to koszt? Rozumiem, że same tuleje bez mocowań, tak?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 450
Rejestracja: 04/09/2016, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Post autor: Analogowy13 » 24/07/2018, 11:27

Same gumy , mocowania wybijasz ze starych tulei , choć widziałem na alledrogo już z mocowaniami choć sporo to kosztowało w stosunku do samych gum ..
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/bmw_e46-3-98-05
82,50 zł jedna sztuka
Mocowania to można na spokojnie jakieś stare z garażu wziąć i sobie przy czasie wybić , sam montaż banalnie prosty dają smar ale ja zawsze jak zmieniam to wale na grubo żeby nie piszczało . 75Sh polecam ,

Edit: zawsze w sensie mam już na stabilizatorach i teraz na wachaczach od wiosny :wink:
" W życiu piękne są chwile i tyle ... "
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości