twardy hamulec falujące obroty

zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: zibi_j1 »

Tak trzeba było zrobić od razu...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Letold
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 16, 13:03
BMW: e46 320i m52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#12

Post autor: Letold »

...Tak mi trzeba było napisać od razu... specjalista zdiagnozował awarie vanosa ssącego
Obrazek320i lpg m52tu automat
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#13

Post autor: MARC »

Że niby vanos jest winowajcą odnośnie Twojego problemu z hamulcem ?
Letold
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 16, 13:03
BMW: e46 320i m52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#14

Post autor: Letold »

Tak też mam ochotę zbluzgać mechanika który nie naprawia mi auta tak jakbym sobie tego życzył, i patrzeć mu na ręce za każdym razem jak otwiera maskę w moim samochodzie, ale staram się być cierpliwy i ufać ludziom, jeśli mnie robi w konia to wcześniej czy później wyjdzie, poza tym to mechanik odholował Bmw do specjalisty na diagnozę własną lawetą, a teraz specjalnie pod mój silnik zamówił blokadę na wałek rozrządu,
pękniętą gumę ;) ... ze zdjęć wcześniej wymieniałem sam, po tym zabiegu falowanie nie ustąpiło, hamulec raz twardy raz miękki, nie jeździłem bo to jakie dźwięki wydawał silnik to masakra, jak w linku https://www.youtube.com/watch?v=3VLcSVZzPdA&t=1s

ps. jeśli awaria nie dotyczy układu hamulcowego, wynika to tylko z mojej niewiedzy i można przenieść temat do innego działu
Obrazek320i lpg m52tu automat
Letold
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 16, 13:03
BMW: e46 320i m52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#15

Post autor: Letold »

po 6 tygodniach u mechanika dalej nic, regeneracja vanosów nie pomogła za wiele, mechanik odkręca kolektor ssący, a ja mam ochotę zabrać samochód i odstawić gdzie indziej, za regeneracje vanosów oczywiście zapłacę, bo to powinienem dawno zrobić, ale czy powinienem płacić za inne czynności które nie dały rezultatów ?
może ktoś poleca dobrych mechaników od marki w rejonie zachodniopomorskie, lubuskie ?
Obrazek320i lpg m52tu automat
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#16

Post autor: Palec11 »

Odnośnie falowania obrotów to wstawiłeś dwa błędy z kompa czyli czujnik wałka rozrządu i coś z przepływomierzem i tu bym szukał przyczyn moim zdaniem zmień mechanika. Pewnie ten czujnik i przepływomierz do wymiany jest (przynajmniej a bym szukał tu problemu) A odnośnie hamowania to nie mam zielonego pojęcia dać auto do ogarniętego mechanika co sprawdzi dobrze układ hamulcowy może hamulce się zapowietrzyły ... Nie mam R6 ale wiem że komputer prawdę CI powie ... I jak falują obroty i jest błąd przepływki to wszystko chyba jasne ...
Letold
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 16, 13:03
BMW: e46 320i m52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#17

Post autor: Letold »

Tak, twardy hamulec to wynik zapowietrzenia, także problem solved, ufam że mechanik dokładnie sprawdzał przepławkę i czujnik wałka, ale nie jestem pewny, nie informował mnie o tych czynnościach(po odpięciu przepływki bez zmian, dalej takie same objawy), dzisiaj zadzwoniłem dowiedzieć się jak wyniki naprawy i niestety usłyszałem "wykręcimy i sprawdzimy dokładnie kolektor" cdn...

...cd. przyczyną usterki był pęknięty kolektor,(użytkownik "Karol e30" podpowiedział w pierwszym poście na co zwrócić uwagę) dziura zrobiona w skutek zbyt dużego ciśnienia gazu (lpg do regulacji), przy okazji wymieniona odma, zregenerowane i ustawione vanosy, zlikwidowane pęknięcia przy wlewie korka oleju przez co zalewało świece i jakieś tam wężyki, uszczelniacze i inne drobnostki, auto po odpaleniu jak nowe, jeszcze lepsze niż przed usterką.
Obrazek320i lpg m52tu automat
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”