Turbina po regeneracji przerywa.

Zagiss
Posty: 5
Rejestracja: 18 kwie 18, 16:52
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#1

Post autor: Zagiss »

Cześć!

Mam e46 320d 150 koni z 2002 roku. Kupiłem je w 2010 roku. Nigdy nie miałem problemów z silnikiem. Jakiś czas temu „umarło” mi turbo. Oddałem do regeneracji. Umówiłem się z mechanikiem na czyszczenie wszystkich potrzebnych rzeczy wraz z wymianą filtrów i oleju. Po zamontowaniu zregenerowanej turbiny okazało się, że raz działa raz nie. Jeździłem tak kilkanaście dni, ponieważ mechanik tłumaczył, że musi się wypalić wydech, egr i inne (kopcił na biało po wymianie). Potem dym troszkę ustąpił, ale dalej raz działało a raz nie. Mechanik sprawdził wszystkie zawory oraz ponownie oddał turbo do „poprawy”. Niestety po ponownym zamontowaniu nic się nie zmieniło. Jeździłem tak przez okres około 2 miesięcy. Oddaliśmy do innej firmy zajmującej się regeneracją, która stwierdziła uszkodzenie wirnika, łopatek i innych. Powiedzieli, że prawdopodobnie znowu coś „poleciało” z silnika jak za pierwszym razem i pourywało części, chociaż nie wiem kiedy miałoby się to stać skoro nie czułem różnicy. Jedynie dźwięk silnika delikatnie się zmienia w momencie kiedy auto nie ciągnie dobrze i zachowuje się jakby miało 40 koni. W pewnym momencie zaczyna przyspieszać jak gdyby nigdy nic. Zero błędów po podłączeniu komputera przez mechanika.

Czy ktoś miał podobny problem? Co należy sprawdzić? Dodam, że jestem zielony w te klocki, a mechanik powiedział, że silnik jest do wymiany i nie ma sensu znowu regenerować turbo.

Dziękuję za wszelkie dobre rady.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

to chyba raczej mechanik jest do wymiany
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Klapki w kolektorze dolotowym są czy zostały usunięte? Czyli teraz jesteś na etapie, że auto ma wyjętą turbinę i czeka na decyzję co dalej?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Zagiss
Posty: 5
Rejestracja: 18 kwie 18, 16:52
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#4

Post autor: Zagiss »

Muszę zapytać. Nic mi nie wiadomo, żeby coś było z nimi robione. Auto ma wyjętą turbinę i zastanawiam się właśnie co mam robić.
Zagiss
Posty: 5
Rejestracja: 18 kwie 18, 16:52
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#5

Post autor: Zagiss »

Klapki były sprawdzone. Są okej. Regeneruje ponownie turbinę u znanej i odpowiedzialnej firmy. W sobotę zrobię kilkadziesiąt kilometrów. Zobaczę jak będzie zachowywać się auto. Może po prostu wcześniej była źle zregenerowana, bo aż niemożliwe, że znowu coś "wypadło" z silnika.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Przydało by się pokazać livedata. Na forum są osoby które po danych z czujników potrafią stwierdzić co niedomaga. Same błędy to mało, mechaniki nie pokażą. Obstawiam że była źle wyregulowana i przeładowala zanim komp zdarzył ja zdusić i obcinał dawkę wtrysku jak za mocno dałeś w gaz.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Zagiss
Posty: 5
Rejestracja: 18 kwie 18, 16:52
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#7

Post autor: Zagiss »

Ponowna regeneracja na tę chwilę pomogła. Zrobiłem już około tysiąca kilometrów od tamtego czasu. Jeszcze czasem zakopci na biało delikatnie przy ruszaniu, ale jest chyba jakaś delikatna nieszczelność bo widzę małą plamę na drugi dzień pod silnikiem. Mam nadzieje, że jak to zatamuję to przestanie również kopcić. :) Najważniejsze jest to, że przyspiesza jak powinno i nie zostawiam wielkiej ilości gęstego, białego dymu za sobą.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”