Turbina po regeneracji przerywa.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 18, 16:52
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Cześć!
Mam e46 320d 150 koni z 2002 roku. Kupiłem je w 2010 roku. Nigdy nie miałem problemów z silnikiem. Jakiś czas temu „umarło” mi turbo. Oddałem do regeneracji. Umówiłem się z mechanikiem na czyszczenie wszystkich potrzebnych rzeczy wraz z wymianą filtrów i oleju. Po zamontowaniu zregenerowanej turbiny okazało się, że raz działa raz nie. Jeździłem tak kilkanaście dni, ponieważ mechanik tłumaczył, że musi się wypalić wydech, egr i inne (kopcił na biało po wymianie). Potem dym troszkę ustąpił, ale dalej raz działało a raz nie. Mechanik sprawdził wszystkie zawory oraz ponownie oddał turbo do „poprawy”. Niestety po ponownym zamontowaniu nic się nie zmieniło. Jeździłem tak przez okres około 2 miesięcy. Oddaliśmy do innej firmy zajmującej się regeneracją, która stwierdziła uszkodzenie wirnika, łopatek i innych. Powiedzieli, że prawdopodobnie znowu coś „poleciało” z silnika jak za pierwszym razem i pourywało części, chociaż nie wiem kiedy miałoby się to stać skoro nie czułem różnicy. Jedynie dźwięk silnika delikatnie się zmienia w momencie kiedy auto nie ciągnie dobrze i zachowuje się jakby miało 40 koni. W pewnym momencie zaczyna przyspieszać jak gdyby nigdy nic. Zero błędów po podłączeniu komputera przez mechanika.
Czy ktoś miał podobny problem? Co należy sprawdzić? Dodam, że jestem zielony w te klocki, a mechanik powiedział, że silnik jest do wymiany i nie ma sensu znowu regenerować turbo.
Dziękuję za wszelkie dobre rady.
Mam e46 320d 150 koni z 2002 roku. Kupiłem je w 2010 roku. Nigdy nie miałem problemów z silnikiem. Jakiś czas temu „umarło” mi turbo. Oddałem do regeneracji. Umówiłem się z mechanikiem na czyszczenie wszystkich potrzebnych rzeczy wraz z wymianą filtrów i oleju. Po zamontowaniu zregenerowanej turbiny okazało się, że raz działa raz nie. Jeździłem tak kilkanaście dni, ponieważ mechanik tłumaczył, że musi się wypalić wydech, egr i inne (kopcił na biało po wymianie). Potem dym troszkę ustąpił, ale dalej raz działało a raz nie. Mechanik sprawdził wszystkie zawory oraz ponownie oddał turbo do „poprawy”. Niestety po ponownym zamontowaniu nic się nie zmieniło. Jeździłem tak przez okres około 2 miesięcy. Oddaliśmy do innej firmy zajmującej się regeneracją, która stwierdziła uszkodzenie wirnika, łopatek i innych. Powiedzieli, że prawdopodobnie znowu coś „poleciało” z silnika jak za pierwszym razem i pourywało części, chociaż nie wiem kiedy miałoby się to stać skoro nie czułem różnicy. Jedynie dźwięk silnika delikatnie się zmienia w momencie kiedy auto nie ciągnie dobrze i zachowuje się jakby miało 40 koni. W pewnym momencie zaczyna przyspieszać jak gdyby nigdy nic. Zero błędów po podłączeniu komputera przez mechanika.
Czy ktoś miał podobny problem? Co należy sprawdzić? Dodam, że jestem zielony w te klocki, a mechanik powiedział, że silnik jest do wymiany i nie ma sensu znowu regenerować turbo.
Dziękuję za wszelkie dobre rady.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Klapki w kolektorze dolotowym są czy zostały usunięte? Czyli teraz jesteś na etapie, że auto ma wyjętą turbinę i czeka na decyzję co dalej?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 18, 16:52
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Klapki były sprawdzone. Są okej. Regeneruje ponownie turbinę u znanej i odpowiedzialnej firmy. W sobotę zrobię kilkadziesiąt kilometrów. Zobaczę jak będzie zachowywać się auto. Może po prostu wcześniej była źle zregenerowana, bo aż niemożliwe, że znowu coś "wypadło" z silnika.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4024
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Przydało by się pokazać livedata. Na forum są osoby które po danych z czujników potrafią stwierdzić co niedomaga. Same błędy to mało, mechaniki nie pokażą. Obstawiam że była źle wyregulowana i przeładowala zanim komp zdarzył ja zdusić i obcinał dawkę wtrysku jak za mocno dałeś w gaz.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 18, 16:52
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Ponowna regeneracja na tę chwilę pomogła. Zrobiłem już około tysiąca kilometrów od tamtego czasu. Jeszcze czasem zakopci na biało delikatnie przy ruszaniu, ale jest chyba jakaś delikatna nieszczelność bo widzę małą plamę na drugi dzień pod silnikiem. Mam nadzieje, że jak to zatamuję to przestanie również kopcić. Najważniejsze jest to, że przyspiesza jak powinno i nie zostawiam wielkiej ilości gęstego, białego dymu za sobą.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1778 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: micbil96
-
- 17 Odpowiedzi
- 2800 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Hellrot
-
- 0 Odpowiedzi
- 1108 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bodzjobmw
-
- 7 Odpowiedzi
- 1505 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: stoxon
-
- 1 Odpowiedzi
- 1376 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 820 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 22 Odpowiedzi
- 8707 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 5 Odpowiedzi
- 1640 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 3 Odpowiedzi
- 1006 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost