Temperatura silnika m43

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#1

Post autor: Mati1690 »

Witam mam pytanie do posiadaczy e46 z silnikiem 1.9 m43
1- jaka jest u was temperatura silnika ( chodzi o test 7 )
u mnie wskazówka jest w pionie a temperatura wacha się od 90 do ponad 110 czasem .
2. Jaka jest temperatura wg testu 7 przy którym załącza się wentylator ( nie jestem pewny czy się włącza, jak włączę klimę się włącza )
Pytam ponieważ mam problem z wyciekiem płynu raczej z o ringów przy zbiorniczku wymieniłem je ale problem nadal jest jeszcze korek możliwe że był za lekko dokręcony wiec nadal kontroluje . wyciek wygląda jak z góry zbiorniczka bo jest od samej góry mokry i nie mogę zlokalizować wycieku :(
Bo Możesz Więcej !
isolato

#2

Post autor: isolato »

O ile dobrze pamiętam, temperatura pionu wskazówki w M43 mieści się miedzy 75'c - 107'c
Powyżej 107'c wychyla się ku czerwonemu polu :wink: przy jakiej temp. załącza się wiatrak niestety nie wiem.
Możesz sprawdzić czy wiatrak się włącza w INPA. Jest tam test, którym go aktywujesz do działania sztucznie, bez względu na temp. silnika.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#3

Post autor: mariryb »

Ja mam nowy termostat i chłodnice. Po zagrzaniu w teście zegarów jest 103-107st. Ani mniej ani więcej. Nie wiem jak z wentylatorem bo nie sprawdzałem. Tzn patrzyłem ale nie tak długo bo starczala mu regulacja termostatem i chłodnica.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#4

Post autor: Grzechu16 »

Co ma wyciek do temperatury? :) U mnie w teście zegarów wskazuje 108 stopni i czasami opada o 2-3 stopnie.
isolato

#5

Post autor: isolato »

Grzechu16 pisze:Co ma wyciek do temperatury? :) U mnie w teście zegarów wskazuje 108 stopni i czasami opada o 2-3 stopnie.
Wydaje mi się, że ma. Powyżej temp. wrzenia może wywalać wodę/płyn chłodniczy (nie wiem co kolega ma zalane właściwie) właśnie przez korek w zbiorniczku wyrównawczym.
I tak przy wodzie (oby nie) wrzeć i wywalać będzie już przy 100'C, gdzie robocza temp. silnika M43 jest spokojnie ponad 100'C, bo u mnie się utrzymuje ok. 105'C
Przy płynie chłodniczym temp. wrzenia jest trochę wyższa, ale jeśli wg testu 7 przekroczona jest 107'C silnika, to już jest coś nie tak i dobrze, że kolega pyta :)
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#6

Post autor: Mati1690 »

Już chyba znalazłem winowajce dziurka w plastiku mniejsza niż igła na chłodnicy tuż przy górnym wężu zlokalizowane bo akurat pojawił się pęcherzyk i przez to wycieka płyn w małych ilościach ale jednak i pewnie przez to zapowietrza się układ i grzeje .
Płyn chłodniczy jest ale i jest dolana woda destylowana bo przez wyciek szkoda było płyn dolewać :(
Bo Możesz Więcej !
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

To teraz trochę koncentratu dolej i bedzie dobrze. Dobrze ze wyciek znaleziony.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#8

Post autor: Mati1690 »

jak myślicie jest sens próbować kleić?? pękniecie jest minimalne praktycznie nie do zauważenia jedynie jak zaczęło z niego cieknąć zlokalizowane , jest u samej góry to i dostęp jest dobry ,
A co do płynu jak uwinę się już z wyciekami zaleje Petrygo
Bo Możesz Więcej !
Biedrona32
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 20 lis 12, 18:23
BMW: E46 318Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: Biedrona32 »

Mialem ten sam problem, nie warto kleić, zaraz obok tej dziurki jak ja zakleisz to w innym miejscu zaraz sie pojawi, plastik juz zużyty.
Wymień na oryginal. Wiatrak w tym silniku wlacza sie przy 105c schladza do 102, dlatego nie mozna zalewać wody destylowanej do tego silnika bo si

Sent from my Windows Phone 8S by HTC using Tapatalk
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#10

Post autor: hackunek »

ehh chłopaki

większe ciśnienie = większa temperatura wrzenia
im cieplejszy tym większa objętość/ciśnienie
a poza tym płyn np. prestone wrze przy 137C. przy zwykłym atmosferycznym ciśnieniu


więc zakładając że nawet jak wlejemy zwykłą WODĘ to powinna się zagotować w układzie chłodzenia przy 117*C. (teoretycznie)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”