Temperatura silnika m43

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#51

Post autor: mariryb »

Temperatura prawidłowa.

Co do wymiany chłodnicy to już się pytałeś o to i pisałem o tym na 2 stronie tego tematu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#52

Post autor: Mati1690 »

Chłodnica wymieniona bez problemu. Oczywiście problemy pojawiły się potem z odpowietrzeniem. Zrobiłem jak piszą powietrze juz nie leciało. Ale temperatura na początku drogi dochodzi po 107 potem za kolejnym razem do 105 i zabija do 103
.waz górny po wystygnieciu auta robi się wklesly.
Co sądzicie żeby przez odpowietrznik wlewac płyn?
Bo Możesz Więcej !
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#53

Post autor: hackunek »

wymień korek, bo wklęsły nie powinien być
ale tylko ori, bo inne to o kant dupę rozbić
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#54

Post autor: fredek »

Mati1690 , co do zassanego węża to na początek nie zaczynaj od korka bo masz to samo co u mnie po wymianie pompy chłodzenia, po prostu masz zapowietrzony układ na 100%, więc powalcz z odpowietrzeniem , ja zrobiłem to tak że na kompletnie ostudzonym silniku odkręciłem odpowietrznik i korek wlewowy (oczywiście temperatura i nawiew zgodnie z instrukcją odpowietrzania) , wlałem płyn aż się przelewał przez odpowietrznik , następnie go zakręciłem i odpaliłem auto 2-3 przegazówki i zakręcasz korek wlewowy i ruszasz w drogę , nagrzewasz silnik do otworzenia termostatu i to wszystko, ja zrobiłem to dwa dni z rzędu i wszystko jest ok, powodzenia
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#55

Post autor: Mati1690 »

fredek to jak wlałeś płyn aż się przeleje to lałeś powyżej max w zbiorniczku ? bo jak leje do max to się nie przelewa przez odpowietrznik ,
Bo Możesz Więcej !
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#56

Post autor: piotrek1474 »

To zakręć korek wlewowy i odpal auto i ustaw ogrzewanie na gorące powietrze i po kolei odkręcaj śróby odpowietrzajace i patrz czy leci sam płyn czy z pecherzykami powietrza.
Obrazek
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#57

Post autor: Mati1690 »

Jest tylko jedna śruba odpowietrzajaca w tym silniku. Wydaje mi się ze górny wąż chłodzenia juz jest zmęczony nie odzyskuje swojego kształtu jak jest zimny silnik bez ciśnienia a jak wzrasta ciśnienie wąż odzyskuje swój kształt. A przez to ze robi się większy jest w nim powietrze. Przy odpowietrzaniu lekko się zapada i przez to nie daje się dobrze odpowietrzyc
Bo Możesz Więcej !
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#58

Post autor: mariryb »

Ja kiedyś też miałem z tym wężem ze na zimnym czasem sie zapadał. Kilka miesięcy temu pękł (na łączeniu z zbiorniczkiem wyrównawczym). Miałem tak nieciekawie ze i chłodnice musiałem wymienić. Wsi za kupiłem używanego, ładnego i twardego za 30zl. Tmu juz nic sie nie dzieję. Wiec bardzo możliwe ze Twój już zmęczony życiem..

Aha stary waz miał nieszczelność na łączeniu z zbiorniczkiem-lekko lekko sie pocil, wiec mógł układ sie zapowietrzac i to też mogło mieć wpływ na zapadanie sie węża.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#59

Post autor: fredek »

wlałem powyżej max , jak się zaczęło przelewać to zakręciłem odpowietrznik ( korka wlewowego nie zakręcałem) odpaliłem auto i potrzymałem obroty około 3000 kilka razy , następnie zakręciłem korek wlewowy i pozwoliłem silnikowi popracować kilka minut i odkręciłem delikatnie odpowietrznik i upuściłem resztki powietrza. Co do wklęśniętego (zassanego) węża to też na początku myślałem że nie wraca do właściwych wymiarów ze starości itp. nic bardziej mylnego okazało się że był zapowietrzony, powodzenia
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#60

Post autor: Mati1690 »

A co może się stać przez jazdę z zapowietrzonym układem? Tzn nie do końca odpowietrzony bo ogrzewanie dobre. Temperaturę 103-105 trzyma.
Pytam bo jadę w sobotę nad morze (430 km) i stresuje się tym chłodzeniem.
Bo Możesz Więcej !
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”