Temperatura silnika m43

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#31

Post autor: Grzechu16 »

Również nie miałem nigdy problemów z odpowietrzeniem a robiłem to już kilkukrotnie. Odkręcam korek oraz odpowietrznik, odpalam samochód, dolewam płynu do max, po chwili zakręcam korek i odpowietrznik, który po jakiejś chwili odkręcam i upuszczam powietrze do momentu, kiedy zacznie lecieć sam płyn.
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#32

Post autor: Mati1690 »

Witam dziś na postoju po sprawdzeniu to przy temperaturze 114 włącza się wentylator . późno coś czy można zmienić to żeby wentylator włączał się szybciej? przy niższej temperaturze?
Czy wyciągniecie termostatu i włożenie go do wrzątku z płyny w celu sprawdzenia sprawności ma sens?
Mechanik powiedział że do wymiany może być termostat bądź pompa wody tylko jak to potwierdzić które z nich dlatego myśle o sprawdzeniu tak termostatu
Bo Możesz Więcej !
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#33

Post autor: Grzechu16 »

We wrzątku ciężko sprawdzić dobrze termostat. U mnie silnik miał za niską temperaturę, próbowałem go wrzucać do wrzątku i wydawało się, że działa prawidłowo a jednak puszczał po trochu stąd za niska temperatura. Po wymianie jest w porządku. Nawiasem mówiąc co by się mogło stać z pompą wody? Na czym by polegała jej niesprawność?
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#34

Post autor: Mati1690 »

Na uszkodzeniu wirnika ?, mam multimetr z sondą temperatury i może na jej podstawie gotować wode z termostatem
Bo Możesz Więcej !
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#35

Post autor: mariryb »

Termostat otwiera sie przy 105st wiec trudno go zdiagnozować gotując wodę. Możesz włączyć test zegarów i jechać. Temperatura bedzie rosła aż otworzy sie termostat. Zatrzyma sie i bedzie spadać.i po tym powinna sie wahać z amplitudą kilku stopni.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#36

Post autor: Mati1690 »

mariryb pisze:Termostat otwiera sie przy 105st wiec trudno go zdiagnozować gotując wodę. Możesz włączyć test zegarów i jechać. Temperatura bedzie rosła aż otworzy sie termostat. Zatrzyma sie i bedzie spadać.i po tym powinna sie wahać z amplitudą kilku stopni.
Tak jak pisałem wcześniej temperatura dochodzi na testach do 114 st. po czym spada przez załączenie wentylatora
Wiec po czym upewnić się że to termostat do wymiany?
Bo Możesz Więcej !
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#37

Post autor: mariryb »

Obpowietrzyles go po wcześniejszych akcjach?

Spróbuj na lekko ciepłym odkręcić korek. Jak dasz gazu powinien taka dziurka sikać płyn. Jakby nie sikało to można by podejrzewać bardziej pompę wody.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#38

Post autor: Mati1690 »

mariryb pisze:Obpowietrzyles go po wcześniejszych akcjach?

Spróbuj na lekko ciepłym odkręcić korek. Jak dasz gazu powinien taka dziurka sikać płyn. Jakby nie sikało to można by podejrzewać bardziej pompę wody.
Sprawdziłem sika płyn tak od 1,5 tys obrotów sika całkiem żwawo ,odpowietrzony tez raczej ok bo przy pracującym letnim silniku (60 st) po popuszczeniu odpowietrznika nie było powietrza
Bo Możesz Więcej !
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#39

Post autor: mariryb »

To większe prawdopodobieństwo pada na termostat. Osobiście nie miałem na szczęście do czynienia z uszkodzoną pompa, ale wnioskuje, ze jakby była kiepska to by nie powodowała sikania przy lekkim dodaniu gazu. A jak piszesz ze juz przy 1,5rpm juz coś sie dzieje to raczej jest dobra.

Może ktoś miał uszkodzoną pompę i ją wymieniał i pamięta jak to było z jej uszkodzeniem.

Możliwe ze termostat sie przyblokowuje i raz puszcza raz nie, lub wyżej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#40

Post autor: Grzechu16 »

Jedyny ból to spory koszt termostatu dla tego silnika... Jakby to był koszt samego wkładu za 30zł to nikt by się nie zastanawiał tylko wymieniał ale w tym dziadostwie trzeba prawie 200zł zapłacić. W sumie to proponowałbym Ci dla świętego spokoju upuścić trochę płynu i wyjąć pompę wody w celu sprawdzenia. Wychodzi wyjątkowo łatwo a przynajmniej będziesz miał pewność. Ale tak jak pisałem nie wiem na czym miałoby polegać uszkodzenie pompy wody, która tak wygląda: http://www.qservices.pl/miniaturki/885.jpg .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”