temperatura na tescie 0.7 BMW N42

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Tomesky81

#1

Post autor: Tomesky81 »

Witam forumowiczow.
Bardzo prosze o podanie jakie macie temp silnika w tescie 0.7
Pytanie celuje glownie do uzytkownikow silnika N42 ale inni tez moga sie wypowiadac.
Dzieki, pozdrawiam
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

Przewija się to w kółko, 100-107 stopni na rozgrzanym silniku, ogólnie wszystko w okolicach 105 jest ok
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: mmbednarz »

U mnie 97 do 105.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

105 w m52tu? Dużo. Nie uruchamia się grzałka przy bucie? Powinno spadać do blisko 80 stopni nawet.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#5

Post autor: Lashie »

maniek21112 pisze: 12 mar 19, 22:43 105 w m52tu? Dużo. Nie uruchamia się grzałka przy bucie? Powinno spadać do blisko 80 stopni nawet.
Autor pyta o n42, skąd Ci się wziął R6 xd
Szajbos
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 30 lis 17, 8:46
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko

#6

Post autor: Szajbos »

100-101 silnik M52tub28
gargi 12
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 19, 17:44
BMW: E46 M52Tu b20
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mszczonów

#7

Post autor: gargi 12 »

U mnie w m52tub20 po wczorajszej wymianie chłodnicy mam 86-87 max przed wymianą też w tych granicach oscylowało.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Lashie pisze: 13 mar 19, 8:09
maniek21112 pisze: 12 mar 19, 22:43 105 w m52tu? Dużo. Nie uruchamia się grzałka przy bucie? Powinno spadać do blisko 80 stopni nawet.
Autor pyta o n42, skąd Ci się wziął R6 xd
Z jego profilu :O:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: mmbednarz »

maniek21112 pisze: 13 mar 19, 15:00
Lashie pisze: 13 mar 19, 8:09
maniek21112 pisze: 12 mar 19, 22:43 105 w m52tu? Dużo. Nie uruchamia się grzałka przy bucie? Powinno spadać do blisko 80 stopni nawet.
Autor pyta o n42, skąd Ci się wziął R6 xd
Z jego profilu :O:
Faktycznie był błąd grzałki :good:
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: MichałJ »

Cześć wszystkim, napiszę tutaj, żeby nie zakładać nowego tematu. Jaka powinna być prawidłowa temperatura pracy (cieczy chłodzącej) silnika N42B20A? Pytam ponieważ robiłem mały remont węży (wyjąłem wszystkie i wymieniłem wszystkie o-ringi), wymieniłem też termostat. Przed wymianą termostatu temperatura wynosiła 105-107st. Po wymianie termostatu spadła do 95-97st. Uznałem, że dobrze będzie też wymienić płyn na lepszy (zalałem Prestona, wcześniej było jakieś Borygo czy Orlen) i temperatura znów spadła do 87-89st.

O co kaman z tą temperaturą, czy teraz po wszystkich zabiegach jest właściwa? Dlaczego sama wymiana płynu miała tak duże znaczenie?

Z góry dzięki za wszelkie opinie;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”