Telepie kierownicą przy hamowaniu

dropz
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 7 lis 15, 19:41
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#1

Post autor: dropz »

Cześć, jak w temacie przy delikatnym hamowaniu z 120 i ponad do 60 telepie kierownicą, po mocniejszym naciśnięciu ustaje. Zwichrowana tarcza na 100%? Tylna tarcza jak będzie krzywa, to również będzie to w ten sposób się objawiać?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Tylna raczej odpada, tyłem by bujało ale jak przednia jest krzywa to będzie odbijało się na układzie kierowniczym.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
dropz
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 7 lis 15, 19:41
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#3

Post autor: dropz »

Dobrodziej_1983 pisze:Tylna raczej odpada, tyłem by bujało ale jak przednia jest krzywa to będzie odbijało się na układzie kierowniczym.
Ponad miesiąc temu zmieniałem klocki z tyłu i zobaczyłem pofalowaną tarcze, jakby jakies syfy miedzy klocki weszły i długo mieszkały... nie przypuszczałem, że tak bedzie wygladac tarcza i założyłem te klocki na nie :oops: nie miałem czasu... trudno. Na przód już klocki mam, na wiosne wpadną tarcze a z tyłem zobacze po wymianie przodu jak to będzie wyglądać. Przy mocnym hamowaniu troche słychać basowy dzwiek.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ten basowy dźwięk może świadczyć o zbyt twardych klockach, tak mi się wydaje przynajmniej.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#5

Post autor: KEMN1 »

Jesli tarcze sa grube to szkoda je wymieniac, jak masz z czego to przetocz tarcze z przodu koszt max 50zl, zaloz na nie nowe klocki i zobacz czy objawy ustana.
dropz
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 7 lis 15, 19:41
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#6

Post autor: dropz »

Dobrodziej_1983 pisze:Ten basowy dźwięk może świadczyć o zbyt twardych klockach, tak mi się wydaje przynajmniej.
Z przodu siedzą ATE tak podejrzewam, bo z tyłu jak wymieniałem na Ferodo, to wcześniej właśnie były ATE.
ATE takie twarde, że huczy? Jeżdżę na tych z przodu ponad rok, sprawdzałem tylko na przedniej osi jak dużo klocków i jest jeszcze sporo. Natomiast Ferodo z tego co mi wiadomo, są miękkie.
dropz
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 7 lis 15, 19:41
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#7

Post autor: dropz »

KEMN1 pisze:Jesli tarcze sa grube to szkoda je wymieniac, jak masz z czego to przetocz tarcze z przodu koszt max 50zl, zaloz na nie nowe klocki i zobacz czy objawy ustana.
Tarcze nie mają dużych rantów, nie wyglądają na styrane. Dostałem info, że mogą to też być tuleje w przednim wahaczu. Jeden gościu podobno miał takie same objawy, po wymianie wszystko wróciło do normy, wymienie tuleje i dam znać.
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#8

Post autor: KEMN1 »

Mialem i siebie dosc mocno wybite tuleje, ale przy hamowaniu nic sie nie dzialo. Akurat w e46 bardzo latwo mozesz sprawdzic tuleje. Oprzyj sie noga o opone stojac przodem do auta i popychaj mocno noga, jeżeli widac wyczuwalny luz tzn cale kolo chodzi przod tyl to wlasnie najprawdopodobniej tuleje, bedzie je tez slychac na poprzecznych nierownosciach, np. gdy przejezdzasz przez tory lub wjezdzasz na kraweznik, bo wlasnie przy takim oporze cofa sie kolo.
polus
Bywalec forum
Posty: 262
Rejestracja: 17 sty 14, 17:44
BMW: e46 coupe 323
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gostyń
VIN: EZ71769

#9

Post autor: polus »

Witam by nie zakładać nowego tematu.
Mam zamiar wymienić tarcze z przodu myślę o czymś porządnym Textar ATE nie wiem może jakieś nawiercane do radźcie mi coś jak możecie nigdy wcześniej sam nie kupowałem na internecie tylko zlecałem to mechanikowi ale ostatnio może feler trafiłem ale wymieniłem w maju a mamy sierpień i strasznie mi drga podczas hamowania przyznam raz miałem sytuację że naprawdę mocno depnąłem na hamulec lekko po poboczu pojechałem ale nie wierzę by ta jedna rzecz zaraz mi skrzywiła tarcze wywaliłem kilka stówek na 3 miesiące dobra koniec marudzenia jakie wybrać
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

polus pisze:Witam by nie zakładać nowego tematu.
Mam zamiar wymienić tarcze z przodu myślę o czymś porządnym Textar ATE nie wiem może jakieś nawiercane do radźcie mi coś jak możecie nigdy wcześniej sam nie kupowałem na internecie tylko zlecałem to mechanikowi ale ostatnio może feler trafiłem ale wymieniłem w maju a mamy sierpień i strasznie mi drga podczas hamowania przyznam raz miałem sytuację że naprawdę mocno depnąłem na hamulec lekko po poboczu pojechałem ale nie wierzę by ta jedna rzecz zaraz mi skrzywiła tarcze wywaliłem kilka stówek na 3 miesiące dobra koniec marudzenia jakie wybrać
Może lepiej wpierw zdiagnozować przyczynę? O tarcach jest temat na forum.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”