Tarcze Mikoda opinie

karmaz 13
Bywalec forum
Posty: 427
Rejestracja: 22 kwie 13, 14:15
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: łaziska górne

#21

Post autor: karmaz 13 »

Jo miałem w foce .biły przy hamowaniu.tarcza taka jak w mojej buni 300mm.biła jak cholera
spinecki
Administrator
Posty: 607
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#22

Post autor: spinecki »

Pełna, nacinana, wentylowana? Dotarles prawidlowo, nie wjezdzales w kaluze itp.?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#23

Post autor: MARC »

Mnie bardziej ciekawi po co ten wywiad?
Czyzbys chcial tym handlować?
spinecki
Administrator
Posty: 607
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#24

Post autor: spinecki »

Być może na forum pojawi się test... handlować nie, dziękuję ;)
Ale poza tym czysta ciekawość.
karmaz 13
Bywalec forum
Posty: 427
Rejestracja: 22 kwie 13, 14:15
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: łaziska górne

#25

Post autor: karmaz 13 »

spinecki pisze:Pełna, nacinana, wentylowana? Dotarles prawidlowo, nie wjezdzales w kaluze itp.?
takie miałem jak kolega ze zdjec założył.nacinane nawiercane i wentylowane.zawsze hamuje na nowych delikatnie.moim zdaniem wjazd do kałuzy. nie ważne z jakiego hamowania. nie powinno wpłynąć na tarcze .jak wpływa to jest to szrot
spinecki
Administrator
Posty: 607
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#26

Post autor: spinecki »

karmaz 13 pisze:
spinecki pisze:Pełna, nacinana, wentylowana? Dotarles prawidlowo, nie wjezdzales w kaluze itp.?
takie miałem jak kolega ze zdjec założył.nacinane nawiercane i wentylowane.zawsze hamuje na nowych delikatnie.moim zdaniem wjazd do kałuzy. nie ważne z jakiego hamowania. nie powinno wpłynąć na tarcze .jak wpływa to jest to szrot
Jesli tarcza jest rozgrzana i wjezdzasz w kaluze, to to jest troche ekstremalna sytuacja (szybkie schlodzenie).
Materiał, z którego zrobione są tarcze hamulcowe pracuje. Wysoka temperatura powoduje rozszerzanie się metalu, a niska kurczenie.
Nierównomierne, punktowe chłodzenie (czyli np. rozbryzg po wjechaniu w kałużę z zimną wodą) sprzyja krzywieniu się tarcz.

To samo tyczy się mycia na myjni. Jeśli się ostro hamowało, to zanim się pojedzie na myjnię, trzeba dać im chwilę się ostudzić.
losfingeros
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 15, 11:51
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#27

Post autor: losfingeros »

Co do temperatury, docierałem w nocy tarcze na odcinku ~30 kilometrów, około dziesięć hamowań ze 140 do 60, po 6~8 sekund.
Heble zmiękły w trakcie elegancko i tak już im zostało :) Uznaję że dotarłem :D

Po zaparkowaniu było słychać jak tarcze się studzą (w nocy było 3~4'C), smród klocków w powietrzu, teraz myślę że mogłem jednak dłużej je schładzać na koniec, ale nie spodziewałem się że aż tak się rozgrzeją.

To jest to słynne pylenie felg?:
Obrazek

Dla porównania tylne, pełne tarcze:
Obrazek

Postaram się zdawać raporty po dłuższych przebiegach.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#28

Post autor: GUMMISS »

Jak docieralem swoje to robiłem podobnie. Rozpedzilem się do 140-150. Hamowalem do prawie zatrzymania na granicy abs i dalej do domku prawie 50km bez użycie hamulców dla wystudzenia tarcz. Ab pod domem było czuc od nich ciepło.... :o

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
losfingeros
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 15, 11:51
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#29

Post autor: losfingeros »

Po pierwszym tysiącu km tarcze nie biją, nie piszczą, a i nie są jakoś specjalnie głośne - słychać przy mocniejszym hamowaniu na większych prędkościach (i chyba tylko na zimnych tarczach, jeszcze się upewnię).
Ostre hamowania miałem póki co tylko z mniejszych prędkości (50~90).
losfingeros
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 15, 11:51
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#30

Post autor: losfingeros »

Po ponad 10k km tarcze nadal super (deszcz, myjnia itd).
Ja już przekonałem się co do Mikody :) Jednak następnym razem nie będę brał nacinanych ze względu na pylenie felg.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”