Tarcze hamulcowe ROTINGER

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zibi_j1
Weteran
Posty: 5984
Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: Tarcze hamulcowe ROTINGER

Post autor: zibi_j1 » 13/02/2015, 12:43

A ja maam zagwozdkę. Jest możliwe, że tarczee jak są zimne są ok, aanaa ciepło biją? W trasach teelepka jaa siemasz a jak wyjadę naa 20 min to jest ok...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek


Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 13/02/2015, 13:20

Przeważnie krzywe tarcze czuć przy wyższych prędkościach. Raz jak miałem krzywa tarcze to najbardziej było to czuć w przedziale 80-120 km/h gdy chamowalem niezależnie czy ciepłe czy zimne.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 519
Rejestracja: 02/09/2014, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Mariusz_E46 » 15/02/2015, 9:27

zibi_j1 pisze:A ja maam zagwozdkę. Jest możliwe, że tarczee jak są zimne są ok, aanaa ciepło biją? W trasach teelepka jaa siemasz a jak wyjadę naa 20 min to jest ok...
Na 99% któryś klocek nie odchodzi od tarczy. Nagrzewa tarczę jednostronnie i masz bicie. Zobacz po trasie czy wszystkie są mniej więcej jednakowej temperatury. Jak tak to czekają cię oględziny tarcz. Miałem dokładnie taki sam objaw i okazało się że klocek wewnętrzny nie odchodził od tarczy. U mnie tarcza zrobiła się niebieska od środka i poszły do wymiany :(

Awatar użytkownika
zibi_j1
Weteran
Posty: 5984
Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zibi_j1 » 15/02/2015, 10:46

I tak idą do wymiany. Ale muszę dobrze oczyscic i nasmarowac prowadnice, zeby taka sytuacja na nowym zestawie nie miała miejsca. Na co zwrócić uwagę? Gdzie smarować smarem?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Ziomek_GS
Bywalec forum
Posty: 232
Rejestracja: 16/07/2014, 16:14
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Slupsk
VIN: PJ52433
Kontakt:

Post autor: Ziomek_GS » 15/02/2015, 11:24

Zibi pisałem ci. Jak będziesz wykręcał prowadniczki imbusem 7. Ode są w gumowej tulejce. U Ciebie może być też problem z tłoczkiem który może być zardzewiały w środku. Ja u siebie zmieniałem komplet na przodzie. Od razu lepiej pracuje zacisk. Jak już będziesz zabierał się za wymianę tarcz, to sprawdź, czy po naciśnięciu i puszczeniu hamulców widać jak zacisk pracuje, inaczej mówiąc czy widać jak by ruszał się na
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później przebije doświadczeniem...

Mój Black Sapphire Touring--> http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14583" onclick="window.open(this.href);return false;


Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 519
Rejestracja: 02/09/2014, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Mariusz_E46 » 15/02/2015, 21:00

Ściągasz gumki i wyciągasz prowadnice. Usuwasz stary smar, czyścisz wszystko i składasz na nowo. Jak masz gumkę pękniętą to albo od razu wymieniasz albo następnym razem bo jak przyrdzewieje w środku to się tak nawq.... przy wyciąganiu że poezja.

Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1173
Rejestracja: 03/05/2010, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków
Gadu-Gadu: 9444464
Kontakt:

Post autor: xlc » 16/02/2015, 8:35

U mnie klocki nie piszczą w ogóle.Odrobinę pylą ale jest to akceptowalne.Pewnie jakby w ogóle nie pyliły to pewnie by piszczały
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek

Ireek
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 07/06/2011, 12:32
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Ireek » 12/03/2015, 19:22

Witam, kupiłem Rotinger Sport GT nawiercane i nacinane.
http://allegro.pl/show_item.php?item=5141508784" onclick="window.open(this.href);return false;

nie zauważyłem że one są kierunkowe. jak je założyć? w którą stronę powinny się kręcić?

hackunek
Bywalec forum
Posty: 667
Rejestracja: 20/06/2010, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K
Kontakt:

Post autor: hackunek » 12/03/2015, 19:41

są podpisane (coś w rodzaju cen na folii)
akurat na zdjęciu z aukcji jest lewa

Ireek
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 07/06/2011, 12:32
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Ireek » 12/03/2015, 20:30

na foli są podpisane niestety wyciągnąłem je zanim to zobaczyłem, stąd mój problem


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości