Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Adam1003
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 27/11/17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: Adam1003 » 15/03/19, 21:56

Nie chce wojny robić ale to co piszesz to wielka brednia. Wjazd w kałużę powoduje zalanie tarcz czy rozbryzg wody na zewnątrz ? Wyginanie tarcz ? Podstawy fizyki znasz ? Pozwól, że nie będę podejmował dyskusji póki nie podasz choć jednego sensownego argumentu na potwierdzenie swojej teorii..


SolonyE46
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 07/12/18, 20:04
BMW: 325xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: SolonyE46 » 15/03/19, 22:05

Czy to wjazd w kałużę czy cokolwiek innego, jeśli zamontowane jak w piśmie stoi... powinno to śmigać i tyle. :) Swoje zdanie opieram na doświadczeniach jakie miałem na 3 kompletach i twoja teoria poprawnego montażu mnie nie przekona.

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1719
Rejestracja: 05/04/14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: rafał18 » 15/03/19, 22:18

Mam podobne zdanie co kolega. Najważniejszy jest montaż. To nie jest tak że ściągam stare tarcze i zakładam nowe, ewentualnie poswiruje pawiana i jarzmo przeczyszcze :lol:

Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.

Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW

Adam1003
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 27/11/17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: Adam1003 » 15/03/19, 22:23

SolonyE46 pisze:
15/03/19, 22:05
Czy to wjazd w kałużę czy cokolwiek innego, jeśli zamontowane jak w piśmie stoi... powinno to śmigać i tyle. :) Swoje zdanie opieram na doświadczeniach jakie miałem na 3 kompletach i twoja teoria poprawnego montażu mnie nie przekona.
Każdy ma prawo do własnego zdania ale uważam, że 3 komplety z problemami to niewiele przy kilku tysiącach bez problemów. Nie uważasz ? A jak piszesz mi, że zakładali Ci tarcze i nowe już miały odchyłkę ponad normę to albo kupowałeś tarcze z najniższej możliwej półki albo Twój mechanik niewiele wie o hamulcach ;)
rafał18 pisze:
15/03/19, 22:18
Mam podobne zdanie co kolega. Najważniejszy jest montaż. To nie jest tak że ściągam stare tarcze i zakładam nowe, ewentualnie poswiruje pawiana i jarzmo przeczyszcze :lol:

Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.

Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW
Temat wyczerpany ;)
Montaż + prawidłowe dotarcie zestawu = bezproblemowa eksploatacja.
A fakt faktem, że w Audi mniej problemów bo tam za konstrukcje hamulców odpowiadają inżynierowie a nie księgowi jak to ma miejsce w BMW. Audi w A4 stosuje większe hamulce niż BMW w 7er :fool:

D3jw
Bywalec forum
Posty: 472
Rejestracja: 17/02/17, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: D3jw » 15/03/19, 22:27

Apropo 'prawidłowego docierania' - możesz rozwinąć?
Nie wypowiadam się, bo nie wiem - bazowałem na tym co piszą koledzy z forum, może niesłusznie. Ja na razie z Textarami nie mam problemów, zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

Do E46 dzisiaj przywiozłem jarzma i zaciski pod 325mm i korcą mnie jednak zimmermany.. Może zaryzkuję i przekonam się na własnej skórze jak jest naprawdę :D


Adam1003
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 27/11/17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: Adam1003 » 15/03/19, 22:35

Przerobiliśmy sporo swapów w e46 na 325mm i powiem Ci, że nawet tańsze tarcze wytrzymują, nie musisz iść aż w Zimmermanna ;)
Kilka tygodni temu testowaliśmy właśnie w E46 na torze nowość od Zimmermanna - Black Z czyli tarcze nacinane. Jest mega efekt, buczą przy hamowaniach z dużych prędkości jak to zwykle tarcze nacinane ale skuteczność nieporównywalnie wyższa no i przede wszystkim fading to mega rzadkość.

Co do docierania to jest wiele szkół. Ja osobiście stosuje - 10 cykli hamowań z 60 do 40, pomiędzy każdym z nich jadę spokojnie żeby wystudzić układ, następnie 10 cykli 80 do 50 i na koniec tak z 5 hamowań z 100 do 50. Staram się nie zatrzymywać w tym czasie żeby równomiernie wszystko stygło, w innym wypadku zachodzi ryzyko, że w jednym miejscu klocki odłożą więcej swoich frakcji co doprowadzi do zmian współczynnik tarcia podczas hamowania co będzie odczuwalne na kierownicy podczas hamowania w pewnych zakresach prędkości.

Wiele osób myśli, że docieranie to układanie się klocków do tarcz - owszem to też ale przede wszystkim klocki muszą się utwardzić i wytworzyć na tarczach powłokę która pozwoli na wytworzenie filmu ciernego i uzyskanie jak najwyższego współczynnika tarcia.

SolonyE46
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 07/12/18, 20:04
BMW: 325xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: SolonyE46 » 15/03/19, 22:46

Adam1003 pisze:
15/03/19, 22:23
SolonyE46 pisze:
15/03/19, 22:05
Czy to wjazd w kałużę czy cokolwiek innego, jeśli zamontowane jak w piśmie stoi... powinno to śmigać i tyle. :) Swoje zdanie opieram na doświadczeniach jakie miałem na 3 kompletach i twoja teoria poprawnego montażu mnie nie przekona.
Każdy ma prawo do własnego zdania ale uważam, że 3 komplety z problemami to niewiele przy kilku tysiącach bez problemów. Nie uważasz ? A jak piszesz mi, że zakładali Ci tarcze i nowe już miały odchyłkę ponad normę to albo kupowałeś tarcze z najniższej możliwej półki albo Twój mechanik niewiele wie o hamulcach ;)
rafał18 pisze:
15/03/19, 22:18
Mam podobne zdanie co kolega. Najważniejszy jest montaż. To nie jest tak że ściągam stare tarcze i zakładam nowe, ewentualnie poswiruje pawiana i jarzmo przeczyszcze :lol:

Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.

Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW
Temat wyczerpany ;)
Montaż + prawidłowe dotarcie zestawu = bezproblemowa eksploatacja.
A fakt faktem, że w Audi mniej problemów bo tam za konstrukcje hamulców odpowiadają inżynierowie a nie księgowi jak to ma miejsce w BMW. Audi w A4 stosuje większe hamulce niż BMW w 7er :fool:
Nie czytasz ze zrozumieniem, bo wyraźnie napisałem na jakich to tarczach było ... I że nie moje biły tylko na innym forum jest to opisane:
https://7er.pl/showthread.php/33706-Tarcze-hamulcowe-które-firmy-polecacie - 100 stron lektury :P możesz tam iść im tłumaczyć :D hehe :) Ja swoje już się naczytałem. A Audi A4 z większymi hamulcami od serii 7 to chyba jedynie Rs4 i to od tych słabszych np. 730d, bo 750i już ma większe niż Rs4. Koniec tematu bo od Ciebie mogę dowiedzieć się tyle samo co u sprzedawcy u którego kupiłem te super tarcze :) Czyli że moja wina i nie potrafie jeździć :D :evil:

Adam1003
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 27/11/17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: Adam1003 » 15/03/19, 22:55

I przy tym zostańmy :D Nic Ci nie poradzę na gnące się tarcze po wjeździe w kałuże :sorry:

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1719
Rejestracja: 05/04/14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: rafał18 » 16/03/19, 8:52

Np a4 b7 2.0tfsi czy tam moje a6 ma tarcze 321mm z tłuczkiem 60mm. Przód oczywiscie

Adam1003
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 27/11/17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew
Kontakt:

Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Post autor: Adam1003 » 16/03/19, 9:35

A4 B9 z 2 litrową benzyną ma 349mm. BMW 7 z 3 litrowym dieslem ma 348mm


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości