Tak wygląda Twój olej po podgrzaniu - zobacz koniecznie
- kemer85
- Bywalec forum
- Posty: 183
- Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
- BMW: F11 525d
- Rok produkcji: 2014
- Państwo: PL DE
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Memmingen
- VIN: D699123
Witam!
Ja ostatnio zalałem Mannola 5W30 ze specyfikacją BMW-LL04 choć na opakowaniu było napisane TDI Volkswagen to oprócz dwa razy niższej ceny niż za poprzedni ORI BMW 5W30 nie zauważyłem różnicy to wolałem sobie go zmienić co 15000km niż na tym ori jeźdźić 30000km bo do 218 konnego M57 wchodzi coś koło 8 litrów oliwy.
Aha i nigdzie na opakowaniu ori oleju bmw nie mogłem znaleźć specyfikacji jakościowej a Mannol o ile się nie mylę ma SL/SN a inne chyba SF/SL.
Ja ostatnio zalałem Mannola 5W30 ze specyfikacją BMW-LL04 choć na opakowaniu było napisane TDI Volkswagen to oprócz dwa razy niższej ceny niż za poprzedni ORI BMW 5W30 nie zauważyłem różnicy to wolałem sobie go zmienić co 15000km niż na tym ori jeźdźić 30000km bo do 218 konnego M57 wchodzi coś koło 8 litrów oliwy.
Aha i nigdzie na opakowaniu ori oleju bmw nie mogłem znaleźć specyfikacji jakościowej a Mannol o ile się nie mylę ma SL/SN a inne chyba SF/SL.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie
kemer85
kemer85
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Nie wiem jak benzin, ale mój dizel od nowości ma lany 5w40 i choć zbliża się do 220tkm przebiegu, chyba taki zostanie. Niektórzy mówią że przy takim przebiegu powinno się już zalewać 10w40, ale w to nie wierzę, chyba że ktoś mądry ma inną teorię na ten temat
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
U mnie jest nalatane trochę ponad 300kkm(podobno ) i nie widzę potrzeby zmiany na 10w. Na 10tys km zje może 1/4 miedzy max a mini wiec wydaje mi sie ze kondycja samego silnika jest dość dobra jak na ten przebieg. Mam jeszcze odme do wymiany bo przed turbo jest olej :/ podejrzewam ze większość oleju ubywa wlasnie tamta droga..... silnik to m47Dobrodziej_1983 pisze:Nie wiem jak benzin, ale mój dizel od nowości ma lany 5w40 i choć zbliża się do 220tkm przebiegu, chyba taki zostanie. Niektórzy mówią że przy takim przebiegu powinno się już zalewać 10w40, ale w to nie wierzę, chyba że ktoś mądry ma inną teorię na ten temat
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 674
- Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
- BMW: E46 316i , E36 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: M-K
U mnie jak był zalany 10w40 to zjadał 1l/2500km
po zmianie na 5w40 ubywa 0,5l /15000km
jeden i drugi to liqui moly
coś w tym jest
silnik m43
przebieg w chwili zmiany oleju na 5w40 240 000km
po zmianie na 5w40 ubywa 0,5l /15000km
jeden i drugi to liqui moly
coś w tym jest
silnik m43
przebieg w chwili zmiany oleju na 5w40 240 000km
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
ja bym wolał test nie przez grzanie tylko przez tarcie, bo to że się zrobiło czarne czy nie to niespecjalnie mówi o własnościach smarujacych
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
A co ile kilometrów wymieniasz?GUMMISS pisze:U mnie jest nalatane trochę ponad 300kkm(podobno ) i nie widzę potrzeby zmiany na 10w. Na 10tys km zje może 1/4 miedzy max a mini wiec wydaje mi sie ze kondycja samego silnika jest dość dobra jak na ten przebieg. Mam jeszcze odme do wymiany bo przed turbo jest olej :/ podejrzewam ze większość oleju ubywa wlasnie tamta droga..... silnik to m47Dobrodziej_1983 pisze:Nie wiem jak benzin, ale mój dizel od nowości ma lany 5w40 i choć zbliża się do 220tkm przebiegu, chyba taki zostanie. Niektórzy mówią że przy takim przebiegu powinno się już zalewać 10w40, ale w to nie wierzę, chyba że ktoś mądry ma inną teorię na ten temat
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Wedlug interwal. Zawsze olej jeszcze koloru mocnej herbaty, raz tylko po shelu bylo czarny, ale wtedy olej wylecial po 5kkm bo byl jakiś dziwny i zalalem motula z którego bylem i jestem dalej zadowolony .....
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Wypowiadałem się u nas na forum co do tej kwestii sprawdzania olejów i wg mnie test w wysokiej temp = test przepracowanej bazy olejowej i pakietu w którego skład wchodzą np środki smarne , inhibitory korozji , depresanty i inne pierdoły. Jeśli się zwęglają to znaczy że producent oszczędza na produkcji oleju ( czyli łączenie bazy olejowej z pakietem) dając najtańsze i najgorsze składowe pakietu. Ja w lab wykonuje bardzo podobne badanie w urządzeniu zwanym wago-suszarka z tym że ja tam podgrzewam do 100 stopni C i określam zawartość wody w układzie bitumicznym. Aczkolwiek takie badanie również mógłbym przeprowadzić. Obecnie leje motula x-cleana , ale po zobaczeniu tego testu następnym olejem będzie fuchs
Mój --- > lexus is 220d
-
- Bywalec forum
- Posty: 396
- Rejestracja: 27 sty 13, 18:59
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Września
- Lokalizacja: Września
Millersa oczywiście nie ma Patrząc na te bańki wywnioskowałem że jak ktoś przede mną lał jakieś dziadostwo to obojętnie czym teraz będę płukał i co będę lał to i tak silnik nie będzie już czysty w środku Pozostaje mi tylko mieć nadzieję że ktoś przede mną dbał o auto i ścierwa nie lał ^^
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Nie kierujcie się tak tym testem "podsmażania" olejów silnikowych. Zagrzany olej w silniku w zależności od jazdy ma ~80-110stC, na tłokach pewnie sporo wiecej ale i tak w życiu nie osiaga takich temperatur jak w tym teście wiec te warunki nie odpowiadają rzeczywistości. Poza tym większość olejów HC mających wysoki wskażnik TBN (=czysto w silniku) typu Motul, Total, Shell. Fuchsy w technologi HC etc. jest dopakowana dodatkami, które się pewnie powytrącały i podsmażyły w tych bańkach a w silniku takie oleje podczas normalnych zmian ~12kkm/rok nie zostawiają syfu a wręcz przeciwnie.
Nie raz na różnych forach był poruszany temat tego testu i można poczytać podobne informacje.
Nie raz na różnych forach był poruszany temat tego testu i można poczytać podobne informacje.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1312 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mati1690
-
- 4 Odpowiedzi
- 4444 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Baratheon
-
- 1 Odpowiedzi
- 1368 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Koniuch
-
- 4 Odpowiedzi
- 1296 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1055 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err
-
- 3 Odpowiedzi
- 1196 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1093 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adzida
-
- 8 Odpowiedzi
- 4874 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuchar
-
- 5 Odpowiedzi
- 2151 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1028 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie