Tak wygląda Twój olej po podgrzaniu - zobacz koniecznie

Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#21

Post autor: kemer85 »

Witam!
Ja ostatnio zalałem Mannola 5W30 ze specyfikacją BMW-LL04 choć na opakowaniu było napisane TDI Volkswagen to oprócz dwa razy niższej ceny niż za poprzedni ORI BMW 5W30 nie zauważyłem różnicy to wolałem sobie go zmienić co 15000km niż na tym ori jeźdźić 30000km bo do 218 konnego M57 wchodzi coś koło 8 litrów oliwy.
Aha i nigdzie na opakowaniu ori oleju bmw nie mogłem znaleźć specyfikacji jakościowej a Mannol o ile się nie mylę ma SL/SN a inne chyba SF/SL. :unknown: :unknown: :unknown:
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#22

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Nie wiem jak benzin, ale mój dizel od nowości ma lany 5w40 i choć zbliża się do 220tkm przebiegu, chyba taki zostanie. Niektórzy mówią że przy takim przebiegu powinno się już zalewać 10w40, ale w to nie wierzę, chyba że ktoś mądry ma inną teorię na ten temat 8)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#23

Post autor: GUMMISS »

Dobrodziej_1983 pisze:Nie wiem jak benzin, ale mój dizel od nowości ma lany 5w40 i choć zbliża się do 220tkm przebiegu, chyba taki zostanie. Niektórzy mówią że przy takim przebiegu powinno się już zalewać 10w40, ale w to nie wierzę, chyba że ktoś mądry ma inną teorię na ten temat 8)
U mnie jest nalatane trochę ponad 300kkm(podobno :crazy: ) i nie widzę potrzeby zmiany na 10w. Na 10tys km zje może 1/4 miedzy max a mini wiec wydaje mi sie ze kondycja samego silnika jest dość dobra jak na ten przebieg. Mam jeszcze odme do wymiany bo przed turbo jest olej :/ podejrzewam ze większość oleju ubywa wlasnie tamta droga..... silnik to m47
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#24

Post autor: hackunek »

U mnie jak był zalany 10w40 to zjadał 1l/2500km
po zmianie na 5w40 ubywa 0,5l /15000km
jeden i drugi to liqui moly
coś w tym jest

silnik m43

przebieg w chwili zmiany oleju na 5w40 240 000km
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#25

Post autor: jaszczomppoziomka »

ja bym wolał test nie przez grzanie tylko przez tarcie, bo to że się zrobiło czarne czy nie to niespecjalnie mówi o własnościach smarujacych
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#26

Post autor: Dobrodziej_1983 »

GUMMISS pisze:
Dobrodziej_1983 pisze:Nie wiem jak benzin, ale mój dizel od nowości ma lany 5w40 i choć zbliża się do 220tkm przebiegu, chyba taki zostanie. Niektórzy mówią że przy takim przebiegu powinno się już zalewać 10w40, ale w to nie wierzę, chyba że ktoś mądry ma inną teorię na ten temat 8)
U mnie jest nalatane trochę ponad 300kkm(podobno :crazy: ) i nie widzę potrzeby zmiany na 10w. Na 10tys km zje może 1/4 miedzy max a mini wiec wydaje mi sie ze kondycja samego silnika jest dość dobra jak na ten przebieg. Mam jeszcze odme do wymiany bo przed turbo jest olej :/ podejrzewam ze większość oleju ubywa wlasnie tamta droga..... silnik to m47
A co ile kilometrów wymieniasz?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#27

Post autor: GUMMISS »

Wedlug interwal. Zawsze olej jeszcze koloru mocnej herbaty, raz tylko po shelu bylo czarny, ale wtedy olej wylecial po 5kkm bo byl jakiś dziwny i zalalem motula z którego bylem i jestem dalej zadowolony .....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#28

Post autor: Miłosz »

Wypowiadałem się u nas na forum co do tej kwestii sprawdzania olejów i wg mnie test w wysokiej temp = test przepracowanej bazy olejowej i pakietu w którego skład wchodzą np środki smarne , inhibitory korozji , depresanty i inne pierdoły. Jeśli się zwęglają to znaczy że producent oszczędza na produkcji oleju ( czyli łączenie bazy olejowej z pakietem) dając najtańsze i najgorsze składowe pakietu. Ja w lab wykonuje bardzo podobne badanie w urządzeniu zwanym wago-suszarka z tym że ja tam podgrzewam do 100 stopni C i określam zawartość wody w układzie bitumicznym. Aczkolwiek takie badanie również mógłbym przeprowadzić. Obecnie leje motula x-cleana , ale po zobaczeniu tego testu następnym olejem będzie fuchs ;)
Mój --- > lexus is 220d
zbieran
Bywalec forum
Posty: 396
Rejestracja: 27 sty 13, 18:59
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września
Lokalizacja: Września

#29

Post autor: zbieran »

Millersa oczywiście nie ma :( Patrząc na te bańki wywnioskowałem że jak ktoś przede mną lał jakieś dziadostwo to obojętnie czym teraz będę płukał i co będę lał to i tak silnik nie będzie już czysty w środku :( Pozostaje mi tylko mieć nadzieję że ktoś przede mną dbał o auto i ścierwa nie lał ^^
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#30

Post autor: kuchar »

Nie kierujcie się tak tym testem "podsmażania" olejów silnikowych. Zagrzany olej w silniku w zależności od jazdy ma ~80-110stC, na tłokach pewnie sporo wiecej ale i tak w życiu nie osiaga takich temperatur jak w tym teście wiec te warunki nie odpowiadają rzeczywistości. Poza tym większość olejów HC mających wysoki wskażnik TBN (=czysto w silniku) typu Motul, Total, Shell. Fuchsy w technologi HC etc. jest dopakowana dodatkami, które się pewnie powytrącały i podsmażyły w tych bańkach a w silniku takie oleje podczas normalnych zmian ~12kkm/rok nie zostawiają syfu a wręcz przeciwnie.

Nie raz na różnych forach był poruszany temat tego testu i można poczytać podobne informacje.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”