SWAP z m52b20 na m52b28tu lub 3.0 /stroker?

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
kamil1450
Posty: 9
Rejestracja: 26 sie 16, 14:09
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: kamil1450 »

Witam, tak jak w temacie. Ladnie zrobiony sedes z 98r. ma za malo kucy :( nie starcza, na mysl przychodzi mi swap na 2.5, 2.8, 3.0 lub wpadl do glowy pomysl strokera do obecnego, zdrowego silnika m52b20 LPG :D

1. Zakladaja, ze uda sie kupic dobry silnik 2.8 tu kompletny do 3.5tys, ile musze doliczyc kasy na robocizne? jakies elementy dodatkowe?

SWAP na 3.0 ile kosztow wiecej wymaga?

Pytanie o strokera, ile mozna zwiekszyc moc i jakie to koszty generuje?

Nie wymagam Bog wie ile KM, autem w tym roku zrobilem 30k km, wiec jezdze duzo, ale mocy troszke brakuje, nie, nie do upalania :)

Z góry dziękuje za odpowiedzie

Ps. kogo w wawie polecacie do swapa lub tez strokera :)
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

M54B30, to moim zdaniem osobna półka cenowa, ponieważ same słupki w dobrym stanie lecą po 3000 zł, a z osprzętem trudno się zmieścić w 4000, bez kupowania po znajomości(chyba, że ktoś takowe posiada i ma możliwość kupić taniej z własnego pewnego źródła).
Żeby swap na M54B30 miał sens, to powinno się wymienić również hamulce na te z 330i, a sam komplet tarcz i klocków na obie osie to grubo ponad 1000 zł (mowa o markowych produktach jak ferodo, zimmermann, itp). Dużo większa moc, ciut większa masa idzie w parze z mocniejszymi hamulcami.
Jeśli chodzi o starsze M52TU to jest, moim zdaniem lepiej, bo nie dość, że te silniki są tańsze, to wejdą u Ciebie bez kombinowania.
Moim zdaniem M52TUB28 za 3500, to wygórowana cena.
Za to już idzie dorwać nie najgorsze 3.0 z osprzętem.
Kiedyś liczyłem ile wychodzi kompletny swap na 3.0 (nie licząc dupereli typu lampy, czy alu ramki zegarów) i same części wychodziły grubo ponad 5k.
Jeśli sam nie swapujesz i dasz do warsztatu, to specjalista policzy sobie od około 1000 do 1500zł.
kamil1450
Posty: 9
Rejestracja: 26 sie 16, 14:09
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: kamil1450 »

Hmm, czyli najlepszym wyjsciem bylo by m52tub28, zaokragliem do 3500, tak jak cenowo widzialem, dorwac cos taniej tez bylo by spoko, rozumiem,ze przy 2.8 wystarczy kompletny swap, poloski skrzynia moga byc te co mam?
Awatar użytkownika
micbil96
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 15 gru 15, 13:30
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Skarzysko

#4

Post autor: micbil96 »

Ja 3500 dawałem za kompletny Swap M52B28TU silnik z osprzętem skrzynia wał dyfer półośki hamulce

Wysłane z mojego LEX829 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#5

Post autor: Dzidek90 »

Napisz do Mariryb, chlopak w tym siedzi i powie dokladnie ile trzeba miec.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”