swap skrzyni 6biegów diesla do benzyny
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
Jako że nie znudziło mi się grzebanie w moim touringu postanowiłem robić przymiarkę do montażu skrzyni 6biegów z m47n do m54b30
Jak wiadomo ceny skrzyń do benzyny są po prostu chore, to za to ceny skrzyni szóstki z diesla są aż kuszące. Wiem na pewno że rozstaw dolnych trzech otworów mocujących skrzynie z silnikiem nie będą mi pasować, bo podczas swapa juz przymierzałem skrzynie 5b z diesla. Ten problem rozwiąże na dwa sposoby i zrobię sobie nowe otwory w skrzyni albo nowe otwory w misce Wiem wiem druciarnia ale mam dostęp do obrabiarek do metalu więc mogę zrobić to profi.
Kwestia gratów. Na pewno będę potrzebował :
- tarczy sprzęgła m47n do skrzyni 6b przez inny wieloklin. (dwumas i docisk zostaje z m54b30, średnica tarcz jest jednakowa 240mm)
- skrzyni 6b z m47n (no wiadomo )
- wybierak, najlepiej ori ze skrzyni bo juz wiem że są dwa rodzaje mocowania
- wał 1484mm z mocowaniem krzyżowym do dyfra
Łapa skrzyni, wysprzęglik zostają bez zmian
O czymś zapomniałem ???
A i jeszcze jedno, zna ktoś jakąś stronkę aby sprawdzić jakie przełożenia mają te skrzynie 6b diesel. Jak na razie znalazłem tylko do benzynek.
Jak wiadomo ceny skrzyń do benzyny są po prostu chore, to za to ceny skrzyni szóstki z diesla są aż kuszące. Wiem na pewno że rozstaw dolnych trzech otworów mocujących skrzynie z silnikiem nie będą mi pasować, bo podczas swapa juz przymierzałem skrzynie 5b z diesla. Ten problem rozwiąże na dwa sposoby i zrobię sobie nowe otwory w skrzyni albo nowe otwory w misce Wiem wiem druciarnia ale mam dostęp do obrabiarek do metalu więc mogę zrobić to profi.
Kwestia gratów. Na pewno będę potrzebował :
- tarczy sprzęgła m47n do skrzyni 6b przez inny wieloklin. (dwumas i docisk zostaje z m54b30, średnica tarcz jest jednakowa 240mm)
- skrzyni 6b z m47n (no wiadomo )
- wybierak, najlepiej ori ze skrzyni bo juz wiem że są dwa rodzaje mocowania
- wał 1484mm z mocowaniem krzyżowym do dyfra
Łapa skrzyni, wysprzęglik zostają bez zmian
O czymś zapomniałem ???
A i jeszcze jedno, zna ktoś jakąś stronkę aby sprawdzić jakie przełożenia mają te skrzynie 6b diesel. Jak na razie znalazłem tylko do benzynek.
Juz cos podobnego było tylko ze 6b z M57
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=15&t=10261
Dla Diesli
http://mykitcardream.com/information/bmw-diesel-gear-ratios/
Dla benzyny
http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=15&t=10261
Dla Diesli
http://mykitcardream.com/information/bmw-diesel-gear-ratios/
Dla benzyny
http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm
Ostatnio zmieniony 31 gru 13, 17:22 przez klaku007, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
no tak, potrzebny będzie komplet sprzęgła z dwumasem przez krótszy wałek sprzęgłowy skrzyni. Sprawdziłem dziś osobiście i porównałem skrzynie m47n 6biegów ze skrzynią m54b30. Tylko ile taka dwumasa może ważyć ? bo ważyłem z m54b30 i m47n 5biegów i różnica w wadze jest 5kg Pasować do wału powinno bo już przykrecałem dwumase ze skrzynią m47n 5biegów do m54b30. Pytanie czy rozrusznik będzie mi pasować ?
Musiał byś porównać zęby na dwumasie czy są takie same i czy ich ilość jest taka sama
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
hmm, myślę że lepiej będzie jak w ori dwumasie m54b30 zamontuje łożysko na wałek sprzęgłowy. Oglądałem dwumase ale z diesla 5biegów i jest tam miejsce na łożysko. Mam dostęp do tokarki więc nie będzie problemu, a tym sposobem zostanie wymieniona tylko tarcza.
Czyli plan zakupowy na nowy rok
- dwumasa m54 i montaż łożyska
- miska olejowa m54 i wykonanie nowych otworów pod skrzynię
- skrzynia 6b diesel
- łapy skrzyni 6b ( po obejrzeniu na żywo różni się od 5b)
- wybierak od skrzyni 6b
- wał od skrzyni 6b
- tarcza sprzęgłowa skrzyni 6b
Cały zestaw sobie przyszykuje do podmiany i powinno być ok. Chyba że oczymś zapomniałem
Najlepsze jest to że ori skrzynia 6biegowa do m54b30 też wymaga wymiany koła dwumasowego bo łożysko na wałek sprzęgłowy jest montowane jak w dieslu 6b
Czyli plan zakupowy na nowy rok
- dwumasa m54 i montaż łożyska
- miska olejowa m54 i wykonanie nowych otworów pod skrzynię
- skrzynia 6b diesel
- łapy skrzyni 6b ( po obejrzeniu na żywo różni się od 5b)
- wybierak od skrzyni 6b
- wał od skrzyni 6b
- tarcza sprzęgłowa skrzyni 6b
Cały zestaw sobie przyszykuje do podmiany i powinno być ok. Chyba że oczymś zapomniałem
Najlepsze jest to że ori skrzynia 6biegowa do m54b30 też wymaga wymiany koła dwumasowego bo łożysko na wałek sprzęgłowy jest montowane jak w dieslu 6b
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
Temat swapu wraca bo spalanie na trasie przy 130km/h na dyfrze 3,38 z wynikiem 10 litrów trochę wnerwia. Dla porównania w zeszłe lato jadąc na wczasy do Chorwacji założyłem dyfer 2.35 i spalanie przy tej samej prędkości wyszło 7,8-8 litrów.
Wracając do tematu dorwałem na tylko przymiarkę dwumasę z m47n pod skrzynie 6 biegów z 320d. Mam wrażenie że jest wytarta bo pierścień wewnętrzny jest na równo z zewnętrznym i jak załozy się docisk to przy pracy będzie tarł o powierzchnie zewnętrzną.
Na zdjęciu po lewej dwumasa m47n 5 biegów a po prawej dwumasa m47n 6 biegów. Widać wyraźnie że ta po lewej ma wystającą wewnetrzną część
Wracając do tematu dorwałem na tylko przymiarkę dwumasę z m47n pod skrzynie 6 biegów z 320d. Mam wrażenie że jest wytarta bo pierścień wewnętrzny jest na równo z zewnętrznym i jak załozy się docisk to przy pracy będzie tarł o powierzchnie zewnętrzną.
Na zdjęciu po lewej dwumasa m47n 5 biegów a po prawej dwumasa m47n 6 biegów. Widać wyraźnie że ta po lewej ma wystającą wewnetrzną część
-
- Bywalec forum
- Posty: 427
- Rejestracja: 22 kwie 13, 14:15
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: łaziska górne
tu jest chyba zrobiona przekładka http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=15861
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
Dzięki, chociaż mam pewne ale że napisał że koło dwu masowe zostaje ? jak z zaczerpniętych mi informacji wszystkie 6biegówki mają krótszy wałek sprzęgłowy a to odbija się żę dwu masa musi być z łożyskiem. A 5 biegówki mają w dwumasie przelot bo wałek skrzyni wchodzi aż do wału. Widać to na wcześniejszym zdjęciu mimo że to dwumasy diesla ( z benzyną jest tak samo )
Co do wiercenia dolnych nowych otworów w skrzyni do miski to niestety konieczne chyba że miskę będzie się wymieniać.
Graty już zamówiłem czyli
- skrzynia 6bieg
- wał
- tarcza sprzęgła
- wybierak
Wszystkie te części pochodzą z jednego modelu silnika m47n aby pasowało.
Dodatkowe części musiałem pasować aby pasowało z resztą bez przeróbek czyli :
- dwumasa ze skrzyni 6bieg z m54b30 ponieważ dwumasa z diesla jest o 5kg cięższa Wszystkie wymiary typu średnice całkowite, na tarcze, wieniec i wymiary na wał pasują jak ulał. Jedynie grubość nie pasuje bo dwumasa diesla jest dużo grubsza. Ale myślę że docisk m54b30 który jest wyższy od m47n plus ramię wysprzęglika m54b30 powinno to wyrównać.
Do wymiany będzie jeszcze dyfer ponieważ inna jest flansza wał-dyfer ( starsze benzyny typu 328 mają flansze takie w dieslu czyli płaskie "na krzyżaku" ). Na dodatek pierwsze biegi diesla są dużo krótsze i aby było optymalne będę zakładał 2,93 albo 3,07. Obecnie mam 3,38 i to będzie za krótkie na 1 i 2bieg.
Co do dwumasy ze zdjęcia wyżej to ta po prawej jest wytarta w ..... złom
Tak jeszcze może mnie ktoś oświecić, czy cięższa dwumasa o 5kg może spowodować jakieś uszkodzenia silnika ?
Co do wiercenia dolnych nowych otworów w skrzyni do miski to niestety konieczne chyba że miskę będzie się wymieniać.
Graty już zamówiłem czyli
- skrzynia 6bieg
- wał
- tarcza sprzęgła
- wybierak
Wszystkie te części pochodzą z jednego modelu silnika m47n aby pasowało.
Dodatkowe części musiałem pasować aby pasowało z resztą bez przeróbek czyli :
- dwumasa ze skrzyni 6bieg z m54b30 ponieważ dwumasa z diesla jest o 5kg cięższa Wszystkie wymiary typu średnice całkowite, na tarcze, wieniec i wymiary na wał pasują jak ulał. Jedynie grubość nie pasuje bo dwumasa diesla jest dużo grubsza. Ale myślę że docisk m54b30 który jest wyższy od m47n plus ramię wysprzęglika m54b30 powinno to wyrównać.
Do wymiany będzie jeszcze dyfer ponieważ inna jest flansza wał-dyfer ( starsze benzyny typu 328 mają flansze takie w dieslu czyli płaskie "na krzyżaku" ). Na dodatek pierwsze biegi diesla są dużo krótsze i aby było optymalne będę zakładał 2,93 albo 3,07. Obecnie mam 3,38 i to będzie za krótkie na 1 i 2bieg.
Co do dwumasy ze zdjęcia wyżej to ta po prawej jest wytarta w ..... złom
Tak jeszcze może mnie ktoś oświecić, czy cięższa dwumasa o 5kg może spowodować jakieś uszkodzenia silnika ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
Temat może być do zamknięcia. Klęska na całego skrzynie diesla są pod innym kątem jak te do benzyny. Sprzęgło, otwory do silnika, długość skrzyni i wał pasuje jak ulał ale kąt dyskwalifikuje. Na foto porównanie środka skrzynie do otworu mocującego
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 wrz 10, 15:21
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
- Lokalizacja: Mielec
Jest chyba opcja, przynajmniej ja mam plan jak to zrobić. Bo przesunięcie nie jest duże. Cięgno zmiany biegów nie jest problem przespawać tak samo jak i aluminiowy "trzymacz" dźwigni biegów Najgorzej z podporą do której się poduszki przykręca bo z tym było by najwięcej roboty ale też nie ma tragedii i temat do ogarnięcia, tylko że podpora musiała by być jakoś takiego kształtu:
Allegro.pl - hosting zdjęć na aukcje
I nie jest z tym tyle roboty że gra nie warta świeczki, bo w jeden wieczór by to ogarnął.
Co o tym sądzicie? Aaa no i dolewanie oleju do skrzyni oczywiście musi się odbywać jak auto było by przechylone, czyli podnieść prawy bok, podstawić pod koła np inne koła przykładowo zimowe, opuszczamy auto i wtedy skrzynia będzie chyba w prawidłowym poziomie.
Jedyny problem jaki może być to to że skrzynia będzie pracować w innej pozycji i może być gorsze smarowanie bo inaczej olej będzie leżał, ale jak skrzynia się kręci to olej i tak chyba chlapie się po całej skrzyni więc to chyba nie będzie problemem?
Allegro.pl - hosting zdjęć na aukcje
I nie jest z tym tyle roboty że gra nie warta świeczki, bo w jeden wieczór by to ogarnął.
Co o tym sądzicie? Aaa no i dolewanie oleju do skrzyni oczywiście musi się odbywać jak auto było by przechylone, czyli podnieść prawy bok, podstawić pod koła np inne koła przykładowo zimowe, opuszczamy auto i wtedy skrzynia będzie chyba w prawidłowym poziomie.
Jedyny problem jaki może być to to że skrzynia będzie pracować w innej pozycji i może być gorsze smarowanie bo inaczej olej będzie leżał, ale jak skrzynia się kręci to olej i tak chyba chlapie się po całej skrzyni więc to chyba nie będzie problemem?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2063 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ZnowuZbilemMiske
-
- 3 Odpowiedzi
- 3251 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 1 Odpowiedzi
- 442 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PatrykO2
-
- 0 Odpowiedzi
- 2910 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mlody majonez
-
- 9 Odpowiedzi
- 6890 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Drivver
-
- 0 Odpowiedzi
- 1684 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damiannow
-
- 11 Odpowiedzi
- 6806 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 16 Odpowiedzi
- 5314 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yeti
-
- 2 Odpowiedzi
- 10923 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Roki
-
- 3 Odpowiedzi
- 3158 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err