Swap silnika z 318i na 330i

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Makaron-garage
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 14 wrz 17, 13:19
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk

#1

Post autor: Makaron-garage »

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i nie bardzo wiem gdzie co i jak więc przepraszam za błędy. Nie wiem czy to już bylo czy coś a szukam precyzyjnej odpowiedzi dlatego pytam. Zamierzam zrobić swapa z 318i na 330i i moje pytanie brzmi czy czy elektryke trzeba przerabiać jakoś mocno czy wystarczy wymienić silnik i komputer zmienić? Jeśli ten temat już był to proszę o link do niego. Dziękuję z góry za pomoc . Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

N42 na m54 ? Czy m43 ? Ogoonie z 318 trzeva wal dyfer skrzynie hamulce zawias no i silnik z calym osprzetem tylko chlodnica zostaje :p to tak w skrocie :p a i wydech
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#3

Post autor: Samniewiemkto »

Swap z 318i na 330i robiąc wszystko jak należy, nie zamknie się poniżej 6k. Silnik z osprzętem, zawias, hamulce(same tarcze i klocki to ponad 1000 zł), ja jak ktoś chce to robić na poważnie swap hamulców obowiązkowy. Jak się wszystko podliczy, a promocje na m54b30 w dobrym stanie się nie trafiają prawie nigdy, to minimum 6k za same części. Jeszcze jedno. Po swapie hamulców mniejszego koła niż 17" nie założysz. Swap na m54b30 polecam jedynie tym którzy mają 330i i skończył się silnik lub samotnikom którzy nie maja co z kasą robić. Taniej chyba wychodzi sprzedać 318i i kupić 330i... Nie liczyłem dodatków stylistycznych i robocizny. Warsztat za taki swap weźmie minimum 1500 zł.
Makaron-garage
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 14 wrz 17, 13:19
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk

#4

Post autor: Makaron-garage »

Wiem że jak większa pojemność to i bezpieczeństwo musi być czyli hamulce itd. Ale z racji takiej że po woli kończy mi się sprzęgło, klocki i tarcze hamulcowe też wymagają wymiany więc doszedłem do wniosku że zrobię swapa. Zawieszenie mam gwint felga już siedzi 18 cali ronal. Pytanie tylko czy jak sądzę silnik to czy kostki i inne jakieś wtyczki będą pasować? Chodzi mi o to czy to takie plug&Play czyli wyjme 1.8 wsadzę 3.0 wymienię komputer a kostki będą pasować.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Padlo juz tu pytanie jaki masz silnik, to nie forum jasnowidzów, skad mamy wiedziec jaka jest wiazka elektryczna?
Obrazek
Makaron-garage
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 14 wrz 17, 13:19
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk

#6

Post autor: Makaron-garage »

Silnik mam m43 a chce wsadzić m54b30. Chyba że jakiś inny łatwiej jest podpiąć
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

Trzeba przerabiać wiązke. Dodać pedały gazu, czujnik sprzęgła, hamulca, oraz dorobić dodatkowe wtyczki do kompa.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#8

Post autor: Analogowy13 »

Ewentualnie jak tu kolega jeden z forum zrobił , wrzucić pomodzone M52b28
Ja bym się trzymał "zasady " przedlift m52, polift m54
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Makaron-garage
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 14 wrz 17, 13:19
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk

#9

Post autor: Makaron-garage »

Analogowy13 pisze:Ewentualnie jak tu kolega jeden z forum zrobił , wrzucić pomodzone M52b28
Ja bym się trzymał "zasady " przedlift m52, polift m54
Co rozumiesz przez ta zasadę? Możesz jaśniej?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Czyli jak masz M43 to masz przed lifta i według tej zasady powinieneś wsadzić M52. Co moim zdaniem nie jest takie głupie wkładasz M52B28 z kolektorem i resztą z M54B30 i masz podobne osiągi mniejszym kosztem :P Ale tu trzeba kogoś kto ma głowę do tego zna się i nie boi się sam pogrzebać przy aucie :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”