Swap N46B20 na N42B20 czy na 6 cylindrów?

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Lolu
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 15, 19:33
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Piaseczno_Ostroleka

#1

Post autor: Lolu »

Witam wszystkich forumowiczów.

Od dwóch lat jeżdżę swoim E46 N46B20 i powiem że oprócz brania oleju, to nic się nie dzieje. Niestety pobór oleju wzrasta z każdym kwartałem i obecnie to jest 1L/1000km. Byłem na pomiarze kompresji oraz próbie olejowej i potwierdziły się moje obawy. Pierścienie i uszczelniacze do roboty - czyli praktycznie nieopłacalne. W związku z tym planuje kupić silnik.

Pytanie do was. Czy mimo, że mam N46B20, to mogę szukać i montować N42B20? Czy ma to sens? Ewentualnie które 6-cylindrów jest najmniej awaryjne?

Drugie pytanie, to czy ktoś ma jakiś pomysł na ograniczenie zużycia oleju? Silnik i tak na szrot, więc jak ktoś ma jakiś pomysł, to chętnie posłucham.

Nalatane mam 280 000 km. Od 2 lat leje Motul X-Clean 5W40 i zmieniam co 10kkm.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Swap na 6 gazów będzie drogi. Silnik musisz kupić z osprzętem a to już ponad 2 tys zł i co najwyżej wpadnie M54B22 bo większe są zbyt drogie. Mnie wymiana słupka M54B30 wyszła 4500 zł a przecież miałem swój kompletny osprzęt. Jeśli przejdziesz na 6 gazów i sam tego nie potrafisz wymienić to cie to wyjdzie ponad 5000 zł. Jeśli swapa zrobisz sam to tyle co cena silnika i przeróbki. Temat bardzo "kosztowny". Przeanalizuj wszystkie za i przeciw.
Lolu
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 15, 19:33
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Piaseczno_Ostroleka

#3

Post autor: Lolu »

Ok, dzięki za opinie.

A czy możesz potwierdzić czy spokojnie mogę się rozglądać za N42B20, jeśli mam N46B20?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Przemyśl wszystko na spokojnie, za i przeciw. Poczytaj o n42 i zastanów się czy nie lepszą opcją będzie remont n46. Żebyś nie wpakował się w podwójne koszta..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#5

Post autor: Dzidek90 »

Ja powiem tak...
Ostatnio na warsztacie mieliśmy ze znajomym N42 i gorszego silnika nie widziałem.... Gościu wpakował w niego 3k a miał do wsadzenia kolejne 4k żeby to śmigało...
Potem wzięliśmy się za N46 silnik już lepszy, nie dużo lepszy ale lepszy... ;)
Także sam musisz sobie odpowiedzieć i przekalkulować ;)
Najważniejsze pytania...
1 czego chcesz?
2 Na co Cie stać?
Co do silników R6... powiem tak " jak dbasz tak masz" ja miałem 4,5 roku M54b22 i jedyną rzeczą jaką wymieniłem w silniku to przepływomierz i chłodnica ;) i też walczyłem z braniem oleju... Castrol, Mobil, Motul i to były moim zdaniem najgorsze oleje jakie mogłem lac :) Zainwestowałem w LM TopTec 4200 5w30 i od wymiany do wymiany (10-12tys) moze 100ml dolałem ;)
Wszyscy mówią ze M54 to silniki które lubią popić oleju...
Powodzenia życzę ;)
PS.Próbowałeś zalać motor innym olejem ??
Ostatnio zmieniony 13 paź 16, 22:17 przez Dzidek90, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

N42/n46 sprawne tez do tanich nie należą. Fakt, że m54b30 są dość drogie, ale m54b25 bedą polowe tansze. Zlecając komuś robote koszt bedzie przy swapie i przy przlozeniu samego silnika. Napewno swap bedzie drozszy. Odpowiedz sobie na pytania: czy chcesz wiecej wydac, czy chcesz miec wiecej mocy. Jest jeszcze opcja remontu obecnego- inny silnik to też jakieś ryzyko.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Lolu
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 15, 19:33
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Piaseczno_Ostroleka

#7

Post autor: Lolu »

No dobra panowie. A jak na allegro jest trochę tych silników N42B20 z anglików z przebiegami koło 120-160kkm za około 2000zł to czy ma to sens? W takim wypadku, rozumiem, że kosztowałoby mnie to koło 2000zł silnik + maks 1500zł robota (takie info mam od warsztatu).

Sprawdzałem też M54B22 lub M54B25 i z osprzętem one kosztują koło 2200zł. Czy w takim wypadku to dużo więcej rzeczy dochodzi oprócz silnika? Czy mogę postawić znak równości między wstawieniem nowego N42/N46 a M54?

A co do oleju to mam pomysł zalać Valvoline Maxlife 5W40. Co myślicie?

Dzięki w ogóle za odzew :)
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#8

Post autor: Dzidek90 »

Gdybym ja był na Twoim miejscu to najpierw bym zalał silnik innym olejem... polecam LM TopTec 4200
Kompresja mierzona ?
A dopiero potem pomyślał nad swapem ;)
Albo nad zmiana samochodu :) Na inny z innym silnikiem
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#9

Post autor: KEMN1 »

Napisal, ze byl na pomiarze. Skoro bierze Ci tyle oleju, to jaki jest sens jego wymian jesli przy interwale 10kk wlewasz go prawie 10litrow?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#10

Post autor: Szczurson »

Pamiętam, że ktoś w którymś temacie pisał, że właśnie po około 120 tyś. km Valvetronic i ogólnie rozrząd trzeba w tych silnikach robić, to co się dziwić, że te angliki o których mówisz mają takie przebiegi ;). Po prostu jak zaczyna coś siadać to się to sprzedaje. Na Twoim miejscu nie swapowałbym na inne N42/N46, bo wkopiesz się w to samo co masz lub jeszcze gorzej. Albo rozważ remont obecnego, albo swapnij na M54 (co nie oznacza, że też będzie bez dodatkowych kosztów ;)). Broder pisał że wiązki N42/N46 są P&P do M54, więc z tym przynajmniej mniej roboty.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”