Swap N46B20 na N42B20 czy na 6 cylindrów?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 15, 19:33
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Piaseczno_Ostroleka
Witam wszystkich forumowiczów.
Od dwóch lat jeżdżę swoim E46 N46B20 i powiem że oprócz brania oleju, to nic się nie dzieje. Niestety pobór oleju wzrasta z każdym kwartałem i obecnie to jest 1L/1000km. Byłem na pomiarze kompresji oraz próbie olejowej i potwierdziły się moje obawy. Pierścienie i uszczelniacze do roboty - czyli praktycznie nieopłacalne. W związku z tym planuje kupić silnik.
Pytanie do was. Czy mimo, że mam N46B20, to mogę szukać i montować N42B20? Czy ma to sens? Ewentualnie które 6-cylindrów jest najmniej awaryjne?
Drugie pytanie, to czy ktoś ma jakiś pomysł na ograniczenie zużycia oleju? Silnik i tak na szrot, więc jak ktoś ma jakiś pomysł, to chętnie posłucham.
Nalatane mam 280 000 km. Od 2 lat leje Motul X-Clean 5W40 i zmieniam co 10kkm.
Od dwóch lat jeżdżę swoim E46 N46B20 i powiem że oprócz brania oleju, to nic się nie dzieje. Niestety pobór oleju wzrasta z każdym kwartałem i obecnie to jest 1L/1000km. Byłem na pomiarze kompresji oraz próbie olejowej i potwierdziły się moje obawy. Pierścienie i uszczelniacze do roboty - czyli praktycznie nieopłacalne. W związku z tym planuje kupić silnik.
Pytanie do was. Czy mimo, że mam N46B20, to mogę szukać i montować N42B20? Czy ma to sens? Ewentualnie które 6-cylindrów jest najmniej awaryjne?
Drugie pytanie, to czy ktoś ma jakiś pomysł na ograniczenie zużycia oleju? Silnik i tak na szrot, więc jak ktoś ma jakiś pomysł, to chętnie posłucham.
Nalatane mam 280 000 km. Od 2 lat leje Motul X-Clean 5W40 i zmieniam co 10kkm.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Swap na 6 gazów będzie drogi. Silnik musisz kupić z osprzętem a to już ponad 2 tys zł i co najwyżej wpadnie M54B22 bo większe są zbyt drogie. Mnie wymiana słupka M54B30 wyszła 4500 zł a przecież miałem swój kompletny osprzęt. Jeśli przejdziesz na 6 gazów i sam tego nie potrafisz wymienić to cie to wyjdzie ponad 5000 zł. Jeśli swapa zrobisz sam to tyle co cena silnika i przeróbki. Temat bardzo "kosztowny". Przeanalizuj wszystkie za i przeciw.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Przemyśl wszystko na spokojnie, za i przeciw. Poczytaj o n42 i zastanów się czy nie lepszą opcją będzie remont n46. Żebyś nie wpakował się w podwójne koszta..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Ja powiem tak...
Ostatnio na warsztacie mieliśmy ze znajomym N42 i gorszego silnika nie widziałem.... Gościu wpakował w niego 3k a miał do wsadzenia kolejne 4k żeby to śmigało...
Potem wzięliśmy się za N46 silnik już lepszy, nie dużo lepszy ale lepszy...
Także sam musisz sobie odpowiedzieć i przekalkulować
Najważniejsze pytania...
1 czego chcesz?
2 Na co Cie stać?
Co do silników R6... powiem tak " jak dbasz tak masz" ja miałem 4,5 roku M54b22 i jedyną rzeczą jaką wymieniłem w silniku to przepływomierz i chłodnica i też walczyłem z braniem oleju... Castrol, Mobil, Motul i to były moim zdaniem najgorsze oleje jakie mogłem lac Zainwestowałem w LM TopTec 4200 5w30 i od wymiany do wymiany (10-12tys) moze 100ml dolałem
Wszyscy mówią ze M54 to silniki które lubią popić oleju...
Powodzenia życzę
PS.Próbowałeś zalać motor innym olejem ??
Ostatnio na warsztacie mieliśmy ze znajomym N42 i gorszego silnika nie widziałem.... Gościu wpakował w niego 3k a miał do wsadzenia kolejne 4k żeby to śmigało...
Potem wzięliśmy się za N46 silnik już lepszy, nie dużo lepszy ale lepszy...
Także sam musisz sobie odpowiedzieć i przekalkulować
Najważniejsze pytania...
1 czego chcesz?
2 Na co Cie stać?
Co do silników R6... powiem tak " jak dbasz tak masz" ja miałem 4,5 roku M54b22 i jedyną rzeczą jaką wymieniłem w silniku to przepływomierz i chłodnica i też walczyłem z braniem oleju... Castrol, Mobil, Motul i to były moim zdaniem najgorsze oleje jakie mogłem lac Zainwestowałem w LM TopTec 4200 5w30 i od wymiany do wymiany (10-12tys) moze 100ml dolałem
Wszyscy mówią ze M54 to silniki które lubią popić oleju...
Powodzenia życzę
PS.Próbowałeś zalać motor innym olejem ??
Ostatnio zmieniony 13 paź 16, 22:17 przez Dzidek90, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
N42/n46 sprawne tez do tanich nie należą. Fakt, że m54b30 są dość drogie, ale m54b25 bedą polowe tansze. Zlecając komuś robote koszt bedzie przy swapie i przy przlozeniu samego silnika. Napewno swap bedzie drozszy. Odpowiedz sobie na pytania: czy chcesz wiecej wydac, czy chcesz miec wiecej mocy. Jest jeszcze opcja remontu obecnego- inny silnik to też jakieś ryzyko.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 15, 19:33
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Piaseczno_Ostroleka
No dobra panowie. A jak na allegro jest trochę tych silników N42B20 z anglików z przebiegami koło 120-160kkm za około 2000zł to czy ma to sens? W takim wypadku, rozumiem, że kosztowałoby mnie to koło 2000zł silnik + maks 1500zł robota (takie info mam od warsztatu).
Sprawdzałem też M54B22 lub M54B25 i z osprzętem one kosztują koło 2200zł. Czy w takim wypadku to dużo więcej rzeczy dochodzi oprócz silnika? Czy mogę postawić znak równości między wstawieniem nowego N42/N46 a M54?
A co do oleju to mam pomysł zalać Valvoline Maxlife 5W40. Co myślicie?
Dzięki w ogóle za odzew
Sprawdzałem też M54B22 lub M54B25 i z osprzętem one kosztują koło 2200zł. Czy w takim wypadku to dużo więcej rzeczy dochodzi oprócz silnika? Czy mogę postawić znak równości między wstawieniem nowego N42/N46 a M54?
A co do oleju to mam pomysł zalać Valvoline Maxlife 5W40. Co myślicie?
Dzięki w ogóle za odzew
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Gdybym ja był na Twoim miejscu to najpierw bym zalał silnik innym olejem... polecam LM TopTec 4200
Kompresja mierzona ?
A dopiero potem pomyślał nad swapem
Albo nad zmiana samochodu Na inny z innym silnikiem
Kompresja mierzona ?
A dopiero potem pomyślał nad swapem
Albo nad zmiana samochodu Na inny z innym silnikiem
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Pamiętam, że ktoś w którymś temacie pisał, że właśnie po około 120 tyś. km Valvetronic i ogólnie rozrząd trzeba w tych silnikach robić, to co się dziwić, że te angliki o których mówisz mają takie przebiegi . Po prostu jak zaczyna coś siadać to się to sprzedaje. Na Twoim miejscu nie swapowałbym na inne N42/N46, bo wkopiesz się w to samo co masz lub jeszcze gorzej. Albo rozważ remont obecnego, albo swapnij na M54 (co nie oznacza, że też będzie bez dodatkowych kosztów ). Broder pisał że wiązki N42/N46 są P&P do M54, więc z tym przynajmniej mniej roboty.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1863 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krzysiekg112
-
- 9 Odpowiedzi
- 8482 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rafal170621
-
- 18 Odpowiedzi
- 6793 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
- 2 Odpowiedzi
- 1629 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2153 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 14 Odpowiedzi
- 10201 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikormen94
-
- 0 Odpowiedzi
- 1399 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lukasz9501
-
- 6 Odpowiedzi
- 2976 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Matt7955
-
- 1 Odpowiedzi
- 4660 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 3 Odpowiedzi
- 2331 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wandii