Swap N46B20 na N42B20 czy na 6 cylindrów?

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#11

Post autor: Miłosz »

Swap na R6 i po sprawie , tutaj masz DIY
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=159562
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#12

Post autor: Broder »

To bylem ja, 130tkm to krytyczny przebieg dla tego silnika i potwierdza sie to o czym pisalem - najwiecej na allegro tego dziadostwa wlasnie w podobnych przebiegach. Dlaczego angole takich aut nie naprawiaja? Bo u nich to sie nieoplaca . E46 w uk kupujesz za 500-700GBP bo 160tkm to 100t mil a to juz auto z "high milage" czyli nic nie warte , pamietaj tez ze roboczogodzina u nich w warsztacie to srednio 40GBP/h dlatego nie dbaja o takie stare auta.

Swap na r6 to tez dodatkowe koszta, stabilizator przedni musi byc od r6 i uklad wydechowy, sterownik silnika, przewody klimy itp. Silniki z osprzetem mozna trafic tanio, m54b30 w tym naszym zacofanym kraju to cena kosmos ;) ale b25 kupujesz za 1500. Warto przekalkulowac czy jest sens placic wiecej na taki "z osprzetem" bo czasem mozna skompletowac calosc za troche mniej.

Ja zawsze bede poleca wywalenie tego orzeszka i swap na r6, moze bedzie pare oln kosztiwac ale M54 na pewno pochlonie mniej funduszy w naprawach jak seria N
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#13

Post autor: mariryb »

Przy kalkulacji mozna wziàć jeszcze pod uwage, że robiąc swapa zostaje caly silnik i jego osprzet. Jak sie chce to sporo mozna rozsprzedac.
Ja sam tak zrobilem i nie żałuje. W poprzednim aucie wymienilem silnik na ten sam. I co? Wydajesz kase i jezdzisz dalej tym samym . A swapując czujesz przynajmniej na co poszla kasa.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#14

Post autor: Samniewiemkto »

Wszystko fajnie ale nie znamy budżetu jakim dysponuje autor tego tematu. To o czym dyskutujemy mieści się w przedziale 3-6 tys zł.
Gdyby postawił na topowe M54B30 to same graty wyjdą 4 tys. Jak postawi na inny silnik R6 to minimum 1000 niżej, ale te oferty na M54B25 to raczej przekonujące nie są. Na allegro może być wystawione 100 słupków u 100 sprzedawców a tylko 3-4 będzie godnych zainteresowania. Te słupki za 1200 czy 1500 skądś biorą swoją cenę, bo gdyby były takie super to w tej cenie szły by od razu na miejscu a nie stały na allegro kilka miesięcy. Zakupiony silnik M54 również może wymagać wymiany pierścieni lub uszczelniaczy i koszty pójdą znacząco do góry... To trzeb poważnie przemyśleć.
Ja swój silnik wymieniłem, dopiero po diagnozie "pęknięty blok". Inaczej bym stary silnik rozebrał i wyremontował.
Ja tu widzę kilka opcji wszystkie zależne od preferencji i budżetu. Najtańszy jest remont, po którym wiesz co masz i nie będzie niespodzianek. Może być tańszy(choć droższy od remontu moim zdaniem nawet dwukrotnie) swap na inny silnik z serii N. Może być drogi swap na M54, ale tutaj koszty mogą finalnie wyjść kilka razy wyższe.
Lolu
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 15, 19:33
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Piaseczno_Ostroleka

#15

Post autor: Lolu »

Powiem szczerze, że auta nie chciałbym zmieniać. Kluczowym dla mnie pytaniem jest: co jest najbardziej opłacalne, żeby pojeździć jeszcze 5-6 lat. Poczytałem trochę forum, no i wynika, że najlepiej byłoby zmienić na M54. Ewentualnie znaleźć N42 w super stanie, ale to jest chyba trudniejsze do wykonania.

Zaleje tego Valvoline Maxlife 5W40 i zobaczę co z tego wyniknie. Szkoda mi kasy na LM TopTec, kiedy ten olej tak ucieka...
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#16

Post autor: Broder »

Samniewiemkto pisze:Wszystko fajnie ale nie znamy budżetu jakim dysponuje autor tego tematu. To o czym dyskutujemy mieści się w przedziale 3-6 tys zł.
Gdyby postawił na topowe M54B30 to same graty wyjdą 4 tys. Jak postawi na inny silnik R6 to minimum 1000 niżej, ale te oferty na M54B25 to raczej przekonujące nie są. Na allegro może być wystawione 100 słupków u 100 sprzedawców a tylko 3-4 będzie godnych zainteresowania. Te słupki za 1200 czy 1500 skądś biorą swoją cenę, bo gdyby były takie super to w tej cenie szły by od razu na miejscu a nie stały na allegro kilka miesięcy. Zakupiony silnik M54 również może wymagać wymiany pierścieni lub uszczelniaczy i koszty pójdą znacząco do góry... To trzeb poważnie przemyśleć.
Ja swój silnik wymieniłem, dopiero po diagnozie "pęknięty blok". Inaczej bym stary silnik rozebrał i wyremontował.
Ja tu widzę kilka opcji wszystkie zależne od preferencji i budżetu. Najtańszy jest remont, po którym wiesz co masz i nie będzie niespodzianek. Może być tańszy(choć droższy od remontu moim zdaniem nawet dwukrotnie) swap na inny silnik z serii N. Może być drogi swap na M54, ale tutaj koszty mogą finalnie wyjść kilka razy wyższe.
Popadasz troche ze skrajności w skrajność.
Z jednej strony sugerujesz niski budzet, z drugiej swap na najdrozszy m54b30.
B22 bedzie optymalne jesli chodzi o spalanie i cene zakupu samego silnika. Poza tym sprzedajac n46 na czesci do odzyskania jest przynajmniej 1500pln (zebatki vanosow, pompa oleju, walek mimosrodowy).
Inna sprawa to ceny zakupow ktore podales. Gdybym powiedzial ci ile zaplacilem za b25 z prawie calym osorzetem ... zapewne nawet bys do niego nie podszedl, uznajac od razu ze jest szrotem, a jak widac ma sie dobrze.
Obrazek
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: zibi_j1 »

Jesli pasuje Ci ten silnik to go napraw i miej następne 100 tys z głowy a nie swap i nie wiadomo czy nie kupisz w gorszym stanie niż masz.
Ja wwaliłem 10 tys w 2.0 diesla. Byłby swap na 3 litry. Ale teraz mam spokój (... Już od miesiąca ;D )
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Lolu
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 15, 19:33
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Piaseczno_Ostroleka

#18

Post autor: Lolu »

Panowie dziękuje za wasze wypowiedzi, szczególnie DIY pomocne :)

Mimo tylu opinie dalej nie do końca wiem jak podejść do tematu, biorąc pod uwagę cena jakość. No bo tak:

- SWAP na M54B25 to ze wszystkim około 4.5k. Teoretycznie wtedy mam silnik OK na parędziesiąt tysięcy km. Z tym że więcej za paliwo, no ale 6 garów i 190 KM to bardzo dobry argument :D

- SWAP na N42B20 to ze wszystkim koło 3.5k. Jakby się udało trafić dobry egzemplarz to jest spokój na paredziesiąt tysięcy km. Paliwo jak teraz - przyzwoicie.

- Naprawa tego co mam ze wszystkim 2.5k. Teoretycznie spokój na parędziesiąt tysięcy km. Paliwo jak teraz.

Auto jest dla mnie rodzinne, ale do pracy nim nie jeżdżę (bo mam blisko :)). Czyli głównie do sklepu i na wyjazdy. No i powiem, że te 143KM jest dla mnie OK.

Co myślicie o tym moim podsumowaniu? Ma to ręce i nogi?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#19

Post autor: zibi_j1 »

Nadal naprawa motoru to najnizszy koszt i pewnosc w jakim jest stanie
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#20

Post autor: Samniewiemkto »

Kwoty realne. Od ciebie zależy co wybierzesz. M54B25 wcale aż tak dużo więcej nie pali. Tylko w mieście ewidentnie odczujesz większe spalanie. W trasie za to większy komfort jazdy - pytanie, czy chcesz za to płacić te dodatkowe 2 tys, jak nie więcej. Remont nawet za 2500 jest dużo lepszą opcją niż wymiana silnika na inny R4. Wymieniony silnik za 5,10,15 tys km może mieć to samo, a twój silnik po prawidłowo wykonanym remoncie, pojeździ dużo więcej bez usterek. W dodatku wyjdzie taniej.
Ostatnio zmieniony 18 paź 16, 20:26 przez Samniewiemkto, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”