swap 320d na 330i

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#1

Post autor: morcine »

Witam
Po dwóch miesiącach jeżdżenia zakupionym autem, świetnie przygotowany silnik do sprzedaży rozleciał się i nie ma co remontować.
Koszt zakupu gołego silnika + nowe 4szt wtryski (stare nie nadają się do regeneracji) + sprzęgło które jest cienkie i spalone ( poprzedni właściciel wstawił jakąś tulejkę aby pedał nie łapał wysoko) + plus turbina do regeneracji (bo jest uszczelnione na silikonie do kominków) dobije do 10tyś bo jeszcze dojdzie problem tylnego zawieszenia o którym tylko wiedziałem. Tak mniej więcej w skrócie to wygląda.

Jako że odechciało mi się już disla a karoserie mam w idealnym stanie i w bogatym wyposażeniu pomyślałem o swapie na m54b30. Wiem że to hardcore ale jakby zakupić angola 330i którego mam już na oku i po prostu wszystko sam przełożyć. Czyli kompletny silnik z wiązką i kompem, skrzynia, wał, dyfer z półosiami, kompletny bak paliwa z przewodami paliwowymi, na pewno zegary będzie też trzeba przełożyć i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy mechanicznych.
Jedynie co mnie martwi to elektryka z którą mogę sobie nie poradzić jeżeli przyjdzie coś ciąć bo złącza nie będą pasować.

Jakie problemy mogą mnie jeszcze czekać ? wydaje mi sie że to będzie lepsze, tańsze rozwiązanie a na plus lepsza frajda z jazdy benzyniakiem niż tym klekoczącym bocianem.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#2

Post autor: yampik »

Powiem Ci że czeka Cie trochę zabawy :)

Powiedz nam jeszcze jeżeli możesz jaki jest koszt tego angola i ile dasz radę zrobić sam?

+ Czy masz zamiar coś zrobić z poprzednim właścicielem ? Dzwoniłeś chociaż do niego ? Bo takie coś to idzie pod sąd...
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#3

Post autor: Roki »

Silnik,cała instalacja(nawet panel climatronica jest inny),bak,cały układ paliwowy,zbiornik,pompy,wydech,skrzynia,dyfer ogólnie musiał byś przełożyć 3/4auta.Jak dopytywałem kiedyś o swap 320d na 330d to koszt z robocizną ok.10tyś pln z silnikiem.
Do zmiany musiał byś dodatkow przekodowywać zapewne kilka elementów pewnie GM itp.
A i tak nadal w Vinie będzie to 320D a że coraz więcej ludzi potrafi korzystać z neta to znajdzie i sprawdzi sobie po Vinie co i jak.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#4

Post autor: morcine »

yampik pisze:Powiem Ci że czeka Cie trochę zabawy :)

Powiedz nam jeszcze jeżeli możesz jaki jest koszt tego angola i ile dasz radę zrobić sam?

+ Czy masz zamiar coś zrobić z poprzednim właścicielem ? Dzwoniłeś chociaż do niego ? Bo takie coś to idzie pod sąd...
angol kosztuje 8000, sprzedawca zapewnił mnie że cały układ napędowy z silnikiem jest idealny nawet gwarancję może mi wystawić na 3 miechy . Jedynie karoseria jest podrapana i poobijana. Mechanicznie jestem w stanie wszytko zrobić i bez druciarni bo auto ma mi służyć na kilka lat max 6 lat.

Odnośnie byłego właściciela myślę cały czas, ale jeszcze się nie odzywałem. Rodzina i znajomi mówią by siedzieć cicho póki nie załatwię wszystkich papierów a już nawet wstępnie z rzeczoznawcą z pzmot się umówiłem na ekspertyzę. Mam nawet świadka szwagra który słyszał wyraźnie że że silnik jest sprawny.
Jednak jest pewien problem - czas. Bo pewnie sprawa trafi do sądu i nie wiadomo ile będzie się ciągło a tu za miesiąc przyjdzie na świat nowy członek rodziny :D a tu nie ma czym jeździć
Więc wydaje mi się że przekładka z angola bedzie lepszym rozwiązaniem i jeszcze jakieś części zostaną do sprzedaży.
Roki pisze:.
Do zmiany musiał byś dodatkow przekodowywać zapewne kilka elementów pewnie GM itp.
No właśnie z tym sobie mogę nie poradzić, nawet nie wiem co to GM
Ostatnio zmieniony 2 wrz 13, 21:26 przez morcine, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#5

Post autor: yampik »

Ja bym nie popuścił ....

Załatw papiery i nie odpuszczaj. Najlepiej oddaj auto niech Ci zwraca kasę i tyle.
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#6

Post autor: morcine »

yampik pisze:Ja bym nie popuścił ....

Załatw papiery i nie odpuszczaj. Najlepiej oddaj auto niech Ci zwraca kasę i tyle.
Będę na pewno próbował choćby odstąpić od umowy, jednak muszę mieć plan awaryjny gdybym nic nie wskurał. Bo jeżeli swap-przekładka będzie wielką wtopą to chyba zwariuje %) i zostanie mi zrobić wóz flinstonów
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#7

Post autor: Frost »

Taa, na bank. Powie Ci, że źle auto użytkowałeś i widziałeś co kupujesz. Nie wiem czy jest sens w ogóle się w to bawić. Tak samo może powiedzieć, że to jeszcze wcześniejszy właściciel zrobił i, że on nic nie wie. A słowo sprawny można różnie interpretować, może powiedzieć, że pali i jeździ. Nie żebym gościa bronił czy coś - Broń Boże, ale po prostu nie wiem czy taka walka ma sens, tylko nerwy stracisz i czas wg mnie.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#8

Post autor: yampik »

To nie jest naturalne zużycie a usterka naprawiona na prowizorkę. To jest wada zatajona (i to celowo).

Kolega może uderzyć do poprzedniego właściciela a ten jeżeli to "niby nie on" do osoby od której on kupił.

Wg. podstaw prawnych kolega ma jednak pełne prawo do odstąpienia od umowy.
Alvarees
Bywalec forum
Posty: 643
Rejestracja: 22 kwie 12, 12:14
BMW: E46 320d 320d +
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#9

Post autor: Alvarees »

ale kolega pyta o SWAP nie o porady prawne?

Kolego a nie lepiej kupić angola 320d?
wtedy przekładasz motor + osprzęt który Cię interesuje ( turbo + wtryski)
reszta (bak dyfer i elektryka) zostaje nie ruszona.
Sądzę że taki zabieg jest
1 łatwiejszy
2 tańszy
3 zdążysz przed rozwiązaniem
4 po VINie nadal auto jest takie jak powinno - nie trzeba się później tłumaczyć co i dlaczego

Mam jeszcze drugi pomysł :
Z angola przełożyć na europę.
tylko że albo samemu jak masz takowe umiejętności albo w jakimś godnym warsztacie.
tylko że po ViNie mamy niezgodność później
BRAK PODPISU
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#10

Post autor: Frost »

@yampik,
Nie kłócę się skoro wiesz lepiej, ale każdy może opowiedzieć jakąś bajeczkę i niczego nikomu nie udowodnisz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”