swap 320d na 330i
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
Byłem wczoraj obejrzeć tego anglika, i muszę powiedzieć optycznie nie jest kolorowo. Cała karoseria poobijana (no oprócz dachu) więc wspomniana przeróbka anglika odpada. Właściciel pracował i jeździł nią 5lat w angli i że wiek ma już taki jaki ma postanowił wrócić do kraju. Wracając zimą wpadł w poślizg na a4 i zaliczył pare razy barierki. Chcial odbudować karoserie ale koszta wyszły kosmos.
Mechanicznie powiem tak że nie wykryłem nic podejrzanego, nic nie stuka i ni klepie. Jedzie i hamuje przede wszystkim prosto i nie zuważyłem że ktoreś koło dostało. Silnik mnie totalnie zaskoczył. Jeździłem m50b25 przez 6lat ale ten 330i to urywa głowe.
Od strony elektrycznej wiem na 90% że złącze wiązki głównej karoseri jest takie same. Różnią sie tylko ilością kabli na złączu ale musze dokopać sie jeszcze u siebie żeby to potwierdzić. Mimo tego może coś nie działać a napewno będą problemy z DSC. Przekładać wiązke karoseri z anglika raczej odpada bo on ma bardzo bardzo słabe wyposażenie.
Jeden znajomy głupi chyba pomysł podsunął żeby jeden komp zostawić od karoserii a drugi wstawić od silnika. Ale raczej tego nie widze
Mechanicznie powiem tak że nie wykryłem nic podejrzanego, nic nie stuka i ni klepie. Jedzie i hamuje przede wszystkim prosto i nie zuważyłem że ktoreś koło dostało. Silnik mnie totalnie zaskoczył. Jeździłem m50b25 przez 6lat ale ten 330i to urywa głowe.
Od strony elektrycznej wiem na 90% że złącze wiązki głównej karoseri jest takie same. Różnią sie tylko ilością kabli na złączu ale musze dokopać sie jeszcze u siebie żeby to potwierdzić. Mimo tego może coś nie działać a napewno będą problemy z DSC. Przekładać wiązke karoseri z anglika raczej odpada bo on ma bardzo bardzo słabe wyposażenie.
Jeden znajomy głupi chyba pomysł podsunął żeby jeden komp zostawić od karoserii a drugi wstawić od silnika. Ale raczej tego nie widze
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
Zakup anglika legł w gruzach. Został sprzedany zanim kasę nastukałem. Grzebiąc po necie nic nie ma sensownego w cenie i blisko. Zostaje zrobić swapa kupując kompletny silnik plus potrzebne części. 5dni siedziałem na realoem porównując części po numerach które mogą zostać a ktore trzeba dokupić.
Za 4,5-5tyś można kupić kompletny m54b30 (plus komp, wiązka, ews, kluczyk i jeszcze licznik dołożą) ze sprzegłem, skrzynią 5b i łapami. Żeby nie wymieniać dalej wału dyfra całych sanek i tylnych wachaczy bede musiał zroć rzeźbe z wałem. Mam dostęp do tokarek/frezarek więc nie będzie problemu bo już nie raz sztukowałem różne wały w jedną całość do scanii. Oczywiście wyważyć trzeba będzie całość. Ale niestety i tak bedzie trzeba dyfra zmenić na dyfer z diesla automata bo przy obecnym 2,35 na trzecim biegu będzie prawie 200km/h a z automata przy 3,07 wyrówna się jak serii.
Z ciekawostek chłodnica oraz cała instalacja abs-u zostaje bo jest taka sama, co mnie bardzo cieszy.
Jedynie co mnie zastanawia to czy musze szukać m54b30 który wspołpracował oryginalnie z dsc aby u mnie zadziałało, czy to jest całkiem odręby system.
Zastanawiam się jeszcze nad swapem trochę droższym na m57 i chipsa mu zapodać. Wiem już napewno że 184konna wersja pasuje do mojej skrzyni.
Za 4,5-5tyś można kupić kompletny m54b30 (plus komp, wiązka, ews, kluczyk i jeszcze licznik dołożą) ze sprzegłem, skrzynią 5b i łapami. Żeby nie wymieniać dalej wału dyfra całych sanek i tylnych wachaczy bede musiał zroć rzeźbe z wałem. Mam dostęp do tokarek/frezarek więc nie będzie problemu bo już nie raz sztukowałem różne wały w jedną całość do scanii. Oczywiście wyważyć trzeba będzie całość. Ale niestety i tak bedzie trzeba dyfra zmenić na dyfer z diesla automata bo przy obecnym 2,35 na trzecim biegu będzie prawie 200km/h a z automata przy 3,07 wyrówna się jak serii.
Z ciekawostek chłodnica oraz cała instalacja abs-u zostaje bo jest taka sama, co mnie bardzo cieszy.
Jedynie co mnie zastanawia to czy musze szukać m54b30 który wspołpracował oryginalnie z dsc aby u mnie zadziałało, czy to jest całkiem odręby system.
Zastanawiam się jeszcze nad swapem trochę droższym na m57 i chipsa mu zapodać. Wiem już napewno że 184konna wersja pasuje do mojej skrzyni.
-
- Bywalec forum
- Posty: 323
- Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
- BMW: 320 diesel
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: podhale
Mi ostatnio gość powiedział za silnik 180 konie niby 190tys,2002r silnik z angola z skrzynią dyfrem,,, 3tys,zł.
i tez mysle ze jak mój strzeli to kupie taki sielnik:DP
i tez mysle ze jak mój strzeli to kupie taki sielnik:DP
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
Podejrzenie niska cena. W moim mieście jest taki składzik silników i skrzyń i za kompletny m57 184KM krzyczą 6,5tyś. Silnik po hamowni i sprawdzeniu wtrysków, turbiny, pompy itp. Wszystkie wyniki na papierze i gwarancja 3miesiące. Niestety te diselki moment znikają. A jak zapytałem o m47 / m47n to powiedzieli że badziewa nie składują bo nawet na śruby od głowicy nie dadzą gwarancji.
We wtorek będę miał wyniki m54b30 i jak będzie ok zabieram czyściutki sprawny silnik.
We wtorek będę miał wyniki m54b30 i jak będzie ok zabieram czyściutki sprawny silnik.
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
Jestem jestem, temat nie umarł. Musiałem mnóstwo spraw zakończyć zanim zabiorę się konkretnie za auto. Dopiero dziś właśnie godzinę temu przywiozłem m54b30 z kompletem na swap. Czyli : kompletny silnik z łapami, kpl sprzęgła, skrzynia, wał, cały układ wydechowy z 4 sondami (od kolektora po końcówkę wydechu to jedna całość, musiałem ciąć w połowie ), zegary, komplet dolot, kpl chłodnicy z wentylatorem (tu akurat ugadałem się ze sprzedającym że nie potrzebną mu odeśle).
Miałem możliwość odpalić i przejechać się (łeb urywa). Silnik wyciągnięty z e46 coupe a jego miejsce ma zastąpić v8 e39. Garaż w tej chwili mam tak pełny że obrócić się nie da, bo jeszcze wieki podnośnik przytargałem. Jutro mimo że niedziela zabieram się za robotę. Ogólnie muszę dokupić parę drobiazgów jak pompę paliwa, przewody paliwowe, przewód łączący pompę wspomagania z maglownicą. Reszta wyjdzie w praniu.
Stary silnik w wolnym czasie rozebrany został na części pierwsze i do dnia dzisiejszego prawie wszystko się rozeszło (oczywiście to co sprawne)
edit:
Zaatakowałem tez chłodnicę 320d która jednak jest taka sama jak w 330i, ale zbiornik wyrównawczy już musiałem wymienić bo w 330i jest króciec w połowie wysokości.
Najtrudniejsze już wiem że będzie podłączenie do komputera bo w 320d są dwie duże wtyczki a w 330i cztery małe, więc jakby ktoś miałby udostepnić schemat połączeniowy wtyczek do komputera byłbym
edit2:
Widzę że nikogo temat w ogóle nie interesuje więc poprawie poprzedni post by w przyszłości ktoś robiąc taki swap nie będzie wyzywał na mnie że bzdury piszę odnośnie co pasuje a co nie. Jednak skrzynia z diesla nie pasuje, powodem są dolne trzy otwory które się mijają więc założyłem skrzynie z kompletnym sprzęgłem z m54. Po wjechaniu silnika ze skrzynią okazało się że łapa skrzyni biegów benzyniaka nie pasuje z otworami do karoserii więc przełożyłem na łapę od diesla która spasowała i do skrzyni i do karoserii. Wybierak też trzeba zmienić. Drążek stabilizatora do wymiany bo w 320d jest prosty i teraz miska przeszkadza.
Aktualnie wygląda tak
Koszt swapu nie przekroczy 7tyś ( już liczę końcowe części ) minus części które sprzedałem za prawie 4tyś = swap za 3000zł
Edit3
Swap zakończony w 99% (jeden procent na wyregulowanie silnika bo coś kuleje na wolny obr i zaprogramować dsc i tempomat oraz wymienić dyfer), oficjalnie wyjechałem z garażu
Edition 4
Po prawie rocznej jeździe wszystko chodzi cacy.
Kulejący silnik na wolnych obrotach był powodem błędnego podłączenia sond na wtyczkach.
Tempomat miał na odwrót podłączony kabel światła stop z pedałem hamulca.
Dsc wystarczyło uruchomić z inpy kalibracje.
Dyfer założony 3.38.
Miałem możliwość odpalić i przejechać się (łeb urywa). Silnik wyciągnięty z e46 coupe a jego miejsce ma zastąpić v8 e39. Garaż w tej chwili mam tak pełny że obrócić się nie da, bo jeszcze wieki podnośnik przytargałem. Jutro mimo że niedziela zabieram się za robotę. Ogólnie muszę dokupić parę drobiazgów jak pompę paliwa, przewody paliwowe, przewód łączący pompę wspomagania z maglownicą. Reszta wyjdzie w praniu.
Stary silnik w wolnym czasie rozebrany został na części pierwsze i do dnia dzisiejszego prawie wszystko się rozeszło (oczywiście to co sprawne)
edit:
Zaatakowałem tez chłodnicę 320d która jednak jest taka sama jak w 330i, ale zbiornik wyrównawczy już musiałem wymienić bo w 330i jest króciec w połowie wysokości.
Najtrudniejsze już wiem że będzie podłączenie do komputera bo w 320d są dwie duże wtyczki a w 330i cztery małe, więc jakby ktoś miałby udostepnić schemat połączeniowy wtyczek do komputera byłbym
edit2:
Widzę że nikogo temat w ogóle nie interesuje więc poprawie poprzedni post by w przyszłości ktoś robiąc taki swap nie będzie wyzywał na mnie że bzdury piszę odnośnie co pasuje a co nie. Jednak skrzynia z diesla nie pasuje, powodem są dolne trzy otwory które się mijają więc założyłem skrzynie z kompletnym sprzęgłem z m54. Po wjechaniu silnika ze skrzynią okazało się że łapa skrzyni biegów benzyniaka nie pasuje z otworami do karoserii więc przełożyłem na łapę od diesla która spasowała i do skrzyni i do karoserii. Wybierak też trzeba zmienić. Drążek stabilizatora do wymiany bo w 320d jest prosty i teraz miska przeszkadza.
Aktualnie wygląda tak
Koszt swapu nie przekroczy 7tyś ( już liczę końcowe części ) minus części które sprzedałem za prawie 4tyś = swap za 3000zł
Edit3
Swap zakończony w 99% (jeden procent na wyregulowanie silnika bo coś kuleje na wolny obr i zaprogramować dsc i tempomat oraz wymienić dyfer), oficjalnie wyjechałem z garażu
Edition 4
Po prawie rocznej jeździe wszystko chodzi cacy.
Kulejący silnik na wolnych obrotach był powodem błędnego podłączenia sond na wtyczkach.
Tempomat miał na odwrót podłączony kabel światła stop z pedałem hamulca.
Dsc wystarczyło uruchomić z inpy kalibracje.
Dyfer założony 3.38.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 1 gru 14, 10:04
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Irlandia
- Województwo: ---
- Miasto: bandon
Szacun za swapa.
Ja zas odwrotnie bede swapowal z bezyny na diesla.
Duzo w elektryce bylo zmian?
Ja zas odwrotnie bede swapowal z bezyny na diesla.
Duzo w elektryce bylo zmian?
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Szacun za robotę! Myślałem, że tegp zeswapować się nie da a tu proszę;) wszystko się da. Chylę czoła
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
- BMW: e46 320d swap 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
wtyczka wiązki karoserii była inna od tej do komputera. Musiałem wg schematu wyciągać każdy pin i montować w odpowiednim miejscu nowej wtyczki. Dodatkowo do położenia nowy kabelek do sprężarki klimatyzacji i czujnika temp płynu na wylocie chłodnicy.ligierator pisze: Duzo w elektryce bylo zmian?
nie wyobrażasz sobie jak te dwie różne wersje auta są podobne w częściach ori zawieszenie jak i hamulce które mają mniejsze tarcze nadal żyją . Co prawda hamowanie z prędkości powyżej 220 przyprawia o zawał ale tak przy 140 abs to już ma co robić.zibi_j1 pisze:Szacun za robotę! Myślałem, że tegp zeswapować się nie da a tu proszę;) wszystko się da. Chylę czoła
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 4268 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 7 Odpowiedzi
- 5038 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jcvda
-
- 1 Odpowiedzi
- 1428 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 12 Odpowiedzi
- 22610 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 0 Odpowiedzi
- 129 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bartrej
-
- 5 Odpowiedzi
- 1670 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo2404
-
- 10 Odpowiedzi
- 4653 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawid277
-
- 14 Odpowiedzi
- 10937 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 11 Odpowiedzi
- 6806 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983