swap 320d na 330i

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#21

Post autor: morcine »

Byłem wczoraj obejrzeć tego anglika, i muszę powiedzieć optycznie nie jest kolorowo. Cała karoseria poobijana (no oprócz dachu) więc wspomniana przeróbka anglika odpada. Właściciel pracował i jeździł nią 5lat w angli i że wiek ma już taki jaki ma postanowił wrócić do kraju. Wracając zimą wpadł w poślizg na a4 i zaliczył pare razy barierki. Chcial odbudować karoserie ale koszta wyszły kosmos.
Mechanicznie powiem tak że nie wykryłem nic podejrzanego, nic nie stuka i ni klepie. Jedzie i hamuje przede wszystkim prosto i nie zuważyłem że ktoreś koło dostało. Silnik mnie totalnie zaskoczył. Jeździłem m50b25 przez 6lat ale ten 330i to urywa głowe.
Od strony elektrycznej wiem na 90% że złącze wiązki głównej karoseri jest takie same. Różnią sie tylko ilością kabli na złączu ale musze dokopać sie jeszcze u siebie żeby to potwierdzić. Mimo tego może coś nie działać a napewno będą problemy z DSC. Przekładać wiązke karoseri z anglika raczej odpada bo on ma bardzo bardzo słabe wyposażenie.
Jeden znajomy głupi chyba pomysł podsunął żeby jeden komp zostawić od karoserii a drugi wstawić od silnika. Ale raczej tego nie widze
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#22

Post autor: morcine »

Zakup anglika legł w gruzach. Został sprzedany zanim kasę nastukałem. Grzebiąc po necie nic nie ma sensownego w cenie i blisko. Zostaje zrobić swapa kupując kompletny silnik plus potrzebne części. 5dni siedziałem na realoem porównując części po numerach które mogą zostać a ktore trzeba dokupić.
Za 4,5-5tyś można kupić kompletny m54b30 (plus komp, wiązka, ews, kluczyk i jeszcze licznik dołożą) ze sprzegłem, skrzynią 5b i łapami. Żeby nie wymieniać dalej wału dyfra całych sanek i tylnych wachaczy bede musiał zroć rzeźbe z wałem. Mam dostęp do tokarek/frezarek więc nie będzie problemu bo już nie raz sztukowałem różne wały w jedną całość do scanii. Oczywiście wyważyć trzeba będzie całość. Ale niestety i tak bedzie trzeba dyfra zmenić na dyfer z diesla automata bo przy obecnym 2,35 na trzecim biegu będzie prawie 200km/h a z automata przy 3,07 wyrówna się jak serii.
Z ciekawostek chłodnica oraz cała instalacja abs-u zostaje bo jest taka sama, co mnie bardzo cieszy.
Jedynie co mnie zastanawia to czy musze szukać m54b30 który wspołpracował oryginalnie z dsc aby u mnie zadziałało, czy to jest całkiem odręby system.

Zastanawiam się jeszcze nad swapem trochę droższym na m57 i chipsa mu zapodać. Wiem już napewno że 184konna wersja pasuje do mojej skrzyni.
Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#23

Post autor: Aytograf »

Mi ostatnio gość powiedział za silnik 180 konie niby 190tys,2002r silnik z angola z skrzynią dyfrem,,, 3tys,zł.
i tez mysle ze jak mój strzeli to kupie taki sielnik:DP
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#24

Post autor: morcine »

Podejrzenie niska cena. W moim mieście jest taki składzik silników i skrzyń i za kompletny m57 184KM krzyczą 6,5tyś. Silnik po hamowni i sprawdzeniu wtrysków, turbiny, pompy itp. Wszystkie wyniki na papierze i gwarancja 3miesiące. Niestety te diselki moment znikają. A jak zapytałem o m47 / m47n to powiedzieli że badziewa nie składują bo nawet na śruby od głowicy nie dadzą gwarancji.
We wtorek będę miał wyniki m54b30 i jak będzie ok zabieram czyściutki sprawny silnik.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#25

Post autor: yampik »

i jak się skończyła historia?

czy może jesteś w trakcie ?
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#26

Post autor: morcine »

Jestem jestem, temat nie umarł. Musiałem mnóstwo spraw zakończyć zanim zabiorę się konkretnie za auto. Dopiero dziś właśnie godzinę temu przywiozłem m54b30 z kompletem na swap. Czyli : kompletny silnik z łapami, kpl sprzęgła, skrzynia, wał, cały układ wydechowy z 4 sondami (od kolektora po końcówkę wydechu to jedna całość, musiałem ciąć w połowie :( ), zegary, komplet dolot, kpl chłodnicy z wentylatorem (tu akurat ugadałem się ze sprzedającym że nie potrzebną mu odeśle).
Miałem możliwość odpalić i przejechać się (łeb urywa). Silnik wyciągnięty z e46 coupe a jego miejsce ma zastąpić v8 e39. Garaż w tej chwili mam tak pełny że obrócić się nie da, bo jeszcze wieki podnośnik przytargałem. Jutro mimo że niedziela zabieram się za robotę. Ogólnie muszę dokupić parę drobiazgów jak pompę paliwa, przewody paliwowe, przewód łączący pompę wspomagania z maglownicą. Reszta wyjdzie w praniu.
Stary silnik w wolnym czasie rozebrany został na części pierwsze i do dnia dzisiejszego prawie wszystko się rozeszło (oczywiście to co sprawne)

edit:
Zaatakowałem tez chłodnicę 320d która jednak jest taka sama jak w 330i, ale zbiornik wyrównawczy już musiałem wymienić bo w 330i jest króciec w połowie wysokości.
Najtrudniejsze już wiem że będzie podłączenie do komputera bo w 320d są dwie duże wtyczki a w 330i cztery małe, więc jakby ktoś miałby udostepnić schemat połączeniowy wtyczek do komputera byłbym :D

edit2:
Widzę że nikogo temat w ogóle nie interesuje więc poprawie poprzedni post by w przyszłości ktoś robiąc taki swap nie będzie wyzywał na mnie że bzdury piszę odnośnie co pasuje a co nie. Jednak skrzynia z diesla nie pasuje, powodem są dolne trzy otwory które się mijają więc założyłem skrzynie z kompletnym sprzęgłem z m54. Po wjechaniu silnika ze skrzynią okazało się że łapa skrzyni biegów benzyniaka nie pasuje z otworami do karoserii więc przełożyłem na łapę od diesla która spasowała i do skrzyni i do karoserii. Wybierak też trzeba zmienić. Drążek stabilizatora do wymiany bo w 320d jest prosty i teraz miska przeszkadza.
Aktualnie wygląda tak
Obrazek
Koszt swapu nie przekroczy 7tyś ( już liczę końcowe części ) minus części które sprzedałem za prawie 4tyś = swap za 3000zł :D

Edit3
Swap zakończony w 99% (jeden procent na wyregulowanie silnika bo coś kuleje na wolny obr i zaprogramować dsc i tempomat oraz wymienić dyfer), oficjalnie wyjechałem z garażu :D

Edition 4
Po prawie rocznej jeździe wszystko chodzi cacy.
Kulejący silnik na wolnych obrotach był powodem błędnego podłączenia sond na wtyczkach.
Tempomat miał na odwrót podłączony kabel światła stop z pedałem hamulca.
Dsc wystarczyło uruchomić z inpy kalibracje.
Dyfer założony 3.38.
ligierator
Posty: 4
Rejestracja: 1 gru 14, 10:04
BMW: 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Irlandia
Województwo: ---
Miasto: bandon

#27

Post autor: ligierator »

Szacun za swapa.
Ja zas odwrotnie bede swapowal z bezyny na diesla.
Duzo w elektryce bylo zmian?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#28

Post autor: zibi_j1 »

Szacun za robotę! Myślałem, że tegp zeswapować się nie da a tu proszę;) wszystko się da. Chylę czoła :)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#29

Post autor: morcine »

ligierator pisze: Duzo w elektryce bylo zmian?
wtyczka wiązki karoserii była inna od tej do komputera. Musiałem wg schematu wyciągać każdy pin i montować w odpowiednim miejscu nowej wtyczki. Dodatkowo do położenia nowy kabelek do sprężarki klimatyzacji i czujnika temp płynu na wylocie chłodnicy.
zibi_j1 pisze:Szacun za robotę! Myślałem, że tegp zeswapować się nie da a tu proszę;) wszystko się da. Chylę czoła :)
nie wyobrażasz sobie jak te dwie różne wersje auta są podobne w częściach :D ori zawieszenie jak i hamulce które mają mniejsze tarcze nadal żyją . Co prawda hamowanie z prędkości powyżej 220 przyprawia o zawał :D ale tak przy 140 abs to już ma co robić.
budzik92
Posty: 1
Rejestracja: 22 gru 13, 23:02
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#30

Post autor: budzik92 »

Jak ma sie sprawa przy takim swapie z walem?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”