Stukanie przy zmianie biegów

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 15, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza

#1

Post autor: fazer1414 »

Witam. Nieustannie w moim aucie słychać stuki podczas zmiany biegów 1,2,3 sa najglosniejsze. Co należy sprawdzić?
Wymianiłem już most i wszystkie tuleje dyferencjału i belki (tuleja nr 9, 2x tuleja nr 4, 2x tuleja nr 2, 2x tuleja nr 7) wszystkie wymienione sa na lemfordery. Dodam też ze wymienione zostały tuleje pływające marki MOOG.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Juz soro tematow o tym sie przewinelo. Trzeba bylo sie podpiąć.

Jeszcze moze być łącznik elastyczny wału, luz na polosiach, dyfrze. Wyrwane mocowanie wozka, ale to bys zauwazyl przy wymianie tulei.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 15, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza

#3

Post autor: fazer1414 »

górne gniazda amorków też mogą być? dyfer jest dobry(wymieniłem bo w starym był luz wałka atakującego)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Poduszki amortyzatora slychac na nierownosciach, ale nie przy zmianie biegow.

Mozenbyc luz na walku w skrzyni,krzyzaku, polosiach albo wzzedzie po trochu.

A jak lacznik elastyczny walu? To czesto powod stukania.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 15, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza

#5

Post autor: fazer1414 »

łącznik wygląda ok z zewnątrz, ale odkrece go i obejrze
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Nieraz wygląda dobrze, a pod obciążeniem się rozchodzi. Najlepiej jak byś siedzial w kanale, cegly ciasno pod kolami żeby ruchu nie mialy, a ktoś będzie wlaczal jedynkę i wsteczny na zmianę i probowal ruszać, wtedy będziesz widzial gdzie sa luzy. Praktycznie na każdym polaczeniu może być luz powodujący stuki od skrzyni do samego kola.......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#7

Post autor: BxBatman »

a zużyte sprzęgło też może być objawem tego stukania ?
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#8

Post autor: konrados94 »

jeśli docisk jest już kiepski to może coś takiego powodować że zmieniasz biegi na niewysprzęglonym układzie pomimo że masz pedał w podłodze. Dlatego słychać stuk przy wbiciu kolejnego biegu, układ napędowy odrazu zaczyna przenisic moment jeszcze przed puszczeniem sprzęgła.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 15, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza

#9

Post autor: fazer1414 »

konrados94 pisze:jeśli docisk jest już kiepski to może coś takiego powodować że zmieniasz biegi na niewysprzęglonym układzie pomimo że masz pedał w podłodze. Dlatego słychać stuk przy wbiciu kolejnego biegu, układ napędowy odrazu zaczyna przenisic moment jeszcze przed puszczeniem sprzęgła.
Sprawa ma się tak. Byłem u mechanika na podnośniku, stwierdził że powinienem wymienić podporę wału i że lewa półoś ma luzy. Powinienem się tym zająć? Czy podejrzewać docisk. U mnie jest tak ze jeszcze przed samym puknięciem na gałce zmiany biegów czuje ze stuknie (oczywiscie z pedalem sprzegla w podlodze) bo gałka stawia lekki opór. Miales tak u siebie?
Ostatnio zmieniony 2 cze 15, 2:14 przez fazer1414, łącznie zmieniany 1 raz.
fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 15, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza

#10

Post autor: fazer1414 »

Dodam jeszcze ze będąc na podnośniku i zmieniając biegi (koła w górze) stukanie było jeszcze głośniejsze niż podczas jazdy (słychać na biegach 1,2,3 i wstecznym). Jeżeli bedzie trzeba zrobic sprzeglo to mam wymieniac wszystko z dwumasa czy nie? Jak sprawdzic co konkretnie siadło?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”