Stukanie przy zmianie biegów

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24/05/2015, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza
Kontakt:

Stukanie przy zmianie biegów

Postautor: fazer1414 » 26/05/2015, 22:26

Witam. Nieustannie w moim aucie słychać stuki podczas zmiany biegów 1,2,3 sa najglosniejsze. Co należy sprawdzić?
Wymianiłem już most i wszystkie tuleje dyferencjału i belki (tuleja nr 9, 2x tuleja nr 4, 2x tuleja nr 2, 2x tuleja nr 7) wszystkie wymienione sa na lemfordery. Dodam też ze wymienione zostały tuleje pływające marki MOOG.


mariryb
Specjalista
Posty: 5275
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Postautor: mariryb » 26/05/2015, 22:32

Juz soro tematow o tym sie przewinelo. Trzeba bylo sie podpiąć.

Jeszcze moze być łącznik elastyczny wału, luz na polosiach, dyfrze. Wyrwane mocowanie wozka, ale to bys zauwazyl przy wymianie tulei.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24/05/2015, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza
Kontakt:

Postautor: fazer1414 » 26/05/2015, 22:55

górne gniazda amorków też mogą być? dyfer jest dobry(wymieniłem bo w starym był luz wałka atakującego)

mariryb
Specjalista
Posty: 5275
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Postautor: mariryb » 26/05/2015, 23:09

Poduszki amortyzatora slychac na nierownosciach, ale nie przy zmianie biegow.

Mozenbyc luz na walku w skrzyni,krzyzaku, polosiach albo wzzedzie po trochu.

A jak lacznik elastyczny walu? To czesto powod stukania.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24/05/2015, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza
Kontakt:

Postautor: fazer1414 » 26/05/2015, 23:26

łącznik wygląda ok z zewnątrz, ale odkrece go i obejrze


Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3628
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Postautor: GUMMISS » 26/05/2015, 23:48

Nieraz wygląda dobrze, a pod obciążeniem się rozchodzi. Najlepiej jak byś siedzial w kanale, cegly ciasno pod kolami żeby ruchu nie mialy, a ktoś będzie wlaczal jedynkę i wsteczny na zmianę i probowal ruszać, wtedy będziesz widzial gdzie sa luzy. Praktycznie na każdym polaczeniu może być luz powodujący stuki od skrzyni do samego kola.......
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

Awatar użytkownika
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27/04/2015, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:
Kontakt:

Postautor: BxBatman » 27/05/2015, 10:27

a zużyte sprzęgło też może być objawem tego stukania ?

Awatar użytkownika
konrados94
Bywalec forum
Posty: 321
Rejestracja: 28/06/2014, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE
Kontakt:

Postautor: konrados94 » 27/05/2015, 11:36

jeśli docisk jest już kiepski to może coś takiego powodować że zmieniasz biegi na niewysprzęglonym układzie pomimo że masz pedał w podłodze. Dlatego słychać stuk przy wbiciu kolejnego biegu, układ napędowy odrazu zaczyna przenisic moment jeszcze przed puszczeniem sprzęgła.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek

fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24/05/2015, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza
Kontakt:

Postautor: fazer1414 » 02/06/2015, 1:57

konrados94 pisze:jeśli docisk jest już kiepski to może coś takiego powodować że zmieniasz biegi na niewysprzęglonym układzie pomimo że masz pedał w podłodze. Dlatego słychać stuk przy wbiciu kolejnego biegu, układ napędowy odrazu zaczyna przenisic moment jeszcze przed puszczeniem sprzęgła.

Sprawa ma się tak. Byłem u mechanika na podnośniku, stwierdził że powinienem wymienić podporę wału i że lewa półoś ma luzy. Powinienem się tym zająć? Czy podejrzewać docisk. U mnie jest tak ze jeszcze przed samym puknięciem na gałce zmiany biegów czuje ze stuknie (oczywiscie z pedalem sprzegla w podlodze) bo gałka stawia lekki opór. Miales tak u siebie?
Ostatnio zmieniony 02/06/2015, 2:14 przez fazer1414, łącznie zmieniany 1 raz.

fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24/05/2015, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza
Kontakt:

Postautor: fazer1414 » 02/06/2015, 2:07

Dodam jeszcze ze będąc na podnośniku i zmieniając biegi (koła w górze) stukanie było jeszcze głośniejsze niż podczas jazdy (słychać na biegach 1,2,3 i wstecznym). Jeżeli bedzie trzeba zrobic sprzeglo to mam wymieniac wszystko z dwumasa czy nie? Jak sprawdzic co konkretnie siadło?



Wróć do „Zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość