Stukanie przy zmianie biegów
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 311
- Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
- BMW: 325i EU3
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RZE
podpora jeśli jest wydymana to wymień, bo to będzie potęgować ten stukot, półoś raczej na stukanie niema wpływu ale jeśli ma bardzo duży luz to mogłbyś poszukać jakiejś używki tylko zebys miał możliwość "pomacać" i sprawdzic w jakim jest stanie, chyba lepsza opcja niż dawać 500zł za nową Ten opór na gałce sugerowałby sprzęgło albo wysprzęglik, może mieć jakiś wyciek i nie wyciska do końca, ale to sie raczej rzadko zdarza, jeśli masz jak to obejrzyj go spod auta, wszystkie przewody metalowe itp czy gdzies niema wycieku, no i w środku pod pedałem sprzęgła. Jeśli już by doszło do wymiany sprzęgła to zakładasz komplet tj tarcza docisk i łożysko oporowe, dwumas sprawdzisz sobie po wymontowaniu sprzęgła czy nie strzela, niema luzów zbyt dużych i czy nie jest przypalony/przytarty. Ile bunia ma nalatane km?
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 24 maja 15, 18:59
- BMW: e46 318i 2001r. polift
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Lomza
286 000, sprzeglo od nowosci nie bylo ruszane. A jak wyjaśnisz to ze gdy auto stoi na plaskiej powierzchni, wciskam sprzeglo i wrzucam 1 to auto stoi w miejscu? Gdyby nie wysprzeglalo to auto zaczeloby ruszać.
-
- Bywalec forum
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lut 13, 9:51
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Lodz
Ja w 1.9 m43 mam 276tys wymieniłem sprzegło było oryginalne. Jak pukało tak puka, ale wymiana dla spokoju bo trasy 1000km robie. Wymieniłem tuleje 9, nawet jeśli guma jest wizualnie dobra może pukać. U mnie 9 miała otwór jajowaty w 2 strony, zostały do wymiany chyba 2 tuleje którymi mocuje sie dyfer w sankach.
- marjusz
- Bywalec forum
- Posty: 56
- Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
- BMW: e46 compact
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Chrzanów
późna odpowiedź ale miałem to samo w e36, to było łożysko na wale przy sprzęgle, takie TOMPnięcie, ale dało się to odczucie zmniejszyć - poprzez wolniejsze puszczanie sprzęgła przy zmianie biegów
-
- Bywalec forum
- Posty: 177
- Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Bodzanów
Witam podlacze się do tematu otóż mam podobny problem przy wbijaniu biegu słychać metaliczny stuk z tyłu i gdy puszcze sprzeglo tez słychać stuk, ogolnie przy kazdym puszczeniu sprzegla słychać jak coś stuknie z tyłu.
Gdy jadac wcisne sprzeglo i puszcze rozniez przy kazdym puszczeniu sprzegla auto szarpnie i stuknie.
Do tego chuczenie z tyłu i wibracje chyba dyfra pod obciazenien bo slychac z tylu wibracje podczas gwaltownego przyspieszania.
Jeszcze jeden problem mam z puszczaniem sprzegla otoz po uszczeniu sprzegla auto wystrzela jak z procy przez sekunde i dalej jedzie normalnie.
Co może być do wymiany? miał ktoś podobne problemy ?
Gdy jadac wcisne sprzeglo i puszcze rozniez przy kazdym puszczeniu sprzegla auto szarpnie i stuknie.
Do tego chuczenie z tyłu i wibracje chyba dyfra pod obciazenien bo slychac z tylu wibracje podczas gwaltownego przyspieszania.
Jeszcze jeden problem mam z puszczaniem sprzegla otoz po uszczeniu sprzegla auto wystrzela jak z procy przez sekunde i dalej jedzie normalnie.
Co może być do wymiany? miał ktoś podobne problemy ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 170
- Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
- BMW: 316i/325i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
- VIN: AX22363
Temat wałkowany dość często.
W pierwszej kolejności sprawdź poduszki dyfra i tylnej belki, następnie luz w samym dyfrze, luz na wale i półosiach, przegób tależowy (między skrzynią a wałem) krzyżaki, podpore wału.
Tu nie ma czarów, skoro stuka to mósi być gdzieś w układzie luz.
W pierwszej kolejności sprawdź poduszki dyfra i tylnej belki, następnie luz w samym dyfrze, luz na wale i półosiach, przegób tależowy (między skrzynią a wałem) krzyżaki, podpore wału.
Tu nie ma czarów, skoro stuka to mósi być gdzieś w układzie luz.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 2204 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: cziko4
-
- 42 Odpowiedzi
- 17611 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Zadra85
-
- 16 Odpowiedzi
- 15116 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mefjupe
-
- 6 Odpowiedzi
- 4148 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 3 Odpowiedzi
- 1656 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Biemdablju
-
- 0 Odpowiedzi
- 1903 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Albi
-
- 4 Odpowiedzi
- 4828 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 1 Odpowiedzi
- 1730 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 8 Odpowiedzi
- 3900 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JasiuNJ
-
- 17 Odpowiedzi
- 8261 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BxBatman