Stukanie przy zmianie biegów

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#11

Post autor: konrados94 »

podpora jeśli jest wydymana to wymień, bo to będzie potęgować ten stukot, półoś raczej na stukanie niema wpływu ale jeśli ma bardzo duży luz to mogłbyś poszukać jakiejś używki tylko zebys miał możliwość "pomacać" i sprawdzic w jakim jest stanie, chyba lepsza opcja niż dawać 500zł za nową :P Ten opór na gałce sugerowałby sprzęgło albo wysprzęglik, może mieć jakiś wyciek i nie wyciska do końca, ale to sie raczej rzadko zdarza, jeśli masz jak to obejrzyj go spod auta, wszystkie przewody metalowe itp czy gdzies niema wycieku, no i w środku pod pedałem sprzęgła. Jeśli już by doszło do wymiany sprzęgła to zakładasz komplet tj tarcza docisk i łożysko oporowe, dwumas sprawdzisz sobie po wymontowaniu sprzęgła czy nie strzela, niema luzów zbyt dużych i czy nie jest przypalony/przytarty. Ile bunia ma nalatane km?
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
fazer1414
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 15, 18:59
BMW: e46 318i 2001r. polift
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Lomza

#12

Post autor: fazer1414 »

286 000, sprzeglo od nowosci nie bylo ruszane. A jak wyjaśnisz to ze gdy auto stoi na plaskiej powierzchni, wciskam sprzeglo i wrzucam 1 to auto stoi w miejscu? Gdyby nie wysprzeglalo to auto zaczeloby ruszać.
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#13

Post autor: KEMN1 »

Tak jak Ci pisali, sprawdz podpore i lacznik elastyczny wału.
jestemCzolgiem
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 18 lut 13, 9:51
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#14

Post autor: jestemCzolgiem »

Ja w 1.9 m43 mam 276tys wymieniłem sprzegło było oryginalne. Jak pukało tak puka, ale wymiana dla spokoju bo trasy 1000km robie. Wymieniłem tuleje 9, nawet jeśli guma jest wizualnie dobra może pukać. U mnie 9 miała otwór jajowaty w 2 strony, zostały do wymiany chyba 2 tuleje którymi mocuje sie dyfer w sankach.
Kuker
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 17, 10:59
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#15

Post autor: Kuker »

Odświeżę temat,
czy rozwiązał ktoś problem stukania? u mnie problem jest słyszalny na pierwszych trzech biegach
Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#16

Post autor: marjusz »

późna odpowiedź ale miałem to samo w e36, to było łożysko na wale przy sprzęgle, takie TOMPnięcie, ale dało się to odczucie zmniejszyć - poprzez wolniejsze puszczanie sprzęgła przy zmianie biegów
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#17

Post autor: Niedostepny363 »

Witam podlacze się do tematu otóż mam podobny problem przy wbijaniu biegu słychać metaliczny stuk z tyłu i gdy puszcze sprzeglo tez słychać stuk, ogolnie przy kazdym puszczeniu sprzegla słychać jak coś stuknie z tyłu.
Gdy jadac wcisne sprzeglo i puszcze rozniez przy kazdym puszczeniu sprzegla auto szarpnie i stuknie.
Do tego chuczenie z tyłu i wibracje chyba dyfra pod obciazenien bo slychac z tylu wibracje podczas gwaltownego przyspieszania.
Jeszcze jeden problem mam z puszczaniem sprzegla otoz po uszczeniu sprzegla auto wystrzela jak z procy przez sekunde i dalej jedzie normalnie.
Co może być do wymiany? miał ktoś podobne problemy ?
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#18

Post autor: skkt1 »

Temat wałkowany dość często.
W pierwszej kolejności sprawdź poduszki dyfra i tylnej belki, następnie luz w samym dyfrze, luz na wale i półosiach, przegób tależowy (między skrzynią a wałem) krzyżaki, podpore wału.
Tu nie ma czarów, skoro stuka to mósi być gdzieś w układzie luz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”