Sterownik DSC, ABS

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#1

Post autor: Daavid_94 »

Siemka mam pytanie. Pacjent E46 polift 2.0d 150.
Czy kupując sterownik DSC muszę kupić go z tego konkretnego silnika ? Czy może być z 3.0d bądź benzyny? Wiem że moge po numerach sprawdzić, ale ciężki jest tam dostęp i jak już rozkręce to chce wkręcić odrazu nowy. Co do numerów to nie przeszkadza mi że będą inne bo przekoduje w INPIE. Pomóżcie 😁
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nie wiem co chcesz kodować w inpa :roll: ale od 316i do 330i sterownik dsc jest taki sam.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#3

Post autor: Daavid_94 »

Co kodować ?
Jeśli kupi się sterownik o innych numerach trzeba go kodować. Wg BMW jest to po to żeby nie kupować części kradzionych ;D a że teraz mamy dostęp do INPY to możemy to zrobić. A dokładnie trzeba wpisać VIN. A powiedz mi jeszcze bo na aukcjach sterownika znalazłem opisy DSC i DSC3 czy to jest to samo czy poprostu miałem zwidy z DSC3 ? ;D
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jak chcesz to zrobić za pomocą inpa? Później podam numery jakie pasują.
Sam sterownik 34526765455
Cały agregat 34516765453
W ogłoszeniach oczywiście szukaj po 7 ostatnich cyfrach tych numeru.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#5

Post autor: Jarando »

Inpą nie zmienisz VINu w module DSC.
Potrzebny do tego P.A. Soft lub ISTA.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#6

Post autor: Daavid_94 »

Jak P.A Soft to fajnie bo posiadam kabelek. Tego drugiego nie znam nawet :D Dzięki wielkie za podanie numerów 😁

CZyli o sterowniku 6765454 mam zapomnieć ?

Podłączyłem dzisiaj z ciekawości auto pod PA Soft i całkowicie inne błędy:


ABS:
17FE Error bimber 17FE
5D97 Sensor cluster Supoly Voltage lut od range
5DF7 Vehicles power >18Volt
5DF5 Control unit internalizacja failure

LEW:
09 no can massage(ASC)

ZKE:
90 Battery Voltage: Open circuit

EWS:
0F Power on reset

DDE:
3F62 Speed sensor sCAN
48A3 Data (ASC 1)
48B3 Data (ASC 2)

IKE:
F5 No CAN massage ASC1
F9 No CAN massage ASC3

Wydaje mi się że te wszystkie błędy są spowodowane z jakimś napięciem

Sprawdziłem Aku miernikiem i zegarami i pokrywa się to z tym :
Samochód odpalony z wyłączonymi odbiornikami 14.3V
Samochód odpalony z włączonymi światłami itp. 14.3V
Podczas odpalania spada do 10.6V
Przy zgaszonym samochodzie 12.3V

A jak chwilkę pochodzi i jest to 14.3 i zgasze go to napięcie jest 13V i powoli (20-30sekund) spada do 12.3 i się utrzymuję

Pomóżcie pierw z błędem który pokazuje za duże napięcie zanim wymienię sterownik
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Jeździj z włączonym testem 9.0, pewnie zdarzają się skoki napięcia a przyczyną jest regulator napięcia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#8

Post autor: Daavid_94 »

Właśnie teraz jechałem z testem 9.0 i cały czas 13.9-14,4V.
MoLiwe że są to tak chwilowe skoki napięcia że wyświetlacz nie nadąży pokazać. Jutro podłączę miernik pod Aku i pasazer będzie cały czas się patrzył :D
Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 gru 15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#9

Post autor: Daavid_94 »

Panowie proszę o pomoc w rozikłaniu problemu.
Padło mi serwo więc musiałem je wymienić. Przy wymianie serwa oczywiście lepszy dostęp do sterownika DSC. Po kilkugodzinnych męczarniach wymieniłem sterownik DSC. Podpiąłem pasoft, wykasowałem błędy. Oczywiście łatwo nie mogło być. Błędy jakie miałem:
17FE Error bimber 17FE
5D97 Sensor cluster Supoly Voltage lut od range
5DF7 Vehicles power >18Volt
5DF5 Control unit internalizacja failure

Wszystkie zniknęły. Na desce wcześniej świeciła się kontrola trakcji, abs i czerwony wykrzyknik.
Po tych operacjach pojawił się nowy błąd 5E1F i została tylko trakcja na pomarańczowa i wykrzyknij pomarańczowy. Wyczytałem że jest to nie zakodowany sterownik. Więc postanowiłem wpisać VIN.
W pozycji FGSTNR musze wpisać 14cyfr/liczb lecz VIN ma 16 i wszystkie próby wpisania nie pomagają i dalej jest to samo. W pozycji ADFG nie było nic więc wpisałem 041496.

Proszę o pomoc co moge teraz zrobić i jak mam to wpisać. Podpiąłem też INPE i błąd nazywa się :5E1F: VIN not initilized, execute LWS calibration.
Więc pomyślałem że jeszcze musze skalibrować położenie kierownicy, wydaje mi się że jest skalibrowana bo jak mam proste koła w inpie jest 0.0 jak pochyle lekko w lewo bądź prawo to wszystko ładnie się rusza.

Posiadam kabel do INPY oraz PASOFT. Prosze o pomoc. Moge spróbować też zainstalować NCS bądź jakiś inny program żeby to ogarnąć .

https://photos.app.goo.gl/LJqcbpevgn1jxWWr7
Link do zdjęć
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”