Sterownik ASC kodowanie
-
- Bywalec forum
- Posty: 169
- Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Pruszków
vin powinien być siedem ostatnich
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 lut 14, 12:41
- BMW: e46 320Ci Coupe
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
Wiec ostatnia rzeczą jaka mi przychodzi do głowy to ręczne wprowadzenie nr. Vin do sterownika.
Tylko nie wiem czy sobie z tym poradzę.. mógłby ktoś przybliżyć w jaki sposób wpisać ten Vin?
Tak przy okazji to może ktoś mi wytłumaczyć jeżeli auto wyposażone jest w ASC to dlaczego w pliku FA.trc nie posiadam takiego kodu:
214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION (ASC) Układ stabilizacji jazdy ASC...???
Nikt nic? ...F5
Tylko nie wiem czy sobie z tym poradzę.. mógłby ktoś przybliżyć w jaki sposób wpisać ten Vin?
Tak przy okazji to może ktoś mi wytłumaczyć jeżeli auto wyposażone jest w ASC to dlaczego w pliku FA.trc nie posiadam takiego kodu:
214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION (ASC) Układ stabilizacji jazdy ASC...???
Nikt nic? ...F5
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...
bokiem nieliczni "...
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 lut 14, 12:41
- BMW: e46 320Ci Coupe
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
Jestem już w połowie sukcesu, ponieważ mam wszystko przygotowane do wgrania nowego oprogramowania z nowym nr Vin do sterownika.
Tylko wczoraj przez pomyłkę włączyłem opcje Energiesparmode einschalten (Tryb transportowy, oszczędzanie energii) w INPA.
I teraz radio przestało wg. mi działać najgorsze jest to że nie mogę tego trybu wyłączyć.
Próbowałem również w NCS przelecieć pustym MANem moduł radia (RAD) ale wyskakuje błąd:
i w tym oto momencie jestem bezradny już prawie udało mi się rozwiązać problem z ASC a przy okazji zepsułem radio
Tylko wczoraj przez pomyłkę włączyłem opcje Energiesparmode einschalten (Tryb transportowy, oszczędzanie energii) w INPA.
I teraz radio przestało wg. mi działać najgorsze jest to że nie mogę tego trybu wyłączyć.
Próbowałem również w NCS przelecieć pustym MANem moduł radia (RAD) ale wyskakuje błąd:
i w tym oto momencie jestem bezradny już prawie udało mi się rozwiązać problem z ASC a przy okazji zepsułem radio
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...
bokiem nieliczni "...
-
- Bywalec forum
- Posty: 169
- Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Pruszków
Tłumacz google z wds
Środek transportu
Począwszy od modelu roku 2002, wiele funkcji elektrycznych w urządzeniach sterowania zostanie wyłączony w jednostkach kontroli w celu ochrony akumulatora pojazdu podczas transportu.
Tryb transportu zostanie ustalony podczas produkcji pojazdu i musi być usunięte zanim pojazd zostanie przekazany do klienta.
Aktywacja trybu transportu poprzez system diagnostyczny BMW nie jest przeznaczony.
Tryb transportu jest usuwany przy pomocy funkcji serwisowej "Usuń środek transportu" w system diagnostyczny BMW.
Ważne: Po skasowaniu w trybie transportowym, wspomnienia kodu wada wszystkich jednostek kontrolnych muszą być usunięte przy użyciu funkcji "Quick Delete".
Tryb transportu będą wprowadzane stopniowo począwszy od roku modelowego 2002. Dokładny zakres funkcji zdezaktywowanych ma być pobierana z informacji serwisowych mających zastosowanie w każdym przypadku.
Za pośrednictwem funkcji serwisu "Usuń środek transportu", wszystkie jednostki kontrolne, w którym środek transportu może być aktywowane lub będą zdolne do aktywacji w trakcie kolejnych cykli rozwojowych zostaną zaangażowane. Nie ma znaczenia, czy środek transportu jest bardzo aktywna.
E53 i E39 Seria: W pojazdach z zawieszeniem pneumatycznym (EHC), koniec z trybów linii montażowych i transportowych są również usuwane z jednostki sterującej EHC.
Wiadomości
Po zakończeniu procedury kasowania, raport stanu jest wyświetlany na ekranie.
Wiadomość: usuwanie wykonywane
Tryb transportu został usunięty w jednostce sterującej.
Wiadomość: Nie Tryb transportu aktywne
Tryb transportu nie jest jeszcze obsługiwany przez jednostkę sterującą.
Wiadomość nie została zainstalowana
Nie można skonfigurować przesyłanie danych z jednostki sterującej. Jednostka sterująca nie jest zainstalowany w pojeździe.
Reasumując, potrzebujesz dis-a
w service function jest opcja ”Delete transport mode”
Środek transportu
Począwszy od modelu roku 2002, wiele funkcji elektrycznych w urządzeniach sterowania zostanie wyłączony w jednostkach kontroli w celu ochrony akumulatora pojazdu podczas transportu.
Tryb transportu zostanie ustalony podczas produkcji pojazdu i musi być usunięte zanim pojazd zostanie przekazany do klienta.
Aktywacja trybu transportu poprzez system diagnostyczny BMW nie jest przeznaczony.
Tryb transportu jest usuwany przy pomocy funkcji serwisowej "Usuń środek transportu" w system diagnostyczny BMW.
Ważne: Po skasowaniu w trybie transportowym, wspomnienia kodu wada wszystkich jednostek kontrolnych muszą być usunięte przy użyciu funkcji "Quick Delete".
Tryb transportu będą wprowadzane stopniowo począwszy od roku modelowego 2002. Dokładny zakres funkcji zdezaktywowanych ma być pobierana z informacji serwisowych mających zastosowanie w każdym przypadku.
Za pośrednictwem funkcji serwisu "Usuń środek transportu", wszystkie jednostki kontrolne, w którym środek transportu może być aktywowane lub będą zdolne do aktywacji w trakcie kolejnych cykli rozwojowych zostaną zaangażowane. Nie ma znaczenia, czy środek transportu jest bardzo aktywna.
E53 i E39 Seria: W pojazdach z zawieszeniem pneumatycznym (EHC), koniec z trybów linii montażowych i transportowych są również usuwane z jednostki sterującej EHC.
Wiadomości
Po zakończeniu procedury kasowania, raport stanu jest wyświetlany na ekranie.
Wiadomość: usuwanie wykonywane
Tryb transportu został usunięty w jednostce sterującej.
Wiadomość: Nie Tryb transportu aktywne
Tryb transportu nie jest jeszcze obsługiwany przez jednostkę sterującą.
Wiadomość nie została zainstalowana
Nie można skonfigurować przesyłanie danych z jednostki sterującej. Jednostka sterująca nie jest zainstalowany w pojeździe.
Reasumując, potrzebujesz dis-a
w service function jest opcja ”Delete transport mode”
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 lut 14, 12:41
- BMW: e46 320Ci Coupe
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
Dziękuje "krzysiek80r" ale już wszystko naprawione męczyłem się z tym łącznie 2 tyg. ale dałem rady.
Transport mode wyłączyłem inpa, wszystko ok ale z sterownikiem radia (RAD) już nie było połącznia, NCS,inpa,pa-soft itd.. brak komunikacji.
Ostatecznie stwierdziłem że radio jest uszkodzone i nie opłaca się naprawiać. Zakupiłem inne używane za 360zł, radyjko wygląda jak nowe nie używane wg.
Podpiąłem wszystko śmiga jak trzeba.
Natomiast przechodząc do sedna sprawy gdyby ktoś miał z tym problem, po kolei co trzeba zrobić.
1.Kodowanie NCSem.
2.W razie potrzeby wpisanie ręcznie Vin przez Tool32.
I do tego momentu miałem wszystko zrobione i dalej ASC świeci i wywala błąd.
Okazało się że miałem złą wersje Inpy. Brakowało mi właśnie opcji (initialisation Vin-nr) w mojej Inpie.
Pobrałem inną Inpe którą odpaliłem na wirtualnej maszynie (VMware)
I mamy nową opcje pod klawiszem F1, której wcześniej nie było (compensation steering angle/initialisation Vin-n)
http://chomikuj.pl/trandolf/INPA+pod+WIN7 jakby ktoś chciał
3.Teraz kalibracja w Inpie
wybierając model >>> podwozie >>> DSC MK60 ,
po otwarciu Menu w lewej kolumnie jest <Shift>+<F4> compensation routines.
Po otwarciu następnego okna wybrałem opcję "compensation steering angle/initialisation Vin-nr"
przez naciśnięcie F1.
4.Gdy tylko trakcja zgaśnie otwieramy obowiązkowo piffko
Przypomnę błąd jaki mi wyskakiwał to właśnie
5E1F ABS/ASC/DSC: VIN not initialised, execute LWS calibration
Gdyby ktoś miał dalej z tym problem, pisać na priv:)
Dzięki wszystkim za pomoc
Transport mode wyłączyłem inpa, wszystko ok ale z sterownikiem radia (RAD) już nie było połącznia, NCS,inpa,pa-soft itd.. brak komunikacji.
Ostatecznie stwierdziłem że radio jest uszkodzone i nie opłaca się naprawiać. Zakupiłem inne używane za 360zł, radyjko wygląda jak nowe nie używane wg.
Podpiąłem wszystko śmiga jak trzeba.
Natomiast przechodząc do sedna sprawy gdyby ktoś miał z tym problem, po kolei co trzeba zrobić.
1.Kodowanie NCSem.
2.W razie potrzeby wpisanie ręcznie Vin przez Tool32.
I do tego momentu miałem wszystko zrobione i dalej ASC świeci i wywala błąd.
Okazało się że miałem złą wersje Inpy. Brakowało mi właśnie opcji (initialisation Vin-nr) w mojej Inpie.
Pobrałem inną Inpe którą odpaliłem na wirtualnej maszynie (VMware)
I mamy nową opcje pod klawiszem F1, której wcześniej nie było (compensation steering angle/initialisation Vin-n)
http://chomikuj.pl/trandolf/INPA+pod+WIN7 jakby ktoś chciał
3.Teraz kalibracja w Inpie
wybierając model >>> podwozie >>> DSC MK60 ,
po otwarciu Menu w lewej kolumnie jest <Shift>+<F4> compensation routines.
Po otwarciu następnego okna wybrałem opcję "compensation steering angle/initialisation Vin-nr"
przez naciśnięcie F1.
4.Gdy tylko trakcja zgaśnie otwieramy obowiązkowo piffko
Przypomnę błąd jaki mi wyskakiwał to właśnie
5E1F ABS/ASC/DSC: VIN not initialised, execute LWS calibration
Gdyby ktoś miał dalej z tym problem, pisać na priv:)
Dzięki wszystkim za pomoc
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...
bokiem nieliczni "...
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Ja już to gdzieś czytałem
Stuknięte fonem
Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Seba97e46
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
- BMW: E46 318i N42 2001r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Cześć, odświeżę trochę post, mam nadzieję że ktoś mi pomoże. Mam taki problem że kupiłem używaną pompę abs/dsc bo spalił mi się sterownik. Numery są takie same jak na starej, ale dalej palą mi się te kontrolki dsc,abs i ręczny. W inpie pokazuje tylko błąd pompy 5df0, nie da się go usunąć, próbowałem kodować w ncs expercie i nic to nie daje, czujnik skrętu też konfigurowany.
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 lut 14, 12:41
- BMW: e46 320Ci Coupe
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
5df0 to błąd silnika pompy, 99% przypadków to zjechane szczotki.
Ostatnio przesunięty w górę 11 wrz 18, 23:26 przez: ferek93.
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...
bokiem nieliczni "...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1486 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: skkt1
-
- 23 Odpowiedzi
- 10366 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Daavid_94
-
- 10 Odpowiedzi
- 6539 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rempp
-
- 0 Odpowiedzi
- 1192 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Vekall
-
- 3 Odpowiedzi
- 3258 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: skkt1
-
- 7 Odpowiedzi
- 4434 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba97e46
-
- 10 Odpowiedzi
- 3142 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damiangxxx
-
- 3 Odpowiedzi
- 1354 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2575 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson