Sterownik ASC kodowanie

krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 06/12/2010, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków
Kontakt:

Re: Sterownik ASC kodowanie

Post autor: krzysiek80r » 26/10/2015, 19:50

vin powinien być siedem ostatnich


Awatar użytkownika
ferek93
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 25/02/2014, 12:41
BMW: e46 320Ci Coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk
Kontakt:

Post autor: ferek93 » 27/10/2015, 0:12

Wiec ostatnia rzeczą jaka mi przychodzi do głowy to ręczne wprowadzenie nr. Vin do sterownika.
Tylko nie wiem czy sobie z tym poradzę.. mógłby ktoś przybliżyć w jaki sposób wpisać ten Vin?

Tak przy okazji to może ktoś mi wytłumaczyć jeżeli auto wyposażone jest w ASC to dlaczego w pliku FA.trc nie posiadam takiego kodu:
214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION (ASC) Układ stabilizacji jazdy ASC...??? 8)

Nikt nic? ...F5
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...

Awatar użytkownika
ferek93
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 25/02/2014, 12:41
BMW: e46 320Ci Coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk
Kontakt:

Post autor: ferek93 » 30/10/2015, 11:14

Jestem już w połowie sukcesu, ponieważ mam wszystko przygotowane do wgrania nowego oprogramowania z nowym nr Vin do sterownika.
Tylko wczoraj przez pomyłkę włączyłem opcje Energiesparmode einschalten (Tryb transportowy, oszczędzanie energii) w INPA. :(

Obrazek


I teraz radio przestało wg. mi działać najgorsze jest to że nie mogę tego trybu wyłączyć.
Próbowałem również w NCS przelecieć pustym MANem moduł radia (RAD) ale wyskakuje błąd:

Obrazek

i w tym oto momencie jestem bezradny :( już prawie udało mi się rozwiązać problem z ASC a przy okazji zepsułem radio :cry:
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...

krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 06/12/2010, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków
Kontakt:

Post autor: krzysiek80r » 05/11/2015, 21:45

Tłumacz google z wds

Środek transportu

Począwszy od modelu roku 2002, wiele funkcji elektrycznych w urządzeniach sterowania zostanie wyłączony w jednostkach kontroli w celu ochrony akumulatora pojazdu podczas transportu.
Tryb transportu zostanie ustalony podczas produkcji pojazdu i musi być usunięte zanim pojazd zostanie przekazany do klienta.
Aktywacja trybu transportu poprzez system diagnostyczny BMW nie jest przeznaczony.
Tryb transportu jest usuwany przy pomocy funkcji serwisowej "Usuń środek transportu" w system diagnostyczny BMW.
Ważne: Po skasowaniu w trybie transportowym, wspomnienia kodu wada wszystkich jednostek kontrolnych muszą być usunięte przy użyciu funkcji "Quick Delete".
Tryb transportu będą wprowadzane stopniowo począwszy od roku modelowego 2002. Dokładny zakres funkcji zdezaktywowanych ma być pobierana z informacji serwisowych mających zastosowanie w każdym przypadku.
Za pośrednictwem funkcji serwisu "Usuń środek transportu", wszystkie jednostki kontrolne, w którym środek transportu może być aktywowane lub będą zdolne do aktywacji w trakcie kolejnych cykli rozwojowych zostaną zaangażowane. Nie ma znaczenia, czy środek transportu jest bardzo aktywna.
E53 i E39 Seria: W pojazdach z zawieszeniem pneumatycznym (EHC), koniec z trybów linii montażowych i transportowych są również usuwane z jednostki sterującej EHC.
Wiadomości

Po zakończeniu procedury kasowania, raport stanu jest wyświetlany na ekranie.
Wiadomość: usuwanie wykonywane
Tryb transportu został usunięty w jednostce sterującej.
Wiadomość: Nie Tryb transportu aktywne
Tryb transportu nie jest jeszcze obsługiwany przez jednostkę sterującą.
Wiadomość nie została zainstalowana
Nie można skonfigurować przesyłanie danych z jednostki sterującej. Jednostka sterująca nie jest zainstalowany w pojeździe.


Reasumując, potrzebujesz dis-a
w service function jest opcja ”Delete transport mode”

Obrazek

Awatar użytkownika
ferek93
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 25/02/2014, 12:41
BMW: e46 320Ci Coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk
Kontakt:

Post autor: ferek93 » 06/11/2015, 9:09

Dziękuje "krzysiek80r" ale już wszystko naprawione :) męczyłem się z tym łącznie 2 tyg. ale dałem rady.
Transport mode wyłączyłem inpa, wszystko ok ale z sterownikiem radia (RAD) już nie było połącznia, NCS,inpa,pa-soft itd.. brak komunikacji.
Ostatecznie stwierdziłem że radio jest uszkodzone i nie opłaca się naprawiać. Zakupiłem inne używane za 360zł, radyjko wygląda jak nowe nie używane wg.
Podpiąłem wszystko śmiga jak trzeba. :Yahoo!:

Natomiast przechodząc do sedna sprawy gdyby ktoś miał z tym problem, po kolei co trzeba zrobić.

1.Kodowanie NCSem.
2.W razie potrzeby wpisanie ręcznie Vin przez Tool32.

I do tego momentu miałem wszystko zrobione i dalej ASC świeci i wywala błąd.
Okazało się że miałem złą wersje Inpy. Brakowało mi właśnie opcji (initialisation Vin-nr) w mojej Inpie.
Pobrałem inną Inpe którą odpaliłem na wirtualnej maszynie (VMware)
I mamy nową opcje pod klawiszem F1, której wcześniej nie było (compensation steering angle/initialisation Vin-n)
http://chomikuj.pl/trandolf/INPA+pod+WIN7" onclick="window.open(this.href);return false; jakby ktoś chciał :)

3.Teraz kalibracja w Inpie
wybierając model >>> podwozie >>> DSC MK60 ,
po otwarciu Menu w lewej kolumnie jest <Shift>+<F4> compensation routines.
Po otwarciu następnego okna wybrałem opcję "compensation steering angle/initialisation Vin-nr"
przez naciśnięcie F1.


4.Gdy tylko trakcja zgaśnie otwieramy obowiązkowo piffko :D

Przypomnę błąd jaki mi wyskakiwał to właśnie
5E1F ABS/ASC/DSC: VIN not initialised, execute LWS calibration

Gdyby ktoś miał dalej z tym problem, pisać na priv:)

Dzięki wszystkim za pomoc :)
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...


Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1970
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 09/11/2015, 21:01

Ja już to gdzieś czytałem ;)

Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20/09/2016, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Seba97e46 » 01/04/2017, 20:16

Cześć, odświeżę trochę post, mam nadzieję że ktoś mi pomoże. Mam taki problem że kupiłem używaną pompę abs/dsc bo spalił mi się sterownik. Numery są takie same jak na starej, ale dalej palą mi się te kontrolki dsc,abs i ręczny. W inpie pokazuje tylko błąd pompy 5df0, nie da się go usunąć, próbowałem kodować w ncs expercie i nic to nie daje, czujnik skrętu też konfigurowany.

Awatar użytkownika
ferek93
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 25/02/2014, 12:41
BMW: e46 320Ci Coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk
Kontakt:

Post autor: ferek93 » 11/09/2018, 23:26

5df0 to błąd silnika pompy, 99% przypadków to zjechane szczotki.


Ostatnio przesunięty w górę 11/09/2018, 23:26 przez: ferek93.
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość