spadek mocy, głośna praca silnika 320d - egr nie działa

Awatar użytkownika
Melanholy
Posty: 5
Rejestracja: 15 lis 17, 21:27
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: Melanholy »

Dobry wieczór,
Ostatnio zabrakło mi paliwa w drodze na stację ( zepsuty pływak), samochód zapowietrzył się, lecz po kilku próbach odpalenia zaczął działać- z tym, że wywaliło błąd od świec. Dojechałem do domu i następnego ranka odczułem wielki spadek mocy do ok 3tyś obrotów ( na biegu jałowym obroty normalne) oraz znacznie głośniejszą pracę silnika. Ktoś wie co może być przyczyną? Spotkał się ktoś już z czymś takim? Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 15 lis 17, 22:17 przez Melanholy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Melanholy
Posty: 5
Rejestracja: 15 lis 17, 21:27
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#2

Post autor: Melanholy »

Pragnę dodać, że zawór egr prawdopodobnie nie działa; zatykanie przewodu nic nie zmienia, zawór nie zasysa. To może być przyczyna?
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: adamusiek »

popraw tytuł tematu
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#4

Post autor: rafał18 »

n75 od turbo do sprawdzenia i podepnij kompa to sie wiecej dowiemy...
m47 czy m47n
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Kontrolka "świec" przy braku ciśnienia paliwa podczas rozruchu pasuje mi do m47n. Proponuję zacząć "naprawę" od wymiany filtra paliwa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Melanholy
Posty: 5
Rejestracja: 15 lis 17, 21:27
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#6

Post autor: Melanholy »

Dzięki za odpowiedź. Silnik M47n. Umówiłem się na podpięcie do kompa w poniedziałek.
A ten niedziałający EGR? Coś powoduje złego?
Filtr zmieniałem jakieś 4 miesiące temu, także powinno być ok.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Ale to teraz pociągnęło resztki ze zbiornika a nie powiedzmy 5 miesięcy temu %) jeżeli chodzi o egr to masz przetwornik ciśnienia, który nim steruje, taki sam jest od turbiny, możesz na próbę je zamienić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

EGR zdjąć i wyczyścić/rozruszać, oraz sprawdzić zaworek i przewody podciśnienia.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”