Spadek mocy E46 320d 136KM

bythomas1
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 1 cze 17, 19:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherowo

#1

Post autor: bythomas1 »

Witam mam problem ze swoim bmw mianowicie taki że nie jest dynamiczne i jeździ się nim jak bym miał przyczepke.
Dla porównania jeździłem kolegi 320d 136km to całkiem innne auto zrywne i osiąga inne prędkości na tych samych odcinkach.
Wymieniłem wszystkie filtry i oleje.
Czyścilem przetworniki ciśnienia. Ale to nic lepiej nie było, Wymieniłem węże od podcisnienia i jest delikatnie lepiej.

Film do odczytów z Inpy https://youtu.be/a5Gt2XrCMUI

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
bythomas1
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 1 cze 17, 19:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherowo

#2

Post autor: bythomas1 »

bythomas1 pisze:Witam, mam problem ze swoim bmw mianowicie taki, że nie jest ono dynamiczne i jeździ się nim jakby miało z tyłu przyczepkę.
Dla porównania jeździłem kolegi 320d 136km to odczucia były zupełnie inne: auto było zrywne i osiągało inne prędkości na tych samych odcinkach.
Wymieniłem wszystkie filtry i oleje,
czyścilem przetworniki ciśnienia, ale i po tym nie było lepiej. Wymieniłem węże od podcisnienia i jest delikatnie lepiej.
Podejrzewam że to przepływomierz ale nie jestem znawcą ;-)
Film do odczytów z Inpy.

https://youtu.be/a5Gt2XrCMUI

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

gdzie te odczyty, bo ja widze tylko napiecie i powietrze
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
bythomas1
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 1 cze 17, 19:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherowo

#4

Post autor: bythomas1 »

To czego konkretnie zrobić odczyt? analog 1 czy analog 2?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
bythomas1
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 1 cze 17, 19:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherowo

#5

Post autor: bythomas1 »

bythomas1 pisze:To czego konkretnie zrobić odczyt? analog 1 czy analog 2?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Widać że mechanik był wszędzie bo cała instalacja od podcisnienia była powyrywana i przetworniki podcisnienia nie na swoim miejscu Obrazek

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#6

Post autor: rafał18 »

Wpisz sobie w google "m47 odzyskiwanie mocy", tutaj tez chyba gdzies było
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

Może być każdy element który wsadzili pod maskę w samochodzie. To że mechanik zrobił rzeźnie z podciśnieniem oznacza tyle że nie miał pojęcia na co patrzą jego oczy. Przejdź ścieżkę odzyskiwania mocy i jak nie będzie rezultatu trzeba będzie szukać awarii, pomożemy jak będziemy umieli :)

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#8

Post autor: rafał18 »

Niby prosty silnik a jednak jest skomplikowany :D
Pompa moze sie kończy...
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: zibi_j1 »

Ja też mam kilka pomysłów ;)
Na razie sprawdź co spierniczył mechanik. Zobacz jakie masz zaworki. Może warto je wymienić? Jak masz kolegę z innym 320d zamień się z nim na przepływomierze. Generalnie masz 3 opcje:
1 jeździć od Warsztatu do warsztatu i wymieniać co komu przyjdzie do głowy.
2. Olać to, grunt że jeździ i zbieraj kasę na SWAP tego silnika (wiem jak to brzmi i co o mnie teraz myślisz, ale uwierz mi że nigdy nie daruję sobie że nie wybrałem tej opcji)
3. Jechać do Trandolfa. On sprawi że autko wróci zdrowe a jak będziesz chciał to i mocniejsze.

Przechodziłem przez podobne problemy. Nie na darmo mój temat ma 270 stron... Wpakowałem w ten silnik ok 12 tys.... Kasa której nigdy nie odzyskam. Ale moc wróciła ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Sprawdź schematy podłączenia podciśnień względem kolegi z m47, tak samo zaworki i może znajdziesz jakąś różnicę. Problem może być nawet przez zawór EGR, wygląda na to że straciłeś doładowanie.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”