Słaby silnik, ale jest wskazówka. Pomożecie?

Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#1

Post autor: Satek96 »

Kiedyś mówiłem o tym, że silnik nie trzyma równo obrotów na zimnym i nie ma mocy. M52TUB20 powinien przynajmniej na mokrym pozamiatać, a nawet nie chciał wejść bokiem ze strzałem ze sprzęgła. Kolega który sam się przejechał potwierdził, że coś jest nie tak i podpieliśmy go pod komputer. Podczas testów biezących parametrów trafiłem na coś takiego (zdjęcie niżej).

Obrazek

Wartości 5 cylindra są zerowe. Jedyne co mi przychodzi na myśl to cewka lub świeca na 5 cylindrze. Świece odkładam na drugi plan, bo samochód pali bez problemu na zimnym/ciepłym od strzała. Traf celny, czy może być coś jeszcze nie tak?
turfel
Bywalec forum
Posty: 43
Rejestracja: 17 lut 18, 11:36
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów
VIN: M54B25

#2

Post autor: turfel »

Sprawdzałeś kompresje na cylindrach?
Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#3

Post autor: Satek96 »

turfel pisze: 16 cze 18, 11:55 Sprawdzałeś kompresje na cylindrach?
Jeszcze nie, pod koniec miesiąca planuję podjechać do kolegi na sprawdzenie kompresji właśnie... :/
turfel
Bywalec forum
Posty: 43
Rejestracja: 17 lut 18, 11:36
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów
VIN: M54B25

#4

Post autor: turfel »

Na Twoim miejscu bym najpierw zaczął od tego. A jak odłączysz na pracującym silniku cewke z cylindra nr 5 to zmienia się praca silnika?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#5

Post autor: Szczurson »

Jakby cewka była walnięta, bo by czuł różnicę w pracy, bo nie paliłby na jeden cylinder. A ja słyszałem jak to auto chodzi i nie wygląda na to, żeby nie pracował na jeden z cylindrów.
Szkoda, że nie wiem co to za parametr, bo po polsku to wychodzi z tego niezła kaszanka. Nie masz dostępu do INPY?
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#6

Post autor: Satek96 »

Szczurson pisze: 16 cze 18, 13:30 Jakby cewka była walnięta, bo by czuł różnicę w pracy, bo nie paliłby na jeden cylinder. A ja słyszałem jak to auto chodzi i nie wygląda na to, żeby nie pracował na jeden z cylindrów.
Szkoda, że nie wiem co to za parametr, bo po polsku to wychodzi z tego niezła kaszanka. Nie masz dostępu do INPY?
Muszę umówic się z Paulkiem, bo on ma komputer. Poproszę go najwyzej o sprawdzenie parametrów. Wiesz na co patrzeć w inpie?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”