Skrzynia w 330i SMG
-
- Bywalec forum
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 kwie 14, 15:45
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto:
- VIN: PD80466
Witam.
Mam problem ze skrzynia SMG polega to na tym że gdy mam przykladowo 5 tys obrotow trzymam gaz w glebe i zmieniam bieg w górę on go przerzuci i wrzuca sie N-Luz... Wydaje mi się że tak napewno nie powinno być... Pozatym wydaje mi się że jest zbyt długa przerwa przy zmianie biegu wyżej... Szybciej bym zmienil ręcznie o tak powiem...
Na automacie ładnie drze nawet ponad 6 tys obrotow i przerzuca bezproblemowo na kolejny. Dodatkowo wnerwia mnie fakt że gdy jade automatem i hamuje przykladowo dojezdzajac do skrzyzowania i pasuje (tutaj też długo zmienia bieg) Tutaj jeszcze dodam gdy depne na manualu po zmianie biegu z tyłu jest słyszalne BUM
Chciałbym dodać jeszcze że po dłuższej jezdzie zrobieniu np 30km przy kazdym biegu coś jakby trzeszczy np startuje z 1 i od 1-3tys obrotow jest taki dźwięk jakby ocierały o siebie koła zębate. Kolejne biegi tak samo... Nie wiem czy to wina skrzyni. Chciałem ostatnio pokazać to mechanikowi ale niestety słabo było słyszalne, a dzisiaj wracając po 50km przejażdżce słyszałem to na kazdym biegu...
Byłem ostatnio u znajomego mechanika pod kompem nic nie wykrywa. Chciałbym się od was dowiedzieć jak to jest z tą skrzynią.
Mam problem ze skrzynia SMG polega to na tym że gdy mam przykladowo 5 tys obrotow trzymam gaz w glebe i zmieniam bieg w górę on go przerzuci i wrzuca sie N-Luz... Wydaje mi się że tak napewno nie powinno być... Pozatym wydaje mi się że jest zbyt długa przerwa przy zmianie biegu wyżej... Szybciej bym zmienil ręcznie o tak powiem...
Na automacie ładnie drze nawet ponad 6 tys obrotow i przerzuca bezproblemowo na kolejny. Dodatkowo wnerwia mnie fakt że gdy jade automatem i hamuje przykladowo dojezdzajac do skrzyzowania i pasuje (tutaj też długo zmienia bieg) Tutaj jeszcze dodam gdy depne na manualu po zmianie biegu z tyłu jest słyszalne BUM
Chciałbym dodać jeszcze że po dłuższej jezdzie zrobieniu np 30km przy kazdym biegu coś jakby trzeszczy np startuje z 1 i od 1-3tys obrotow jest taki dźwięk jakby ocierały o siebie koła zębate. Kolejne biegi tak samo... Nie wiem czy to wina skrzyni. Chciałem ostatnio pokazać to mechanikowi ale niestety słabo było słyszalne, a dzisiaj wracając po 50km przejażdżce słyszałem to na kazdym biegu...
Byłem ostatnio u znajomego mechanika pod kompem nic nie wykrywa. Chciałbym się od was dowiedzieć jak to jest z tą skrzynią.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Na początek powiedz jaki to jest model SMG.
Ostatnio robiłem gruby wywiad na temat SMG w ASO i wśród znajomych więc jestem w temacie.
Masz sterowanie łopatkami z kierownicy i przycisk SPORT czy nie ??
SMG I czy SMG II ??
Ostatnio robiłem gruby wywiad na temat SMG w ASO i wśród znajomych więc jestem w temacie.
Masz sterowanie łopatkami z kierownicy i przycisk SPORT czy nie ??
SMG I czy SMG II ??
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Przede wszystkim trzeba skrzynię podpiąć po komputer.
Kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni ?
Trzeba sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompa. Na biegu jałowym przy wyłączonym silniku, ALE OTWARTYM AUCIE (to jest bardzo ważne) powinno być ok 45 barów.
Po zapłonie ok 75 barów może się wahać. Podczas jazdy może się nawet powyżej 100 barów.
Kolejna sprawa to sprzęgło, w jakim jest stanie oraz wysprzęglik.
Wszystko to można sprawdzić na komputerze poprzez live data.
Te parametry mogą już dużo nam powiedzieć o stanie osprzętu skrzyni.
Trzeba na pewno wejść pod auto i sprawdzić wizualnie czy nie ma gdzieś jakiś wycieków.
Jeszcze jedno pytanie:
Kiedy robiłeś adaptację sprzęgła w tej skrzyni?
Chodzi o to że co jakiś czas trzeba podpiąć pod kompa i powiedzieć skrzyni jak bardzo ma zużyte sprzęgło właśnie po to aby się nie ślizgało i nie wrzucała na "N" ?????
Kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni ?
Trzeba sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompa. Na biegu jałowym przy wyłączonym silniku, ALE OTWARTYM AUCIE (to jest bardzo ważne) powinno być ok 45 barów.
Po zapłonie ok 75 barów może się wahać. Podczas jazdy może się nawet powyżej 100 barów.
Kolejna sprawa to sprzęgło, w jakim jest stanie oraz wysprzęglik.
Wszystko to można sprawdzić na komputerze poprzez live data.
Te parametry mogą już dużo nam powiedzieć o stanie osprzętu skrzyni.
Trzeba na pewno wejść pod auto i sprawdzić wizualnie czy nie ma gdzieś jakiś wycieków.
Jeszcze jedno pytanie:
Kiedy robiłeś adaptację sprzęgła w tej skrzyni?
Chodzi o to że co jakiś czas trzeba podpiąć pod kompa i powiedzieć skrzyni jak bardzo ma zużyte sprzęgło właśnie po to aby się nie ślizgało i nie wrzucała na "N" ?????
-
- Bywalec forum
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 kwie 14, 15:45
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto:
- VIN: PD80466
Gdy kupowałem auto było po wymianie sprzęgła dokładnie data kupna przez poprzedniego właściciela: 29.08.2013 sprzęgło VALEO 355ZŁ
To jeszcze pewnie w poniedziałek sprawdzę to u znajomego mechanika.
Olej w skrzyni miał być sprawdzony od razu ale tak wszystko leciało na bieżaco ze mi to z glowy wylecialo...
Nie robiłem żadnej adaptacji i nie wiem niestety na czym to polega... Uzytkuje autko po raz pierwszy z taka skrzynia i mam go od niecalego miesiaca
To jeszcze pewnie w poniedziałek sprawdzę to u znajomego mechanika.
Olej w skrzyni miał być sprawdzony od razu ale tak wszystko leciało na bieżaco ze mi to z glowy wylecialo...
Nie robiłem żadnej adaptacji i nie wiem niestety na czym to polega... Uzytkuje autko po raz pierwszy z taka skrzynia i mam go od niecalego miesiaca
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Pytanie czy było nowe czy regenerowane.
Bo za 355zł to raczej nie może być nowe... Nowe kosztuje ok 700zł
Nie wiem kto wymieniał sprzęgło i czy zrobił adaptację bo jest ona KONIECZNA podczas tego zabiegu.
Na chwilę obecną trzeba zrobić diagnostykę, wymienić olej w całej skrzyni i wykonać adaptację sprzęgła.
Bo za 355zł to raczej nie może być nowe... Nowe kosztuje ok 700zł
Nie wiem kto wymieniał sprzęgło i czy zrobił adaptację bo jest ona KONIECZNA podczas tego zabiegu.
Na chwilę obecną trzeba zrobić diagnostykę, wymienić olej w całej skrzyni i wykonać adaptację sprzęgła.
-
- Bywalec forum
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 kwie 14, 15:45
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto:
- VIN: PD80466
Orientujesz się jaki olej i ile go tam wchodzi??
Pewnie i masz rację... Twierdził że zrobił adaptacje i wymienił sprzęgło.
Mam fakturke "Sprzęgło KPL Bmw 3(e46) cena brutto 355,27
Pewnie i masz rację... Twierdził że zrobił adaptacje i wymienił sprzęgło.
Mam fakturke "Sprzęgło KPL Bmw 3(e46) cena brutto 355,27
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 6883 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 17 Odpowiedzi
- 5570 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaypablo
-
- 1 Odpowiedzi
- 906 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: domibln
-
- 5 Odpowiedzi
- 2627 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dworak26
-
- 0 Odpowiedzi
- 720 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JezdzicObserwowac
-
- 8 Odpowiedzi
- 4388 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hormon26
-
- 0 Odpowiedzi
- 1630 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Robss
-
- 6 Odpowiedzi
- 2790 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 927 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err
-
- 4 Odpowiedzi
- 6932 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bayou325