Skrzynia biegów/ sprzęgło

Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#1

Post autor: Dzidek90 »

Witam.
Ostatnio na warsztat wjechało nam 330i z manualna skrzynia biegów.
Objawy jakie występują :
Po odpaleniu samochodu słychać stukanie/ pukanie/ klupanie. Podczas dodania gazu objawy nasilają sie.
Natomiast przy wbiciu sprzęgła w podłogę objawy ustępują...
Kontaktowaliśmy się z znajomymi z innych warsztatów i ile ludzi tyle opini....

1.Skrzynia biegów się kończy ?
2. Sprzęgło do wymiany ?
3. A może to łapa wysprzęglika ??

Proszę o jakąś podpowiedz ;)
Pozdrawiam Dzidek :beer:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nie chodzi przypadkiem o łożysko oporowe? Możesz to nagrać?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

6b? Jesli bedziecie zmieniac sprzeglo to odkupie stara tarcze jesli na drobny wieloklin, wiec skitraj gdzies :P stan obojętny, i tak pojdzie w kevlar.

A objawy sa takie jak u mnie touringu, gdzie jeszcze sie z tym nie uporalem, ALE przy ostatnim sciaganiu skrzyni wypadlo mi z walu lozysko pilotujace walek skrzyni. Wsadzilem je na miejsce ale wydaje mi sie ze to jest wlasnie przyczyna i trzeba nowe. Ono jest wbijane w wal, wiec nie powinno raczej samo wypadac.
Druga opcja to mozliwe ze ktos mieszal ze sprzeglem? Moze dal tarcze ktora ma wiekszy luz na walku i po prostu bez wcisnietego sprzegla ten luz sie ujawnia.
Trzecia opcja to lozysko na wyjsciu walka w skrzyni.
Bez sciagania sie nie obejdzie

Lozysko oporowe raczej nie wali tylko wyje, no chyba ze juz calkiem sie rozpadlo ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#4

Post autor: Dzidek90 »

maniek21112 pisze:Nie chodzi przypadkiem o łożysko oporowe? Możesz to nagrać?
Łożysko napewno odpada ;) NIestety nie moge bo samochód stoi 25km ode mnie :)
Broder pisze:6b? Jesli bedziecie zmieniac sprzeglo to odkupie stara tarcze jesli na drobny wieloklin, wiec skitraj gdzies :P stan obojętny, i tak pojdzie w kevlar.

A objawy sa takie jak u mnie touringu, gdzie jeszcze sie z tym nie uporalem, ALE przy ostatnim sciaganiu skrzyni wypadlo mi z walu lozysko pilotujace walek skrzyni. Wsadzilem je na miejsce ale wydaje mi sie ze to jest wlasnie przyczyna i trzeba nowe. Ono jest wbijane w wal, wiec nie powinno raczej samo wypadac.
Druga opcja to mozliwe ze ktos mieszal ze sprzeglem? Moze dal tarcze ktora ma wiekszy luz na walku i po prostu bez wcisnietego sprzegla ten luz sie ujawnia.
Trzecia opcja to lozysko na wyjsciu walka w skrzyni.
Bez sciagania sie nie obejdzie

Lozysko oporowe raczej nie wali tylko wyje, no chyba ze juz calkiem sie rozpadlo ;)
Dokładnie tak jak piszesz, łozysko wyje a tutaj jest cisza :)
Skrzynia 5b- i jest wyciągnieta
Czy łożysko pilotujące wygląda jak "grzybek " ??
Tutaj jest cykliczne cykanie/ ocieranie jakby o coś
Poprzedni właściciel twierdzi ze sprzęgło i dwumas wymieniane a na tarczy sprzęgła wybity jest numer oem
Co masz na myśli pisząc ze ktoś kombinował ze sprzęgłem ? sztywne kolo?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Lozysko pilotujace wyglada jak...
lozysko :D widac na srodku, w wale korbowym , a jesli go nie ma to walek bedzie mial luz i bedzie tluklo.
Przy nacisnieciu sprzegla napreza sie i dlatego moze byc cisza. Obrazek

Co do kombinacji to juz robilismy np 1er e87 w ktorej po nacisnieciu pedalu sprzegla do konca gasl silnik :D Bylo nowe sprzeglo kompletne zalozone w innym warsztacie, ale nie takie jak trzeba, wysprzeglik za daleko wysuwal lape i hamowal obtoy silnika do zera.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#6

Post autor: Dzidek90 »

Kurde będziemy musieli kombinować.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”